AU Optronics gör välvd 35-tummare för spel och bildbehandling

Permalänk
Medlem

2560x1080 pixlar på 35" för fotoredigering? skojar dom eller? jag har 2st 27" 2560x1440-skärmar och även fast min dslr enbart har 16mpix kan jag ofta känna att jag gärna hade haft mer skärmyta för att kunna redigera bilderna i full upplösning utan att behöva zooma eller förminska dom.
nej, 1-2st 27-28" 4k-skärmar är nog melodin dom flesta som sysslar med foto drömmer om.

Permalänk

Kanske inte optimalt för bildbehandling, Men som spelskärm är den nog riktigt trevlig

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Curemylife:

Verkligen, fast det är ju lite samma som det mesta, beror helt på priset.

Med en riktigt låg prislapp kan det ju vara en perfekt spelskärm för många som inte har lika höga krav som vissa här på SweClockers(mig inkluderat).

Hm... jag har svårt att tro på det.

1080 på min 24" skärm är lägre än vad jag egentligen tycker är okej. Altså, jag skulle inte köpa om skärmen men jag tycker inte det är värt att uppgradera.

35" är enormt mycket större. Gäller att ha ett ganska så saftigt skrämavstånd då, men isf faller hela poängen med välvd skärm ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Hm... jag har svårt att tro på det.

1080 på min 24" skärm är lägre än vad jag egentligen tycker är okej. Altså, jag skulle inte köpa om skärmen men jag tycker inte det är värt att uppgradera.

35" är enormt mycket större. Gäller att ha ett ganska så saftigt skrämavstånd då, men isf faller hela poängen med välvd skärm ju.

Tanken bakom är ju att man kommer inte lägga märke till pixlarna när man sitter inne i ett spännande spel och jag skulle nog säga att du är en av dom mer kräsna användarna.

Jobbar på ett sådant sätt att jag träffar många personer i olika arbetsmiljöer och jag kan utan tveka säga att unga precis som äldre inte ens bryr sig om det är 720p eller inte, dom ser skillnaden och tycker ju att det är bättre med en högre upplösning men det finns inte på något sätt en gräns för vad som inte är okej.

Som sagt, för mera ordinära gamers, ingenting för någon som kommer att klaga för att PPI:n är lägre än 300.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Vem vill ha en 35" skärm till sin hemmapc???

Man kanske vill ha någon skärm > 30" för att se på film och spela spel, men ändå inte är intresserad av melodifestivalen?
Sen om 2 560 x 1 080 pixlar i bildförhållandet 21:9 är optimalt för "en tv som inte är en tv" är en annan fråga.
Att kunna nyttja en stor skärm utan kanalmottagare om man har dator/tv-spel/Blu-Ray/DVD/mediacenter är väl inga större konstigheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Fyfan 1440p på 35 tum. Så jävla pixligt. Nej tack, inte till datorskärm.

1440p? I texten läser jag 2560 x 1080, vilket är ännu värre på 35 tum...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag kan se annat som är fördelaktigt om det är välvd

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

1440p? I texten läser jag 2560 x 1080, vilket är ännu värre på 35 tum...

Det var de jag menade, jag skrev fel. Jag skrev innan att det var pixligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Ha ha ha.

Varför inte 4k på en gång?

Ja, det kan man fråga sig. Varför snålar dom? Skärmen lär ju inte vara billig när den kommer ändå.

Permalänk
Skrivet av segen:

Ja, det kan man fråga sig. Varför snålar dom? Skärmen lär ju inte vara billig när den kommer ändå.

De har säkert räknat ut att det skulle bli en för dyr produkt för att de skulle kunna tjäna något på att sälja den i så fall.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja