Ersättare av Creative EP-630

Permalänk

Ersättare av Creative EP-630

Hej gott folk!

Jag har sedan flera år kört med Creative EP-630 som slitochsläng-hörlur. De används i princip enbart till att lyssna på talböcker då jag promenerar, eller ibland då jag ska somna. Vill jag lyssna på musik har jag betydligt bättre lurar och då inte pluggar.

Jag gillar Creative EP-630 av främst tre skäl; de är billiga som tusan och ger helt ok ljud till talbok, de har SMÅ pluggar så man kan somna med dem utan att de faller ur örat.

Kvaliteten är helt ok, sånär som på sladdarna som ofta går sönder efter en tid, eller så blir de glappa. Detta kan nog tillskrivas att jag somnar med dem i sängen antar jag...

Jag är på jakt efter att testa ett par ersättare, då med fokus enligt ovan men gärna bättre kvalitet på sladd och fästet mot själva pluggen där det ofta blir glappt. Har kikat på bland annat Degauss Labs SPKRS U-Plug och Soundmagic E10 men tycker mig hittar lite om just hållbarheten i omdömena på prisjakt. Platt sladd är kanske att föredra, vet inte om de håller bättre?

Är det någon som har en åsikt just gällande det på ovan nämnda lurar, eller kan rekommendera en annan lur för mitt ändamål. Priset är inte så noga, men det känns onödigt att lägga ut mer än 400-500kr för ett par "talboks-hörlurar".

Tack på förhand!

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk

För en liten monolog med mig själv här, men i händelse av att någon undrar samma sak som jag gjort i denna tråd, så föll valet för mig på AKG K 323 XS med anledning av att de enligt vad jag läst har helt OK ljud för mitt ändamål samt små proppar som inte sticker ut ur öronen OCH är stryktåliga. Dessutom billiga hos Elgiganten och CDON i skrivande stund för 199:-
Värt att prova iaf.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM