Klickande ljud i hörlurar

Permalänk
Medlem

Klickande ljud i hörlurar

Jag hör ett svagt klickande ljud i hörlurarna. Detta ljud kommer ungefär en gång i sekunden. Jag har provat med 2 olika hörlurar och 3 olika ljudkort men problemet kvarstår. Det spelar inte heller någon roll om jag stänger av ljudet i Windows 7.
Något som vet vad som kan orsaka detta?

Permalänk
Inaktiv

edit, nm, irrelevant inlägg. Sorry.

Permalänk
Medlem

Uppdatering på situationen, ljud kvarstår även när datorn är avstängd så OS är uteslutet.

Väldigt mystiskt. Allting som krävs är att nätaggregatet har el så låter det. Udda ström tillförsel? Brutal rippel? Ingen aning.

//Kompis till cfundin

EDIT: Ljudet uppkom efter en bil transport utav datorn i fråga. Ingenting ser felaktigt ut inuti.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Uppdatering på situationen, ljud kvarstår även när datorn är avstängd så OS är uteslutet.

Väldigt mystiskt. Allting som krävs är att nätaggregatet har el så låter det. Udda ström tillförsel? Brutal rippel? Ingen aning.

//Kompis till cfundin

EDIT: Ljudet uppkom efter en bil transport utav datorn i fråga. Ingenting ser felaktigt ut inuti.

Titta så alla kablar från psun är i helt? om det är ett kort du har i pci slot testa tryck i den i slotet mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatty:

Titta så alla kablar från psun är i helt? om det är ett kort du har i pci slot testa tryck i den i slotet mer?

Det enda som var lite löst var grafikkortets men det var inga problem med. Hjälpte även inte att trycka in det helt.
Dessa 3 ljudkorts har testats:
Moderkortets
Externt USB
PCI Ljudkort

och alla har exakt samma klickande ljud. Så det är inte glapp i pci iaf då bara en utav dem använder pci.

Känns som om det är antingen moderkortet eller PSU.

Moderkort: Asus ROG IV Formula
PSU: FD Tesla 650W

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.