Asus presenterar Geforce GTX 970 Turbo – ny instegsserie med kritvit kylare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Videoapan:

Fin baksida

En liten fråga, vilket prissegment är detta kort tänkt för, samma som referens eller strax under, eller till och med över?
Jag gillar tanken med fler radialfläktsalternativ, speciellt om de är mer ljudeffektiva jämfört med referens, siktar denna på bra ljud eller värme i första hand?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle tro som MSI...alltid några hundra kronor under de vanliga korten

http://www.bilddump.se/bilder/20150409162702-193.14.14.24.jpg

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Adapter finns.

Fast inte från varken hdmi eller dp till vga. En del av oss sitter faktiskt kvar med äldre skärmar sidanom ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Skulle tro som MSI...alltid några hundra kronor under de vanliga korten

http://www.bilddump.se/bilder/20150409162702-193.14.14.24.jpg

Intressant, hade helt missat MSI känner jag, får googla recensioner ikväll känner jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Videoapan:

Fin baksida

En liten fråga, vilket prissegment är detta kort tänkt för, samma som referens eller strax under, eller till och med över?
Jag gillar tanken med fler radialfläktsalternativ, speciellt om de är mer ljudeffektiva jämfört med referens, siktar denna på bra ljud eller värme i första hand?

Skickades från m.sweclockers.com

Pris vet jag inte i dagsläget men låg ljudnivå är alltid högsta prioritet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Pris vet jag inte i dagsläget men låg ljudnivå är alltid högsta prioritet.

Hehe, ett sånt nonsens-svar

Vad jag syftade på var om det skulle ses som en billig ersättare för referens eller en uppgradering från referens. Jag antar att den inte kommer placera sig som tystast i Asus lineup av kort med tanke på Strix och liknande tilltag. Så finns någon information om vilken nivå detta siktar mot? Känns som att tyst överklockning kanske inte är att tänka på, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Videoapan:

Hehe, ett sånt nonsens-svar

Vad jag syftade på var om det skulle ses som en billig ersättare för referens eller en uppgradering från referens. Jag antar att den inte kommer placera sig som tystast i Asus lineup av kort med tanke på Strix och liknande tilltag. Så finns någon information om vilken nivå detta siktar mot? Känns som att tyst överklockning kanske inte är att tänka på, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Sorry det blev ganska intetsägande ja Det är en uppgradering av referens, framförallt kretskortet är en uppgradering. Vi vill vara öppna med att kylningen i sig inte är gjord för sätta några nya rekord. Så du har helt rätt, det kommer inte att placera sig som det tystaste av våra 970-kort. Men 970 är en sval GPU så resultatet är ändå imponerande.

Denna typen av kort är väldigt efterfrågat av systembyggare. Att den varma luften flyttas ut ur chassit direkt är en bra grundförutsättning för att bygga kostnadseffektivt. Vilket såklart även gäller den som bygger själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Sorry det blev ganska intetsägande ja Det är en uppgradering av referens, framförallt kretskortet är en uppgradering. Vi vill vara öppna med att kylningen i sig inte är gjord för sätta några nya rekord. Så du har helt rätt, det kommer inte att placera sig som det tystaste av våra 970-kort. Men 970 är en sval GPU så resultatet är ändå imponerande.

Denna typen av kort är väldigt efterfrågat av systembyggare. Att den varma luften flyttas ut ur chassit direkt är en bra grundförutsättning för att bygga kostnadseffektivt. Vilket såklart även gäller den som bygger själv

Tackar för svaret! Låter som ett vettigt drag för att utöka ert sortiment något, ska bli kul att läsa hur kylaren presterar framöver, kanske något för en framtida burk då jag börjat bygga smått

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Fast inte från varken hdmi eller dp till vga. En del av oss sitter faktiskt kvar med äldre skärmar sidanom ^^

Jasså?
http://www.teknikproffset.se/Datorer-Kringutrustning/Kablar--Adaptrar/DisplayPort/DELTACO-DisplayPort-till-VGA-adapter-20-pin-ha---15-pin-ho-vit-DP-VGA1.htm?sClickID=GoogleShopping-38&gclid=Cj0KEQjwxpipBRCap8PR2Om7vq4BEiQA6V7OVdPs3FOzuyafItqNjcAxo5h27IgpsZ3E1tDWx3L8NdgaAiYp8P8HAQ

Eller.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Håller med tvelander, dags att skippa DVI. Kör med DP eller mini DP, tar mindre plats och lättare att dumpa ut varmluften.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Ja, joo det finns ju sådanna. Men då varken dp eller hdmi har analog signal så krävsa aktiva adaptrar som ofta är onödigt dyra. De va dock ännu dyrare senast jag tittade. Aja, jag förstår vittsen med DP ist för dvi/vga och jag håller med om att de är att föredra, men jag tycker fortfarande det är vettigt med bakåtkompabillitet.

Ett alternativ är ju att skicka med adaptrar, men tycker inte det brukar vara tydligt om de följer med eller inte.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen designen! För tankarna till Mass Effect.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

3.5 eller.... 4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Adapter finns.

och adapter från dvi till annat finns också

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av 0x90:

och adapter från dvi till annat finns också

Tyvärr funkar inte de gå från DVI till DP massa strul jag testat med mina titan så

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Är lite av en "anti" vitt tema av någon anledning.. Men måste bara säga att detta kort vart en riktig läckerbit. Synd bara att det är av en referenskylare :/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Är lite av en "anti" vitt tema av någon anledning.. Men måste bara säga att detta kort vart en riktig läckerbit. Synd bara att det är av en referenskylare :/

Radialfläkt ≠ referenskylare ≠ dålig

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI