Windows 10 följs av "Redstone" under 2016

Permalänk
Melding Plague

Windows 10 följs av "Redstone" under 2016

Microsoft arbetar på två uppdateringar till annalkande Windows 10. Den första anländer redan till hösten och den andra drygt ett år senare, med stöd för nya typer av enheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Förstår inte riktigt. Dom sluta väl med Service Pack systemet, men ändå fortsätter dom med det bara att dom inte kallar det Service Pack:S

Permalänk
Medlem

Tredstone upgrade?

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.

Permalänk

Kul att de fortsätter med att ta hjälp av betatestare runt om i världen istället för att ett fåtal personer sitter med det, även vid större uppdateringar! Good job

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Medlem

Kunde ni verkligen inte hitta en bild på redstone med bättre kvalitet?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zero Walker:

Förstår inte riktigt. Dom sluta väl med Service Pack systemet, men ändå fortsätter dom med det bara att dom inte kallar det Service Pack:S

På Wikipedia har det skrivits: "Generellt sett innehåller ett Service Pack ofta ett flertal korrigeringar som samlats ihop under en längre tidsperiod och tillhandahålls som en samlad installationsfil."

Med det kan man alltså säga att en NY uppdatering INTE är ett "Service Pack"... fast ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Skrivet av DerpishCat:

Kunde ni verkligen inte hitta en bild på redstone med bättre kvalitet?

Kvalitét för Kvantietet!

Permalänk
Medlem

Känns vettigt att större uppdateringar kommer oftare, utan att ett nytt OS köp krävs. Tekniken ändras snabbt nu för tiden, så även mjukvaran måste hänga med.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Det här är bra. Dom har separerat utvecklingen redan nu så releasen blir stabil samtidigt som nya features redan arbetas fram, förhoppningsvist.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Avstängd

På sätt och vis kan Windows 10 bli den sista versionen av Windows. Tror aldrig vi kommer få se Windows 11 eller 10.1 eller liknande.

Skrivet av DerpishCat:

Kunde ni verkligen inte hitta en bild på redstone med bättre kvalitet?

Tydligen kommer namnet från Minecraft så då passar ju bilden väldigt bra

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Måste dom blanda in Minecraft i ugh... Windows 10? Känns som en grov förolämpning mot spelet...

Visa signatur

Är en tämligen ointressant individ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zukram97:

Måste dom blanda in Minecraft i ugh... Windows 10? Känns som en grov förolämpning mot spelet...

Nja... grafiken i Minecraft är lika pixilerad och detaljerad som Windows 10s ikoner och övriga detaljer. Så det passar skrämmande nog bättre än man skulle tro.
Blir väl samma typ av grafik i resten av Windows, där du inte vet om det är Minecraft eller Windows du är i.
Och som det liknar nu, så byggs Windows upp, block för block. Kolla på hur de vill ha startmenyn, och säga att det inte liknar block bygge? De gräver ut några ideér och bygger upp dem bit för bit, i varje version. Så helt olikt Minecraft är det inte där heller. Båda har haft sina bra och dåliga versioner också, om jag förstår det rätt.

(För er som inte begriper, Win 10 ser värre och värre ut för var patch, så det är inte omöjligt att MS designers spelar lite för mycket Minecraft.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zukram97:

Måste dom blanda in Minecraft i ugh... Windows 10? Känns som en grov förolämpning mot spelet...

Det känns logiskt och rimligt att de använder varumärken de äger, tycker jag.

I övrigt anser jag att det är bra att Microsoft nu för tiden är mer öppet, och att den här uppdateringen kommer levereras via Windows Update och inte via Store. Microsoft går åt rätt håll vad det verkar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

It all makes sense now!

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Nja... grafiken i Minecraft är lika pixilerad och detaljerad som Windows 10s ikoner och övriga detaljer. Så det passar skrämmande nog bättre än man skulle tro.
Blir väl samma typ av grafik i resten av Windows, där du inte vet om det är Minecraft eller Windows du är i.

Gött asså att det blir så eller hur!!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Ja, tänk om det vore som alla andra OS, eller tidigare, som kunde ha moln med figurer, blommor i olika höjd, inte spikraka träplankor (som alla vet aldrig är det) och ett hustak som inte ser ut som en trappa.

Du kan ju jämföra det med pre-Alpha versionen av Medieval Engineers (som inte ser så blockigt ut, men ändå är "bygg klossar".)
https://www.g2a.com/media/catalog/product/cache/0/thumbnail/1...

Det finns betydligt bättre möjligheter, så varför måste Windows 10 se ut som Win 0010, dvs 2 (binärt)?

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Nja... grafiken i Minecraft är lika pixilerad och detaljerad som Windows 10s ikoner och övriga detaljer. Så det passar skrämmande nog bättre än man skulle tro.
Blir väl samma typ av grafik i resten av Windows, där du inte vet om det är Minecraft eller Windows du är i.
Och som det liknar nu, så byggs Windows upp, block för block. Kolla på hur de vill ha startmenyn, och säga att det inte liknar block bygge? De gräver ut några ideér och bygger upp dem bit för bit, i varje version. Så helt olikt Minecraft är det inte där heller. Båda har haft sina bra och dåliga versioner också, om jag förstår det rätt.

(För er som inte begriper, Win 10 ser värre och värre ut för var patch, så det är inte omöjligt att MS designers spelar lite för mycket Minecraft.)

Det kommer bli bättre med ikonerna ^
men det är inne med enklare former nu, det har du rätt i. Jag gillar det iallfall

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770k @ 4.2GHz w/ Noctua NH-U14S (NF-A15x2 @900RPM) | GPU: RTX 2070 | MB: Asus Z87-DELUXE | RAM: 16GB Corsair Vengance 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 760W | Chassi: Fractal Design Define XL R2 | OS-disk: Samsung 850 pro 256GB | Media-disk: Samsung 850 pro 1TB | Lurar: Sennheiser HD 660S & Sennheiser IE 80 | Mikrofon: Samson C01U

Permalänk
Inaktiv

Är det ingen annan som ogillar "one store" på bilden. Är ni så kåta på att räkna upp versions numret att ni går med på vilket skit som MS försöker få igenom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Förstår inte riktigt. Dom sluta väl med Service Pack systemet, men ändå fortsätter dom med det bara att dom inte kallar det Service Pack:S

Service Packs var ju främst samlingar med uppdateringar som de släppt under en längre tid. Så iställlet för att köra Windows Update hundra gånger kunde du installera ett SP för att få in motsvarande det du fått via Windows Update. Det som det talas om i artikeln är ju större uppdateringar med nya funktioner, vilket alltså inte alls är samma koncept.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127948:

Är det ingen annan som ogillar "one store" på bilden. Är ni så kåta på att räkna upp versions numret att ni går med på vilket skit som MS försöker få igenom?

Av vilka anledningar skulle det vara sämre med en butik från Microsoft istället för jättemånga olika butiker från Microsoft? Kan det vara så att du missuppfattat betydelsen av "One Store" och tror att det betyder att man bara kommer få använda sig av Microsofts butik och inte Steam, Origin etc?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Är det ingen annan som ogillar "one store" på bilden. Är ni så kåta på att räkna upp versions numret att ni går med på vilket skit som MS försöker få igenom?

One store är väl det bästa på hela bilden!

Jag kan absolut inte förstå hur Microsoft kunde tillåta sig själva att släppa Windows 8 utan en gemensam store för alla plattformar! Det är en riktig killerfeature om man realiserar det på ett bra sätt! Du köper en app i telefonen och kan sedan installera den i datorn och i surfplattan utan något mixter. Lite som webben fungerar idag fast för native applikationer!

Däremot måste man ju såklart anpassa dom GUI mässigt, men samma innehåll och samma kodbas i övrigt!

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Är det ingen annan som ogillar "one store" på bilden. Är ni så kåta på att räkna upp versions numret att ni går med på vilket skit som MS försöker få igenom?

Tycker att one store är en klar förbättring mot hur det är nu. Med one store så kommer du ju kunna köpa en app på mobilen och sedan ladda ned den på datorn. Eller tycker du om att köpa samma app två gånger?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

På Wikipedia har det skrivits: "Generellt sett innehåller ett Service Pack ofta ett flertal korrigeringar som samlats ihop under en längre tidsperiod och tillhandahålls som en samlad installationsfil."

Med det kan man alltså säga att en NY uppdatering INTE är ett "Service Pack"... fast ändå.

Ett Service Pack är ju bara ett paket med mängder av olika uppdateringar. Det Microsoft gör med det dom kallar Redstone är väl bara några få saker som kommer samtidigt alltså inte samma sak egentligen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Av vilka anledningar skulle det vara sämre med en butik från Microsoft istället för jättemånga olika butiker från Microsoft? Kan det vara så att du missuppfattat betydelsen av "One Store" och tror att det betyder att man bara kommer få använda sig av Microsofts butik och inte Steam, Origin etc?

Låt oss säga att jag starkt tvivlar att tanken bakom är att bara ha samma appar på alla MS plattformer. Precis som de trycker mot att allt ska vara i molnet (så deras samarbetspartners i NSA har det lätt) så kommer det bli mer tryck mot att saker ska säljas bara genom deras store. Det är långsiktigt spel, win8 introducerade secure boot men kravet var att det ska gå stänga av (så att inte de blir stämda), win10 förlorar detta krav och vi kan vara säkra att "kan inte stängas av" kommer i framtiden (alltid med ursäkten att det är för att skydda folk och att man ska tänka på barnen och terrorister).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragevo:

Tredstone upgrade?

Vad säger Jason Bourne om detta?
(Operation Treadstone)

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Ja, tänk om det vore som alla andra OS, eller tidigare, som kunde ha moln med figurer, blommor i olika höjd, inte spikraka träplankor (som alla vet aldrig är det) och ett hustak som inte ser ut som en trappa.

Du kan ju jämföra det med pre-Alpha versionen av Medieval Engineers (som inte ser så blockigt ut, men ändå är "bygg klossar".)
https://www.g2a.com/media/catalog/product/cache/0/thumbnail/1...

Det finns betydligt bättre möjligheter, så varför måste Windows 10 se ut som Win 0010, dvs 2 (binärt)?

Vad är det för fel med att det är blockigt?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av adaq:

Tycker att one store är en klar förbättring mot hur det är nu. Med one store så kommer du ju kunna köpa en app på mobilen och sedan ladda ned den på datorn. Eller tycker du om att köpa samma app två gånger?

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Bara positivt. Precis som jag kan få samma appar för både min iPhone och mina iPads. Bra att Microsoft äntligen ordnat detta.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Vad är det för fel med att det är blockigt?

I ett spel så känns det föråldrat, men samtidigt så är det inne med block baserade spel, så det behöver inte vara fel.

Men jag vill inte ha block-utseende i mitt OS. Menar ni på allvar att fönsterhanteraren och GUI i Windows ser modernt ut för att man offrat allt vad runda kanter på fönster och 3D gäller? (Man skulle kunna tro att Apple hade stämt dem för runda hörn eller något).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

I ett spel så känns det föråldrat, men samtidigt så är det inne med block baserade spel, så det behöver inte vara fel.

Men jag vill inte ha block-utseende i mitt OS. Menar ni på allvar att fönsterhanteraren och GUI i Windows ser modernt ut för att man offrat allt vad runda kanter på fönster och 3D gäller? (Man skulle kunna tro att Apple hade stämt dem för runda hörn eller något).

Tycker själv windows 8/8.1 har ett väldigt blockigt utseende jämfört med windows 7. Apple hade väl ett patent på rektangler med runda hörn?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT