Är detta ett bra pris? Behöver lite motivation osv

Permalänk

Är detta ett bra pris? Behöver lite motivation osv

Hejsan underbara sweclockers!

En som säljer en i7-3770k + AsRock Pro 4 och ett Evga G1 750w för 2000kr.
Är det värt det? Processorn verkar klocka rätt bra också, inget proffs på överklockning dirrekt... men överstiger aldrig 1,2v i 4,5ghz. Har även rullat över 4,6ghz under 1 volt vilket verkar rätt bra, dock inget som håller i tiden. Men 4,5ghz fungerar utmärkt. Kartonger osv finns men ingen garanti, nätagget är 5 månader.

Tacksam för lite snabba schyssta svar så tar jag bort tråden. // Rasmus

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Skrivet av Rasmusen98:

Hejsan underbara sweclockers!

En som säljer en i7-3770k + AsRock Pro 4 och ett Evga G1 750w för 2000kr.
Är det värt det? Processorn verkar klocka rätt bra också, inget proffs på överklockning dirrekt... men överstiger aldrig 1,2v i 4,5ghz. Har även rullat över 4,6ghz under 1 volt vilket verkar rätt bra, dock inget som håller i tiden. Men 4,5ghz fungerar utmärkt. Kartonger osv finns men ingen garanti, nätagget är 5 månader.

Tacksam för lite snabba schyssta svar så tar jag bort tråden. // Rasmus

2000kr för det paketet är riktigt billigt.

Och say what? på den överklockningen..

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

2000kr för det paketet är riktigt billigt.

Och say what? på den överklockningen..

Aha kanon! Har i7 4790k + msi mpower max ac nu och ett 1000w coolermaster nätagg (v1000). Och ska inte prestera jätte långt ifrån, ska ha den som mer "lan" dator.

Ehm va? Som sagt kan inget om cpu överklockning och har inte vågar överklocka min i7.a än. Kan ha missförstått något, men han sa något sådant.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

Han kör själv med custom loop nu och fick upp den i 4,8ghz under 1,2 volt. Ligger på 3,5ghz / 3,9 ghz i boost annars. Så verkar rätt nice (enligt mig).

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Han kör själv med custom loop nu och fick upp den i 4,8ghz under 1,2 volt. Ligger på 3,5ghz / 3,9 ghz i boost annars. Så verkar rätt nice (enligt mig).

låter som att han snackar skit

Permalänk
Skrivet av versions:

låter som att han snackar skit

Tror faktiskt inte det är skit, men den rullar iaf stabilt i 3,5ghz. Är det ett bra köp eller inte? Gör inget om den klockar som en häst eller inte. Kommer ändå ha den i stock ett tag till att börja med. Intel processorer som i5:or och i7:or sjunker inte jätte mycket i pris, så frågan är om det är en bra affär eller inte?
2k för det där känns inte så mycket iaf. Kan förmodligen få detsamma efter sommaren eller?

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmusen98:

Tror faktiskt inte det är skit, men den rullar iaf stabilt i 3,5ghz. Är det ett bra köp eller inte? Gör inget om den klockar som en häst eller inte. Kommer ändå ha den i stock ett tag till att börja med. Intel processorer som i5:or och i7:or sjunker inte jätte mycket i pris, så frågan är om det är en bra affär eller inte?
2k för det där känns inte så mycket iaf. Kan förmodligen få detsamma efter sommaren eller?

Ja det är bara att slå till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fint pris.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Skrivet av makn:

Ja det är bara att slå till

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av RedbullF1:

Fint pris.

Kanon att ni tycker det!
Ett problem bara han hade en kompis som skulle köpa nätagget för 700kr och kostar 1050kr nytt typ, så tyckte inte det va värt att lägga mer på det. Men lyckades iaf få med en H100i kylare i priset istället så vi sa 2100kr och han payar frakten och tar inte emot fler bud. Så nu har vi en deal iaf, han skickar det på måndag. Fortfarande bra köp?

Kan tänka mig att priset för mobo och cpu håller i sig ett bra tag. Då även i7-2600k och i5-2500k ligger på rätt höga priset så borde i7-3770k + mobo ligga rätt högt?

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle nog be om en video när han får den att rulla under 1v, 4.6ghz clock.. Det låter inte rätt.

Edit: Prova det innan köp. Jag skulle aldrig litat på den personen..

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Rasmusen98:

Kanon att ni tycker det!
Ett problem bara han hade en kompis som skulle köpa nätagget för 700kr och kostar 1050kr nytt typ, så tyckte inte det va värt att lägga mer på det. Men lyckades iaf få med en H100i kylare i priset istället så vi sa 2100kr och han payar frakten och tar inte emot fler bud. Så nu har vi en deal iaf, han skickar det på måndag. Fortfarande bra köp?

Kan tänka mig att priset för mobo och cpu håller i sig ett bra tag. Då även i7-2600k och i5-2500k ligger på rätt höga priset så borde i7-3770k + mobo ligga rätt högt?

Det låter för bra för att vara sant. Låter som en scam! Har du koll på vem personen är?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Jag skulle nog be om en video när han får den att rulla under 1v, 4.6ghz clock.. Det låter inte rätt.

Oavsett klocken, är det ett bra köp?
Han verkar väldigt seriös och vi kör med blocket paket så hinner testa allt.

Skrivet av DavidtheDoom:

Det låter för bra för att vara sant. Låter som en scam! Har du koll på vem personen är?

Mhm synd :/
Japp, han har mkt kompisar etc på fb iaf. Han skickar även med blocketpaket så har 24h på mig att testa sakerna.
Men oavsett om den klockar så bra eller inte, är det ett bra pris?

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rasmusen98:

Oavsett klocken, är det ett bra köp?
Han verkar väldigt seriös och vi kör med blocket paket så hinner testa allt.

Mhm synd :/
Japp, han har mkt kompisar etc på fb iaf. Han skickar även med blocketpaket så har 24h på mig att testa sakerna.
Men oavsett om den klockar så bra eller inte, är det ett bra pris?

Ja det är ett ok pris, så om du får grejjerna och de funkar ... var nöjd och glad. Låter lite för bra bara.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Rasmusen98:

Mhm synd :/
Japp, han har mkt kompisar etc på fb iaf. Han skickar även med blocketpaket så har 24h på mig att testa sakerna.
Men oavsett om den klockar så bra eller inte, är det ett bra pris?

Kan mycket väl vara sant men låter på tok förbilligt.
Att han har vänner på facebook betyder ju inget för trovärdigheten på en affär, jag har 8k+ inlägg på sweclockers, det betyder inte att jag är bäst på att cykla...

Finns även brister i blocketpaketet men det kanske du kan läsa om på forumet själv, har själv inte använt det. Var bara vaksam vid ett sånt bra erbjudande, det låter inte så trovärdigt att det är sant liksom.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Ja det är ett ok pris, så om du får grejjerna och de funkar ... var nöjd och glad. Låter lite för bra bara.

Okej kanon, jag har inget super koll på priserna för äldre i7:or etc. Men i7-3770k ska prestera väldigt bra iaf, ungefär som i5-4670k i gaming o andra applikationer. Självklart ska jag testa det, ska bygga ihop den såfort jag kan och fråga han vad han hade den på etc och köra lite stress tester i några timmar.
Se om det funkar som det ska. Någon här som läser denna tråden som vet om några bra tester?
Kommer bli väldigt glad om det fungerar som det ska, tycker själv det va rätt bra pris!

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

Såg nu att jag har stavat rubriken fel också haha, skulle vara "behöver lite motivation" inte "behöver inte motivation" hehe gg.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Det är bra pris, men 4.8ghz stabilt (typ +8 timmar i prime95) med 1.2v stämmer inte på långa vägar.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Det är bra pris, men 4.8ghz stabilt (typ +8 timmar i prime95) med 1.2v stämmer inte på långa vägar.

Okej vad bra, okej synd. Ska testa lite saker när jag får hem det.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Inaktiv

Ja, det är ett bra pris som andra påpekat, men som sagt låter det inte som en trovärdig säljare.
Programmet som jag brukar använda är Prime95.

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Ja, det är ett bra pris som andra påpekat, men som sagt låter det inte som en trovärdig säljare.
Programmet som jag brukar använda är Prime95.

Han känns dock rätt trovärdig. Men kan ju testa iaf. Kan skicka tbx det om jag märker problem.
Aha tack!:)

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaka? Ingen kan återskapa en annans överklock ahah. Att boota på 4.8ghz med 1.2 kanske är möjligt, men inte stabilt. Men det spelar ingen roll, klarar den 4.4-4.5Ghz på 1.35-1.39v så kan du vara glad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VideoyGTX:

Skicka tillbaka? Ingen kan återskapa en annans överklock ahah. Att boota på 4.8ghz med 1.2 kanske är möjligt, men inte stabilt. Men det spelar ingen roll, klarar den 4.4-4.5Ghz på 1.35-1.39v så kan du vara glad.

Nej, men om man säger något som "under 1v, 4.6ghz", då ljuger man, och då kan det troligen vara rejäla problem då det där låter som ett desperat försök att få tag i pengar.
Självklart skulle det kanske kunna gå att starta men då nämner man inte det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Han kör själv med custom loop nu och fick upp den i 4,8ghz under 1,2 volt. Ligger på 3,5ghz / 3,9 ghz i boost annars. Så verkar rätt nice (enligt mig).

Skrivet av VideoyGTX:

Skicka tillbaka? Ingen kan återskapa en annans överklock ahah. Att boota på 4.8ghz med 1.2 kanske är möjligt, men inte stabilt. Men det spelar ingen roll, klarar den 4.4-4.5Ghz på 1.35-1.39v så kan du vara glad.

