Hur ska jag köpa min musik för att ge så mycket pengar som möjligt till artisten?

Permalänk
Medlem

Hur ska jag köpa min musik för att ge så mycket pengar som möjligt till artisten?

Köper en del musik på cd, en del på vinyl, en del från Google music och en del från HD tracks... Har funderat lite på vilken format som resulterar i mest pengar i plånboken för den som gjort musiken.. Är det någon som har någon insikt i det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Det som ger absolut mest till bandet måste väl vara att köpa skivor på bandets spelningar. Dock gör ju detta att det är rätt begränsat antal tillfällen för inköp.

Om bandet/artisten har en egen webshop kanske?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Det som ger absolut mest till bandet måste väl vara att köpa skivor på bandets spelningar. Dock gör ju detta att det är rätt begränsat antal tillfällen för inköp.

Om bandet/artisten har en egen webshop kanske?

Egen webbshop var ju en bra ide.. Spelningar är det ju oftast så att man vill lyssna in sig på musiken innan.. Tackar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Föredetting

Det de gör mest pengar på är merchandise. Köp det, istället för skivor.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det de gör mest pengar på är merchandise. Köp det, istället för skivor.

Känner mig lite för gammal för att gå runt i hårdrockst-shirts..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Känner mig lite för gammal för att gå runt i hårdrockst-shirts..

Skickades från m.sweclockers.com

Det är man ta mig fan aldrig för gammal för!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Känner mig lite för gammal för att gå runt i hårdrockst-shirts..

Skickades från m.sweclockers.com

Bwah! Det blir man aldrig för gammal för

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Det kommer en ny streaming-tjänst för musik nu, som ska konkurrera med spotify, och ge en god summa till artisten. TIDAL kallas den, startat av jay-z. Många artister stödjer det. Ska kosta 99 kr/mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Det kommer en ny streaming-tjänst för musik nu, som ska konkurrera med spotify, och ge en god summa till artisten. TIDAL kallas den, startat av jay-z. Många artister stödjer det. Ska kosta 99 kr/mån.

Jo, jag har sett det med, men streaming är inte min grej.. Jag vill äga musiken, helst i en högupplöst digital version.. Väljer en av de artister jag gillar att byta tjänst är ju jag rökt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lafa:

Det kommer en ny streaming-tjänst för musik nu, som ska konkurrera med spotify, och ge en god summa till artisten. TIDAL kallas den, startat av jay-z. Många artister stödjer det. Ska kosta 99 kr/mån.

Lika med spotify och allt går nästan till de artister som redan är stormrika, känns inte direkt att de behöver mer pengar. Sålänge de inte är villiga att göra bättre musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Köper en del musik på cd, en del på vinyl, en del från Google music och en del från HD tracks... Har funderat lite på vilken format som resulterar i mest pengar i plånboken för den som gjort musiken.. Är det någon som har någon insikt i det?

Skickades från m.sweclockers.com

Ladda ner musiken och skicka pengar direkt till artisten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Ladda ner musiken och skicka pengar direkt till artisten.

Kanske skulle testa det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.