Asus släpper slimmade gamingdatorn ROG G501 med Geforce GTX 960M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SamsungLover:

Grymt snygg, härligt med slimmad design, gillar även dubbla utblås (har det nu på min Acer).
Men för 15000 kr förväntar jag mig mycket mer än ett 960 (förfinat GT860M).... Ett 860 kort går ju runt för runt 8000 kr idag, varför betala nästa det dubbla för en snyggare dator?

Ej prisvärd!!!

Precis, att hålla på att göra rebrands av en serie som till synes framstår som en helt annan är för mig så otroligt falskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Men 4K 15.6" är väll i saftigaste laget?

Berätta gärna det för mobiltillverkarna

Permalänk
Medlem

1080p - 10999:- och jag hade haft en beställning på gång redan.

Med ett 970m hade jag betalt 11999:-

Som den är nu? Nej. Bara nej.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Skrivet av theailer:

Berätta gärna det för mobiltillverkarna

Haha, well 1080P på en lur är väl nog, iaf är det min åsikt, inte för att jag är bakåt strävare eller så men batteritiden blir ju lidande och den är ju inte så bra som man kunde hoppats

själv så är jag nöjd med 720P personligen så ser jag inte mycket skillnad på 720 och 1080P på telefoner

Permalänk
Medlem

Röd bakgrundsbelysning är ju fruktansvärt.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Haha, well 1080P på en lur är väl nog, iaf är det min åsikt, inte för att jag är bakåt strävare eller så men batteritiden blir ju lidande och den är ju inte så bra som man kunde hoppats

själv så är jag nöjd med 720P personligen så ser jag inte mycket skillnad på 720 och 1080P på telefoner

Hehe samma här. Men på mobilsidan blir det bara högre å högre dpi.

Permalänk
Avstängd

För dyr.
För mycket död yta runt skärmen. (Dells nya är mycket trevligare)
Ingen Bluetooth 4.1.

Vore trevligt om dom kunde göra den några millimeter tunnare, ha en variant med 256 GB SSD.

Hoppas att man kan slå av den hemska röda bakgrundsbelysningen, eller åtminstone ändra den till något mer neutralt som vitt.

Permalänk
Medlem

Det var ju vajjert, men om datorn vore 10mm tjockare ger det följande:

* Dubbel batteritid
* Halverad ljudnivå
* Dubbel hållfasthet
* 10% högre prestanda
* 25% lägre pris

Vilken gamer tackar nej till det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

För dyr.
För mycket död yta runt skärmen. (Dells nya är mycket trevligare)
Ingen Bluetooth 4.1.

Vore trevligt om dom kunde göra den några millimeter tunnare, ha en variant med 256 GB SSD.

Hoppas att man kan slå av den hemska röda bakgrundsbelysningen, eller åtminstone ändra den till något mer neutralt som vitt.

Som en person som aldrig har använt bluetooth på min dator så blir jag nyfiken vad du gör med det? Och varför du skulle behöva just 4.1?:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd

Kommer den får Windows 10 eller Windows 8.1? Det bästa vore om den hade Windows 7.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Tror det finns en marknad för slimmade speldatorer, hade det släppts en ultrabook som var gaminganpassad hade jag slagit till direkt, behöver inte vara monsterprestanda precis men dedikerad grafik och bra kylning mot några extra mm och $$.

Denna datorn är inte slimmad nog för att passa det behovet, utöver det är 4k grymt missanpassat en spellaptop och den har inte heller någon vidare spelprestandavför prislappen.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Som en person som aldrig har använt bluetooth på min dator så blir jag nyfiken vad du gör med det? Och varför du skulle behöva just 4.1?:)

Varför inte?

Annars skulle jag kunna sitta kvar på USB 1.1 och VGA.
Men nej tack, jag vill ha USB 3.1, Bluetooth 4.1, HDMI 2.0 och DisplayPort 1.3 med VESA Adaptive-Sync, 120 Hz och 4K stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Varför inte?

