SSD-priser på uppgång till följd av brist på NAND-flashminne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

För att spenderar behöver man pengar också

Jag tänkt göra ett större köp, men har inte ekonomin idag att göra det. För mig hjälper det inte om räntan är på -100% om inte jag får betalt för att låna i för sig då

Att sveriges ekonomi och politik går åt skogen så är det bara att göra som politikerna säger till oss, gillar ni inte läget så ta era arbeten mer er och flytta till ett annat land som Norge, Danmark etc.[/QUOTE]

Jag önskar det gällde de som inte är nöjda med integrationspolitiken också. De kan väl flytta till ett land som T. ex danmark då där det är rejält hårda tag mot utomsocknes så att säga.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Vafan ska priserna höjas för bara för att en aktör har problem med minnestillverkning.

Elpida, Hynix, Kingston, Samsung, etc då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Vafan ska priserna höjas för bara för att en aktör har problem med minnestillverkning.

Elpida, Hynix, Kingston, Samsung, etc då?

Elpidia vet jag inget om. Hynix gör RAM, inte Flash sist jag kollade (kan ha fel). Samsung säljer bara "in house".

Permalänk
Medlem

Men kom igen nu, jag väntar ju på 500gb för tusenlappen så jag kan köpa nytt

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Att sveriges ekonomi och politik går åt skogen så är det bara att göra som politikerna säger till oss, gillar ni inte läget så ta era arbeten mer er och flytta till ett annat land som Norge, Danmark etc.

Jag önskar det gällde de som inte är nöjda med integrationspolitiken också. De kan väl flytta till ett land som T. ex danmark då där det är rejält hårda tag mot utomsocknes så att säga.

På köpet när man flyttar till ett annat land blir man själv invandrare och då blir det så lagom kul om de har hårda tag mot invandrare i det landet...

Permalänk
Medlem

Vad är det för prishöjning vi talar om här? 100kr? 500? 1000?

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Fast inte i kvalite och driftsäkerhet väl?
Jag tänkte på att många entusiastmaskiner idag i prissklassen 2-300 tusen fortfarande har mekaniska hårddiskar i ett san.
Det finns speciallösningar där sanet känner av vad som används mest och flyttar detta till SSD diskar, men då kommer prisklassen att stiga runt 100tusen till. (jag personligen har ej grejat med detta, men hört folk som har beställt en sådan dator)

Nå SSD måste ner i pris, runt 256GB är det som vanligt folk idag klarar sig med som bootdisk, dessa hårddiskar är tyvärr för dyra för lågprismaskiner idag. Dessutom ska man ha en bärbar så har man ofta bara en hårddisk och då är 256GB snålt. Om vi tar vanligt folk som lagrar allt på sin lokala hårddisk så behöver de billigare ssd diskarna nog upp i 1TB. (lite film, något spel etc, 1TB går fort)

Att sveriges ekonomi och politik går åt skogen så är det bara att göra som politikerna säger till oss, gillar ni inte läget så ta era arbeten mer er och flytta till ett annat land som Norge, Danmark etc.

Inte bara att flytta om man är född och uppvuxen i Sverige, är ju van vid hur det funkar med allt här. Sen får man söka nytt jobb oftast (alla har ju inte möjligheten att ta med sig jobbet). Att byta land är ett stort steg, lära sig traditioner och kulturen i landet t.ex (blir lätt kulturkrockar).

Sen är mycket i detta landet bra med, som många andra länder saknar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

De kanske vill sälja ut alla 2.5" SATA innan alla går över till M2 i höst?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

De kanske vill sälja ut alla 2.5" SATA innan alla går över till M2 i höst?

Tills den dagen då de börjar leverera äkta M.2 till vettigt pris, som även kan ha full kapacitet (som 2,5" och mSata tydligen kan, om man tittar på Samsungs senaste släpp), så är det 2,5" som gäller.
Varför vill man betala mer för 512GB (som är max) som är långsammare bara för det står M.2, när man kan välja 1TB mSata som är snabbare? (Enligt deras spec)

Och NANDet mellan dessa är helt utbytbart, så det är först när de är löddade som de behöver "sälja ut".

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

De kanske vill sälja ut alla 2.5" SATA innan alla går över till M2 i höst?

Eller kan det vara att Intel släpper sin http://www.overclock3d.net/reviews/storage/intel_750_series_n... som kan göra det?
rätt så bra pris på den också

(kan inte så mycket om M2 men antar att denna inte är det? eller?)

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Eller kan det vara att Intel släpper sin http://www.overclock3d.net/reviews/storage/intel_750_series_n... som kan göra det?
rätt så bra pris på den också

(kan inte så mycket om M2 men antar att denna inte är det? eller?)

M2 är också PCI-express baserat men i ett mindre format. Kommer antagligen sitta en sån slot på alla moderkort framöver.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av rektor:

Vafan ska priserna höjas för bara för att en aktör har problem med minnestillverkning.

Elpida, Hynix, Kingston, Samsung, etc då?

Tillgång och efterfrågan.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

På köpet när man flyttar till ett annat land blir man själv invandrare och då blir det så lagom kul om de har hårda tag mot invandrare i det landet...

Hela resten av världen kör med "hårda tag" mot invandrare, med svenska mått mätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Hela resten av världen kör med "hårda tag" mot invandrare, med svenska mått mätt.

Nja... Sverige är bara näst största mottagaren av invandrare i EU. Sett till invånarantal. Sett till total mängd tror jag vi hamnade på färde plats.
Någon sa till mig över middagsbordet i dag att var tredje invånare under 49 i Sverige är invandrare. Jag förutsätter att det inkluderar finnar, danskar, osv. Men jag vet inte riktigt vad hans källa var.
Diskussionerna cirkulerade mycket om det nuvarande "problemet" med tiggare, eller som de tydligen ska kallas, EU-immigranter. Jag konstaterade att jag var den mest välvilliga vid bordet, och min åsikt i frågan är att om jag "emigrerar" till valfritt EU-land får jag tillbringa 3 månader där utan jobb, och möjlighet att försörja mig. Sen är min närvaro i landet illegal. Om jag "Åker fast" blir jag deporterad till mitt hemland, möjligen efter att ha blivit dömd till fängelse, att avtjänas i hemlandet. Hela den här soppan är ett EU-problem, och länderna i EU ska inte hantera det här själva. Självfallet ska man inte behöva sova på en parkbänk vintertid, men, här i Helsingborg stängde man nyligen nattöppna "hemlösas hus" som erbjudit tak över huvudet åt bostadslösa... Dessa bostadslösa är nu inte välkomna när kommunen hyr in sig på camping för skattebetalarnas pengar, och svenska kyrkan står beredda med tält, sovsäckar, mat osv åt "EU-immigranter". Och när man hör motiveringen till varför man stängde hemlösas hus är det inte utan att man undrar vad politiker håller på med... Man hade inte råd. Man stod för ett mindre bidrag till en ideell organisation som stod för driften. Nu lägger man glatt ut 50kKr / månaden på campingplatser, men nekar "bofasta" behövande att ta del.

ALL invandring borde gå genom ett EU organ, där alla EU länder samverkar, både ekonomiskt, och med det faktiska mottagandet, integrerande i samhället.

Skrivet av Ozzed:

Mjae... Om Sverige blir attraktivare som exportland så kommer ju fler jobb skapas, vilket innebär att fler tjänar mer pengar och kan konsumera, vilket ökar efterfrågan på varor och tjänster, vlket i sig driver upp priserna, och en "hälsosam" inflation är åter ett faktum.. Det är väl så det är tänkt ungefär. Se'n står det också att det finns en tolerans på +-1%. Men att låg och stabil inflation är bra är de flesta nog överens om. Annars håller ju folk i pengarna och drivet i ekonomin stannar av och leder till massarbetslöshet och så vidare.

Ett par fel här bara. Inte så mycket i din text, som i det bakomliggande resonemanget. En konstant inflation kräver en konstant ökning av konsumtion. Eftersom befolkningsmängden defakto är begränsad är konstant inflation en våt dröm som aldrig kommer gå i uppfyllelse. Man behöver hitta ett annat sätt att få sin ekonomi att fungera, för det här är inte hållbart.

Det andra felet är att Sverige är för visso ett exportland, men det sker inte speciellt mycket tillverkning här. Det innebär att den ökade exporten inte leder till nämnvärt antal nya arbetstillfällen. Helt enkelt för att även om den svenska kronan är svag mot dollarn, så är den svenska lönen hög. När man lagt ihop växelkursen och arbetarlönen så får man ett resultat som gör att man förlägger tillverkningen i låglöneländer, och det är främst Sydamerika & Asien. Jag är helt säker på att det finns stabila regioner i Afrika där det går att bedriva tillverkning, men jag kommer inte på någon för stunden. Antagligen för att all deras produktion går till Kina.

Hur fan kom vi in på det här. Handlade det inte om SSD flash-minnen?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nja... Sverige är bara näst största mottagaren av invandrare i EU. Sett till invånarantal. Sett till total mängd tror jag vi hamnade på färde plats.

Tyskland är ändå 8~9 ggr så stort som Sverige, till folkmängden. Sverige utgör mindre än 2% av EUs folkmängd, medan vår invandring är sisådär en faktor tio upp ifrån det. Kombinera detta med svensk välfärd, och det börjar bli lite löjligt att säga att Sverige har en hård hållning mot invandrare/invandring.

Citat:

Någon sa till mig över middagsbordet i dag att var tredje invånare under 49 i Sverige är invandrare. Jag förutsätter att det inkluderar finnar, danskar, osv. Men jag vet inte riktigt vad hans källa var.

Det låter lite åt det höga hållet. Menade denne verkligen utrikes födda?

Citat:

Diskussionerna cirkulerade mycket om det nuvarande "problemet" med tiggare, eller som de tydligen ska kallas, EU-immigranter. Jag konstaterade att jag var den mest välvilliga vid bordet, och min åsikt i frågan är att om jag "emigrerar" till valfritt EU-land får jag tillbringa 3 månader där utan jobb, och möjlighet att försörja mig. Sen är min närvaro i landet illegal. Om jag "Åker fast" blir jag deporterad till mitt hemland, möjligen efter att ha blivit dömd till fängelse, att avtjänas i hemlandet. Hela den här soppan är ett EU-problem, och länderna i EU ska inte hantera det här själva. Självfallet ska man inte behöva sova på en parkbänk vintertid, men, här i Helsingborg stängde man nyligen nattöppna "hemlösas hus" som erbjudit tak över huvudet åt bostadslösa... Dessa bostadslösa är nu inte välkomna när kommunen hyr in sig på camping för skattebetalarnas pengar, och svenska kyrkan står beredda med tält, sovsäckar, mat osv åt "EU-immigranter". Och när man hör motiveringen till varför man stängde hemlösas hus är det inte utan att man undrar vad politiker håller på med... Man hade inte råd. Man stod för ett mindre bidrag till en ideell organisation som stod för driften. Nu lägger man glatt ut 50kKr / månaden på campingplatser, men nekar "bofasta" behövande att ta del.

ALL invandring borde gå genom ett EU organ, där alla EU länder samverkar, både ekonomiskt, och med det faktiska mottagandet, integrerande i samhället.

Ja, kommunpolitikerna vill ju inte riskera att kallas rasister, så då gäller det för dom behövande att vara av rätt etnicitet(!?).

(jag antar att vi som hamnat OT här får vara beredda på att en moderator klipper och klistrar lite.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Tyskland är ändå 8~9 ggr så stort som Sverige, till folkmängden. Sverige utgör mindre än 2% av EUs folkmängd, medan vår invandring är sisådär en faktor tio upp ifrån det. Kombinera detta med svensk välfärd, och det börjar bli lite löjligt att säga att Sverige har en hård hållning mot invandrare/invandring.

Jag sa nu inte att Sverige hade en hård hållning. Jag vände mig mot att alla andra har en. Tyskland tar, både i faktiskt tall invandrare, och sett till andel av befolkningen, emot fler, så minst ett land med mjukare nypor får man väll anse att det finns.

Skrivet av lorgix:

Det låter lite åt det höga hållet. Menade denne verkligen utrikes födda?

Jag vet faktiskt inte, men jag antar att man menade "utlänningar" i den vida begreppsformen. Eftersom jag inte vet vad hans källa var, så är det svårt att uttala sig mer specifikt.

Skrivet av lorgix:

Ja, kommunpolitikerna vill ju inte riskera att kallas rasister, så då gäller det för dom behövande att vara av rätt etnicitet(!?).

Det verkar inte bättre, jag känner dock att det är sjukt när man ska behöva låtsas inte förstå språket, för att få hjälp med att slippa sova under bar himmel i minusgrader. Det är inte snack om att "EU-immigranter" inte ska ha hjälp. Man åker inte till ett annat skitland (Sverige) för att tigga, om man inte har det jävligt illa ställt hemma, och är desperat. Men det är ytterst en EU-fråga, och något deras hemland borde ta tag i, på samma sätt som Sverige borde erbjuda Svenska uteliggare en möjlighet till en dräglig tillvaro. Jag har sovit vad jag ska i trappuppgångar, om jag har något att säga till om, när det kommer till den saken, och det spelar ingen roll vilket språk du talar, det är inget jag önskar någon. Speciellt inte i dag när 99% av alla portar och trappuppgångar är låsta, om inte hela dagarna, så efter 8-9.
Pratar man om faktiska flyktingar, så säger EU's regelverk att man ska söka asyl i det första EU-land man kommer till. Och det är då inte Sverige i det stora flertalet fall. Så man kan ju ha åsikter om flyktingarna efter eget huvud, men det är helt klart att EU's regelverk följs inte, och eftersom Sverige självmant tar på sig att agera som världens samvete, så är EU snabba med att låtsas som att det inte händer. Det minsta man kunde kräva är att det sköts till lite pengar från EU-håll för att finansiera festen, men som sagt, egentligen ska inte det här administreras så som det görs i dag, svenska immigrationsverket ska inte göra bedömningen, det ska finnas ett EU verk, som tar beslutet, och sen är vederbörande EU invånare, eller inte. Kvotera ut de nya invånarna till medlemsländerna, och ge dem en dräglig tillvaro. Sverige ska inte ta emot, vad var det, 80 000 förra året, och Finland, 4'a, utan att det kostar Finnarna något, om jag säger som så. Men hela Sveriges EU medlemskap är ett pinsamt skämt.
(Jag är nu inte emot invandring. Faktum är att för att ha råd med den stigande kostnaden för pensionärer, kommer befolkningen behöva öka mycket fortare än vad den gör i dag. Så om jag vill kunna slippa de där kalla trappuppgångarna när jag börjar bli lite till åren, är det nog fan bäst att vi importerar nya arbetare, i av alla slag. Men flyktingar är förknippade med vissa kostnader, som borde styras upp på EU nivå.)

Skrivet av lorgix:

(jag antar att vi som hamnat OT här får vara beredda på att en moderator klipper och klistrar lite.)

Här på SweC? Det skulle aldrig hända. Kommerskollegiet här tar bara fram saxen och hugger den i ögat på mig. Det är det vanliga i alla fall... :-Þ Och visst är vi lite off-topic så där på en höft.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag sa nu inte att Sverige hade en hård hållning. Jag vände mig mot att alla andra har en. Tyskland tar, både i faktiskt tall invandrare, och sett till andel av befolkningen, emot fler, så minst ett land med mjukare nypor får man väll anse att det finns.

Notera "med svenska mått mätt". Vi är nog ganska eniga vad gäller den större bilden. Tyskland utfärdade 202834 uppehållstillstånd förra året, Sverige 110610. (Om vi låter det fungera som ett mått på invandring)
Sverige tar alltså emot 4~5 gånger så många som Tyskland, per capita.

Citat:

Det verkar inte bättre, jag känner dock att det är sjukt när man ska behöva låtsas inte förstå språket, för att få hjälp med att slippa sova under bar himmel i minusgrader. Det är inte snack om att "EU-immigranter" inte ska ha hjälp. Man åker inte till ett annat skitland (Sverige) för att tigga, om man inte har det jävligt illa ställt hemma, och är desperat. Men det är ytterst en EU-fråga, och något deras hemland borde ta tag i, på samma sätt som Sverige borde erbjuda Svenska uteliggare en möjlighet till en dräglig tillvaro. Jag har sovit vad jag ska i trappuppgångar, om jag har något att säga till om, när det kommer till den saken, och det spelar ingen roll vilket språk du talar, det är inget jag önskar någon. Speciellt inte i dag när 99% av alla portar och trappuppgångar är låsta, om inte hela dagarna, så efter 8-9.
Pratar man om faktiska flyktingar, så säger EU's regelverk att man ska söka asyl i det första EU-land man kommer till. Och det är då inte Sverige i det stora flertalet fall. Så man kan ju ha åsikter om flyktingarna efter eget huvud, men det är helt klart att EU's regelverk följs inte, och eftersom Sverige självmant tar på sig att agera som världens samvete, så är EU snabba med att låtsas som att det inte händer. Det minsta man kunde kräva är att det sköts till lite pengar från EU-håll för att finansiera festen, men som sagt, egentligen ska inte det här administreras så som det görs i dag, svenska immigrationsverket ska inte göra bedömningen, det ska finnas ett EU verk, som tar beslutet, och sen är vederbörande EU invånare, eller inte. Kvotera ut de nya invånarna till medlemsländerna, och ge dem en dräglig tillvaro. Sverige ska inte ta emot, vad var det, 80 000 förra året, och Finland, 4'a, utan att det kostar Finnarna något, om jag säger som så. Men hela Sveriges EU medlemskap är ett pinsamt skämt.

Samtidigt är det problematiskt att ta ifrån medlemsländerna rätten att bestämma själva i sådana frågor. Det skulle antagligen inte välkomnas av särskilt många, oavsett vilken modell man valde. Jag kan definitivt inte se att det finns något land i Europa som vill ha Sveriges migrationspolitik. (Peka gärna ut det, om du kan hitta ett.)

Citat:

(Jag är nu inte emot invandring. Faktum är att för att ha råd med den stigande kostnaden för pensionärer, kommer befolkningen behöva öka mycket fortare än vad den gör i dag. Så om jag vill kunna slippa de där kalla trappuppgångarna när jag börjar bli lite till åren, är det nog fan bäst att vi importerar nya arbetare, i av alla slag. Men flyktingar är förknippade med vissa kostnader, som borde styras upp på EU nivå.)

För att ha råd att ge äldre generationer det dom förtjänat så måste våra kostnader stå i proportion till våra inkomster. Hur uppnår vi det?
Vi fick höra att helvetet skulle bryta lös när 40-talisterna gick i pension... Har jag missat något eller har vi över 8% arbetslöshet och en åldringsvård som är under all kritik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Samtidigt är det problematiskt att ta ifrån medlemsländerna rätten att bestämma själva i sådana frågor. Det skulle antagligen inte välkomnas av särskilt många, oavsett vilken modell man valde. Jag kan definitivt inte se att det finns något land i Europa som vill ha Sveriges migrationspolitik. (Peka gärna ut det, om du kan hitta ett.)

De får gärna ha vilken politik de vill, men det är knappast rättvist att vi ska bära kostnaderna för att Finland tycker att 4'a invandrare är lagom kvot.
De behöver inte ta emot några alls, men det vore rimligt att de bidrog med slantar till en EU kassa till det här ändamålet, och att sen de som tar emot invandrare får ta del av kassan. En sådan politik skulle sannolikt även göra att Fler länder hade varit intresserade av att ta emot invandrarna. Bär man i alla fall en del av kostnaderna...

Skrivet av lorgix:

För att ha råd att ge äldre generationer det dom förtjänat så måste våra kostnader stå i proportion till våra inkomster. Hur uppnår vi det?
Vi fick höra att helvetet skulle bryta lös när 40-talisterna gick i pension... Har jag missat något eller har vi över 8% arbetslöshet och en åldringsvård som är under all kritik?

Det lär ju knappast bli bättre... Problemet är att politikerna tror att bara man får högre befolkning så kommer den automatiskt att sättas i arbete. Vi behöver en betydligt större befolkning, men den behöver sysselsättas. Det går inte att bara fylla på, och hoppas att problemen försvinner av sig själv, som man gör i dag.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

De får gärna ha vilken politik de vill, men det är knappast rättvist att vi ska bära kostnaderna för att Finland tycker att 4'a invandrare är lagom kvot.
De behöver inte ta emot några alls, men det vore rimligt att de bidrog med slantar till en EU kassa till det här ändamålet, och att sen de som tar emot invandrare får ta del av kassan. En sådan politik skulle sannolikt även göra att Fler länder hade varit intresserade av att ta emot invandrarna. Bär man i alla fall en del av kostnaderna...

Jag förstår hur du menar. Men gemensamma lösningar kräver att folk är någorlunda överens. Därmed tror jag helt enkelt inte på en sådan lösning. Skulle ett sådant system tvingas på plats så skulle det skapa stort missnöje, och EU skulle ha lika mycket problem som idag.

Citat:

Det lär ju knappast bli bättre... Problemet är att politikerna tror att bara man får högre befolkning så kommer den automatiskt att sättas i arbete. Vi behöver en betydligt större befolkning, men den behöver sysselsättas. Det går inte att bara fylla på, och hoppas att problemen försvinner av sig själv, som man gör i dag.
B!

Precis. Det har inte funkat hittills, så jag förstår inte hur dom tänker. Det dom hävdar driver dom rimmar illa med politiken dom för.