Rockstar charmar PC-spelare med GTA V-trailer i 60 fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Håller helt med.

Ett spel, en film, en bok eller annat som är "inlevelse i" blir inte dåligt bara för att det blir äldre. (se på Half-Life tex.)
De tar pengar för de kan, de säljer ju som smör av GTA -serien ändå.

På ett smart sätt så lägger de ju "nya" saker med, så folk betalar fullpris. Eller iaf många utav dem.
Detta är ett klassiskt sätt att mjölka en produkt!, tycker ändå att Rockstar sköter det snyggt förutom förseningarna då.
Vill man inte betala detta ~450kr, eller vad tusan det kostar så vänta lite till då.

Edit;

Det kostar 399kr (31,20 £) på GreenManGaming med rabattkoden SAVE22-OVERHO-LIDAYS. (Steam aktiveringsnyckel)
Det kostar 559kr (59,99€) direkt från Steam.

Och runt 400kr tycker jag det är värt, gammalt eller nytt.

Greenmangamning har väl inte steamnyckel?
"This game will be delivered as a Rockstar Games Social Club redemption code. Customers will require a free Rockstar Games Social Club account to play."

Inte för att jag själv vill låsa detta till steam men för andra...

Permalänk

40GB av de 65GB är onödigt skräp för att pirater ska köpa spelet istället för att tanka det.

Eller?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

40GB av de 65GB är onödigt skräp för att pirater ska köpa spelet istället för att tanka det.

Eller?

Haha, pirater kommer väl att tanka spelet oavsett om det är 10 eller 100GB stort.

Permalänk
Medlem

Testat http://www.greenmangaming.com/? verkar ju vara bra sida.

Permalänk
Entusiast

Jag läste det som att det är 60fps video, vilket är gott att se på i video. Inte som att dem försökte locka med ett spel som går i 60fps, vilket varken är en nyhet eller nått att se upp till nuförtiden.

Har jag tolkat fel eller gjorde ni?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Jag läste det som att det är 60fps video, vilket är gott att se på i video. Inte som att dem försökte locka med ett spel som går i 60fps, vilket varken är en nyhet eller nått att se upp till nuförtiden.

Har jag tolkat fel eller gjorde ni?

Du har tolkat det rätt. Men nu när jag läser om SweC's formuleringar igen så undrar jag om den som skrev artikeln gjorde det..

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Hoppas som f*n att rockstar enablar soft body physics för fordonen i gta v.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk

65gig..... ?!?!?!?!?!?!?

Måste vara något fel.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk

Vad säger Steam om att ladda hem på en
dator, säkerhetskopiera och flytta över till
en annan... Har ju bara 2mBit hemma...
Jobbet har snabbare...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Vad säger Steam om att ladda hem på en
dator, säkerhetskopiera och flytta över till
en annan... Har ju bara 2mBit hemma...
Jobbet har snabbare...

Det är inga problem. Finns en backup function i Steam som gör detta enkelt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

G2A säljer spelet för typ 53 dollar.. använd någon streamers 3% off. Köp global key och adda den på steam. Vad tror ni om detta?
G2A ska tydligen vara legit så länge man köper GLOBAL key och inte någon rysk version(?)

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

G2A säljer spelet för typ 53 dollar.. använd någon streamers 3% off. Köp global key och adda den på steam. Vad tror ni om detta?
G2A ska tydligen vara legit så länge man köper GLOBAL key och inte någon rysk version(?)

53 dollar? err.... Du kan få det billigare just nu på Greenmangaming med 22% rabbat koden..

Och skulle knappast kalla G2A "legit", då de inte är godkända som Steam key reseller.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Vad spelar åldern för roll? Blir det automatiskt sämre för att storyn är skriven för ett och ett halvt år sedan? Spelet har ju vart under utveckling för PC så spelet i sig är nytt då det inte är släppt ännu. Lastgammalt , bah dumheter.
Jag spelar nästan dagligen spel som är 20-30 år gamla på mängder av gamla system och har väldigt roligt, finns mängder med bra spel och åldern har lite till ingen betydelse.

Spelar för tillfället igenom Simon the Sorcerer 2 på Amiga CD32 från 1995 och har underbart roligt, gammalt ja men ospelbart eller tråkigt på grund av åldern? NEJ.

Med din inställning så kan du ju skippa alla spel, det kommer ju nya spel runt hörnet som är "bättre" och bå blir uppenbarligen alla föregående spel värdelösa. Så fortsätt du att vänta på nyare spel och skippa köpa något.

Jag köper inte ett så gammalt spel för 450:- nej.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Jag köper inte ett så gammalt spel för 450:- nej.

Vad är gammalt? Spelet släpps om en dryg vecka. Hur kan det vara gammalt?`

Är storyn för gammal? Den skrevs säkert när dom började göra spelet, för fem år sedan. Då har konsolspelarna betalat 600kr för en gammal story. Haha, vad lurade.

Grafikmotorn? Det är samma motor som till GTA4. Den utvecklades innan konsolspelen släpptes, den har fortsatt utvecklats fram till PC-släppet.

Haha. Konsolspelarna köpte ett gammalt spel även på den fronten, för 600 kr. Vad lurade!

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

40GB av de 65GB är onödigt skräp för att pirater ska köpa spelet istället för att tanka det.

Eller?

För det lär inte vara 65 GB stort när du köper det i någon onlinebutik för nedladdning, eller? Eller tror du att det är en mindre betydande del av konsumenterna som köper spel online istället för i butik? Förstår inte din logik alls..

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Vad är gammalt? Spelet släpps om en dryg vecka. Hur kan det vara gammalt?`

Är storyn för gammal? Den skrevs säkert när dom började göra spelet, för fem år sedan. Då har konsolspelarna betalat 600kr för en gammal story. Haha, vad lurade.

Grafikmotorn? Det är samma motor som till GTA4. Den utvecklades innan konsolspelen släpptes, den har fortsatt utvecklats fram till PC-släppet.

Haha. Konsolspelarna köpte ett gammalt spel även på den fronten, för 600 kr. Vad lurade!

Det är väl snarare gammalt för att spelet som sådant redan finns till konsol och har funnits en betydande tid nu. Oavsett om storyn skrevs för en månad, fem år eller 38 år sedan så blev storyn tillgänglig för allmänheten i samband med spelets release och det är där du börjar räkna hur gammal en story är.. är du av annan uppfattning?

Permalänk
Skrivet av OggeB:

Det är väl snarare gammalt för att spelet som sådant redan finns till konsol och har funnits en betydande tid nu. Oavsett om storyn skrevs för en månad, fem år eller 38 år sedan så blev storyn tillgänglig för allmänheten i samband med spelets release och det är där du börjar räkna hur gammal en story är.. är du av annan uppfattning?

Vi kan enas om att storyn har vart tillgänglig i 1½ år. Men nej, jag kan omöjligt se hur den har blivit "gammal". Det är liksom en berättelse.
Ämnena den behandlar är precis lika aktuella nu som vi första publiceringen.

Om det är något som faktiskt känns gammalt, så är det den grafiska presentationen som släpptes på konsolerna för 1½ år sedan.

För min del känns det mer aktuellt att sitta år 2015, och spela en story från 2013, med 2014 års grafik, än att sitta år 2013, med en story från samma år, och 2009 års grafik

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

65gig..... ?!?!?!?!?!?!?

Måste vara något fel.....

Skickades från m.sweclockers.com

Varför? Det ligger på +50GB på PS4 plus diverse uppdateringar inkl. 4,5GB för den senaste patchen....

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Hej bröder!, jag delar eran 60hz-is-amazing -känsla.
Om ni inte provat eller hört talas om det, finns det ett litet smutt plugin (SVP) till MPC HC (Media Player Classic Home Cinema) som använder GPU'n för att dubbla frame-rate'n på video i datorn. Med andra ord kan ni se alla filmer osv i dubbel FPS mot vad de brukar ha.

I början känns det jävligt skumt, men efter 20min give or take, så vänjer man sig och tycker att "vanliga" 24/29 fps hackar som fasen.

Vad som händer är att datorn nyttjar som sagt GPU'n (går med CPU med, men orkar inte med högupplöst såvida du inte har en cluster-cpu -setup..) för att räkna ut hur varje bildruta mellan respektive "riktig" ruta skulle se ut, och lägga till den - i realtid.

Alltså; En film, vi tar Night at the Museum: Secret of the Tomb
Denna film har skapats, och spelas upp i 23.976fps

http://www.svp-team.com/w/images/thumb/8/86/Memc.jpg/460px-Me...

Vad då SVP gör, är att dela upp filmen i dubbel framerate, alltså ~48fps.
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10... osv.
Där varje understruken frame är en ny "tom" frame, och denna skapas då som sagt i realtid genom att jämnföra bild 1 och bild 3 och se vad skillnaden är, och bygga upp bild 2 i realtid, som den borde sett ut. Sedan flätar den ihop allt och gör en komplett sekund, minut, timme osv utav filmen.

För er som inte provat, rekommenderar jag det starkt, riktigt fräck upplevelse.
(Jag vet att det inte är något nytt i sig, det är samma funktion och teknik som används i "100hz" -TV apparater, och som deras bildprocesser gör, men jag tycker SVP gör det betydligt bättre med och med mycket mindre artefakter, om ens några.)
Det enda jag haft problem med är dubbel re-produktion utav subtitles, så man får stänga av de interna (?) i MPC HC så lirar det bra.

SVP, eller SmoothVideo Project som förkortningen står för, finns att ladda ner på http://www.svp-team.com och är gratis.
Det fungerar på både AMD och Nvidia GPU'er utav olika modeller.

Vet att detta var off-topic, men är finns det ett intresse, kan jag skapa en egen tråd om detta.

God jakt lycka där ute, alla vi som tycker att 60fps, trots 2015 och att planeterna är kvar i bana, är helt ok att se på, och ändå ger en "wow" -effekt.

Hur får du SVP att använda GPU? Min använder bara CPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Hur får du SVP att använda GPU? Min använder bara CPU

I system tray så högerklicka bara SVP ikonen för att få upp sub-menyn. Och ticka i GPU-Acceleration. Dock så avlastar detta enbart CPUn. Mycket kommer fortfarande köras från CPUn trots GPU accelerationen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av OggeB:

För det lär inte vara 65 GB stort när du köper det i någon onlinebutik för nedladdning, eller? Eller tror du att det är en mindre betydande del av konsumenterna som köper spel online istället för i butik? Förstår inte din logik alls..

Glömde ju helt bort onlinebutiker och nedladdningar. Haha, så går det när senaste spelet man köpte var på skiva.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

I system tray så högerklicka bara SVP ikonen för att få upp sub-menyn. Och ticka i GPU-Acceleration. Dock så avlastar detta enbart CPUn. Mycket kommer fortfarande köras från CPUn trots GPU accelerationen.

Det hade jag visst redan igång! Lite synd att jag inte kan använda båda grafikkorten eller avlasta CPU mer på något sätt, vill man ha 120fps så tuggar min i5a ganska hårt...

Permalänk
Medlem

Jag har blivit van 100 Hz/fps så 60 fps får mig att må illa i spel. Men filmen var snygg. Menar de att allt över 60 inte finns?

Visa signatur

Mamma: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3. Pappa: Intel 2600K. Älskare: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" (i CrossFire). Bröder: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (dual) samt Corsair SSD Force Series 3, 60GB och 120GB.

Permalänk
Skrivet av iq70:

Jag har blivit van 100 Hz/fps så 60 fps får mig att må illa i spel. Men filmen var snygg. Menar de att allt över 60 inte finns?

Nej, dom menar att filmen är i 60 fps, till skillnad från det mer vanliga 24 fps för filmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*