1.35-1,39v på 4.4-4.5 ?

sitter på 1.26v i 4.6 Ghz stabilt

men låter inte seriöst från försäljarens sida
och är ett nästan för bra pris för de
nypris på 3770k är nästan 3000:- idag

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Skicka tillbaka? Ingen kan återskapa en annans överklock ahah. Att boota på 4.8ghz med 1.2 kanske är möjligt, men inte stabilt. Men det spelar ingen roll, klarar den 4.4-4.5Ghz på 1.35-1.39v så kan du vara glad.

Vad menar du med att det inte är möjligt? Jag körde 4.8 Ghz med 1.2v i typ 3 månader , sedan kände jag att min kylare inte riktigt orkade med det för 24/7 bruk.
Kör just nu 4.6 Ghz med 1.1 volt.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Skicka tillbaka? Ingen kan återskapa en annans överklock ahah. Att boota på 4.8ghz med 1.2 kanske är möjligt, men inte stabilt. Men det spelar ingen roll, klarar den 4.4-4.5Ghz på 1.35-1.39v så kan du vara glad.

Ja det är blocket paket, går att skicka tbx innan 24 timmar om något inte stämmer. Inte återskapa, men eftersom det är samma mobo etc så ska det väll gå att rulla i samma ghz etc? Okej, får testa lite senare då tack ändå.

Skrivet av anon186252:

Nej, men om man säger något som "under 1v, 4.6ghz", då ljuger man, och då kan det troligen vara rejäla problem då det där låter som ett desperat försök att få tag i pengar.
Självklart skulle det kanske kunna gå att starta men då nämner man inte det..

Okej, men oavsett klocken så borde det funka bra? Kommer kanske inte ens ha den klockad, beror på.

Skrivet av erieri02:

1.35-1,39v på 4.4-4.5 ?

sitter på 1.26v i 4.6 Ghz stabilt

men låter inte seriöst från försäljarens sida

Okej, njaa kanske inte. Men får se, behöver inte ha den klockad. Men tycker ändå att 2100kr o han payar frakten är rätt nice pris :3

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bra Hemsida:

Vad menar du med att det inte är möjligt? Jag körde 4.8 Ghz med 1.2v i typ 3 månader , sedan kände jag att min kylare inte riktigt orkade med det för 24/7 bruk.
Kör just nu 4.6 Ghz med 1.1 volt.

Du skojar? Det måste vara det bästa exemplaret som någonsin tillverkats i så fall..

Skrivet av Rasmusen98:

Okej, men oavsett klocken så borde det funka bra? Kommer kanske inte ens ha den klockad, beror på.

Jag är mer orolig över att du får en defekt produkt, eller helt enkelt blir lurad, men som den andra jag citerar säger så är det kanske möjligt att han har ett så bra exemplar. Jag har aldrig stött på någon med så pass tur i processor lotteriet dock.

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Du skojar? Det måste vara det bästa exemplaret som någonsin tillverkats i så fall..

Jag är mer orolig över att du får en defekt produkt, eller helt enkelt blir lurad, men som den andra jag citerar säger så är det kanske möjligt att han har ett så bra exemplar. Jag har aldrig stött på någon med så pass tur i processor lotteriet dock.

Har suttit på i7an i ca 2år, inga blåskärmar pga låg volt än iaf.
Så 4.8 på 1.2 v är möjligt:p

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bra Hemsida:

Har suttit på i7an i ca 2år, inga blåskärmar pga låg volt än iaf.
Så 4.8 på 1.2 v är möjligt:p

Gaddaoim.. Du får gärna skicka lite bevis på detta så att man får se det, t ex köra Prime95 och ha något program för att visa klock, volt och temps

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Gaddaoim.. Du får gärna skicka lite bevis på detta så att man får se det, t ex köra Prime95 och ha något program för att visa klock, volt och temps

Okej, återkommer om en liten stund, ska bara fixa lite i bios!

EDIT: http://gyazo.com/693b00a478397df8a18d1aea69bc1497
Bevis på 4.8 Ghz @ 1.2V
http://valid.x86.fr/j6xmvq
Jag låter prime rulla utifall att någon vill ha mer bevis./Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bra Hemsida:

Okej, återkommer om en liten stund, ska bara fixa lite i bios!

EDIT: http://gyazo.com/693b00a478397df8a18d1aea69bc1497
Bevis på 4.8 Ghz @ 1.2V
http://valid.x86.fr/j6xmvq
Jag låter prime rulla utifall att någon vill ha mer bevis./Robin

... där ser man ... Vill gärna se i t ex hwmonitor också, cpu-z visade nämligen helt annorlunda värden för mig. Tror att cpu-z sa runt 1.2 medans hw och alla andra program sa 1.35+