Annars skulle jag kunna sitta kvar på USB 1.1 och VGA.
Men nej tack, jag vill ha USB 3.1, Bluetooth 4.1, HDMI 2.0 och DisplayPort 1.3 med VESA Adaptive-Sync, 120 Hz och 4K stöd.

Whaaat...? Det var ju inte riktigt det jag frågade, frågan var vad DU använder det till:)

Att bara ha funktioner för att det ska stå med i specifikationerna känns ju meningslöst, usb är det vanligaste överföringssättet, att det blir snabbare är ju givetvis en bra sak eftersom det spar tid för nästan alla personer med en dator men bluetooth är ju så få personer som använder, att det ska finnas med som ett måste för någon gör att jag funderar över vad dessa personer använder det till.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

Det är väldigt många i Sverige som lever i två hem, i veckohem och konstant på fot. Då är det inte kul och släppa rundor på en 4,5kg spellaptop och än mindre på en 20kg stationär dator.

Eller köp en P650SG / xmx P505 som som riktigt smidig och kan husera 980m

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem

Så typsikt Asus...

att släppa produktbilder fotade snett ovanifrån så datorn ser ut att vara 15 mm tunn. Sen när man ser den i profil är den cirka dubbelt så tjock. Jämför produktbilder på deras N-serie, samma sak där.

R

Edit: Var lite snabb att dömma ut denna kanske. Måhända att bilderna inte ljuger trots allt. My bad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Kommer den får Windows 10 eller Windows 8.1? Det bästa vore om den hade Windows 7.

Bästa vore utan OS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Röd bakgrundsbelysning är ju fruktansvärt.

Är det inte valbart som på MSI ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Är det inte valbart som på MSI ?

Antar bara att de skulle skryta om RGB eller liknande om så var fallet. Hur som helst skulle jag inte orka med 10 minuter med röd belysning.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Röd bakgrundsbelysning är ju fruktansvärt.

Perfekt för astro/mörkerfoto då det inte stör mörkerseendet lika mycket.
Men hade ju hellre kört helt utan bakgrundsbelysning då jag aldrig tittar på tangenterna iaf

Hade den fått den fina 4K skärmen från NX500 hade det varit ett givet köp.
Köra spelen i 2K och oset i 4K för övrigt inkl. bildredigering på resande fot.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Kommer den får Windows 10 eller Windows 8.1? Det bästa vore om den hade Windows 7.

Det bästa vore om den hade godtycklig linux-dist, så man slapp betala för en licens man inte vill utnyttja..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DevilsDad:

Det bästa vore om den hade godtycklig linux-dist, så man slapp betala för en licens man inte vill utnyttja..

Jo jag håller med men det är svårt att ersätta Windows med Linux bara för att alla program går inte att köra på Linux.

Men kanske i framtiden.

Jag kör bara med Linux server.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Så, nån som hunnit testa denna maskin själv eller sett några bra reviews av den? Nån ide om batteritiden? Bakgrundsbelysningen går att stänga av gissar jag? Är eg mest ute efter något som ersätter MacBook Pro som en prestanda laptop som även är portabel och som inte fullkomligt skriker "datornörd" med typ eldsprutande drakar osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Så, nån som hunnit testa denna maskin själv eller sett några bra reviews av den? Nån ide om batteritiden? Bakgrundsbelysningen går att stänga av gissar jag? Är eg mest ute efter något som ersätter MacBook Pro som en prestanda laptop som även är portabel och som inte fullkomligt skriker "datornörd" med typ eldsprutande drakar osv

Samma här, vill ha en hyffsat kraftfull jobbdator som inte är för tung/tjock och som inte har det vanliga gamerblinget.
Hade jag inte jobbat så mycket i t ex PowerShell/MS miljö etc så hade en MBP fungerat, men att lära sig en ny tangentbordslayout är inte helt optimalt.

Visa signatur

Ny signatur!