Permalänk
Medlem

Vilken IDE använder du?

Jag kör eclipse för java, men har sett att vissa skriver i något som ser lite roligare än vanlig vit och svart text.
Det är typ rosa rött blått och alla möjliga färger så jag undrar om någon har en aning vilket IDE som har den "looken"?

Permalänk
Medlem

Man kan ändra färgteman på de allra flesta IDE:s skulle jag säga så det kan vara vilken som helst. Själv så använder jag också eclipse fast för php då.

Permalänk
Medlem

Java dricker man, har inget i datorn att göra

Visual Studio är det enda IDE man behöver!

// Lazze

Permalänk
Medlem

Intellij! Enda rätta om man inte tvunget måste arbete med C#

Permalänk
Medlem

Använder för det mesta Eclipse då det gäller Java, texten där har nog många färger så som du beskriver. Det händer att jag använder Netbeans också, det är lite snabbare på min dator.

För CSS, HTML, PHP, JS och annat webbrelaterat är det oftast Dreamweaver, men endast i kodläge.

Notepad++ använder jag för korta kodsnuttar i t.ex. Haskell, C och Bash.

QtCreator använder jag ibland för C och C++.

Permalänk
Medlem

Hittade nu! Fanns massor utav roliga teman man kunde gotta sig i.

Permalänk
Medlem

Eclipse. Som du redan har upptäckt är det inte svårt att modifiera färger. Gillar att exakt alla språk jag någonsin arbetar med stöds i samma utvecklings suite.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Vim, i3wm och zsh.

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Entusiast

Eclipse till lite större projekt.
Annars är det Geany som gäller. (Linux-världens svar på Notepad++ ... på steroider)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Eclipse för Java. Visual Studio för alla C-språk och för webbutveckling med TypeScript/JavaScript

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 | ATI Radeon 4870 | Intel 80GB X-25-M G + 500GB Western Digital | 4096 MB Corsair RAM

Permalänk
Medlem

Använder inga IDE. Bara vim till allt.

Permalänk
Medlem

visual studio för c#, netbeans för java, sublime text och atom för övrigt.

hämtar themes till visual studio på http://studiostyl.es

Permalänk
Medlem

Notepad och färgad plastfilm framför skärmen! =P

Permalänk
Medlem

Visual studio c#. Har börjat använda eclipse nyligen för java och python och det känns ganska begränsat men det är kanske ovana.

Permalänk
Medlem

Jobbar med Visual Studio med Resharper och lite extensions som t ex vsVim som gör att text editorn fungerar som vim. Helt fantastisk IDE att jobba med professionellt.

Runt detta använder jag även vim separat, och sublime text.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Mestadels Geany och då för programmering i C på Linux.
Har även kikat lite smått på Qt Creator för att skapa grafiska applikationer med Qt och C++.

Permalänk
Medlem

Visual studio för det mesta, netbeans för php

Visa signatur
Permalänk
Medlem

IntelliJ IDEA är i princip enda IDE:n jag använder nuförtiden när det gäller Java.
Har även kört Eclipse och Netbeans en hel del, men IDEA slår dom med hästlängder på det mesta anser jag.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Eclipse när jag kör på Linux eller när jag håller på med CMake projekt annars är det Visual Studio 2013 och kanske lite notepad++ man bara skall editera något litet.

Permalänk
Medlem

VS så ofta det går. Notepad++ för R och fixande av textdata.

Emacs/Vim under Linux. Har börjat titta på Clion där dock. Verkar lovande.

Visa signatur

.<

Permalänk
Medlem

Visual Studio för C# och vim eller SciTE (http://www.scintilla.org/SciTE.html) för allt annat.

OT: Kan rekommendera SciTE som är en väldigt clean grafisk editor för programmering (syntax highlighting etc). All konfiguration görs med config-filer och man kan scripta nya funktioner genom Lua-API:t.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk

Codeblocks för C++, Eclipse för Java

Permalänk
Medlem

I och med att jag sysslar mycket med C# och .NET så är den naturliga och tillika favorit-IDE:n jag oftast sitter med Visual Studio. Sysslar jag med Java så kör jag IntelliJ och om gud förbjude, jag pillar lite med PHP så brukar jag sitta i PHPstorm.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem

C#/C++: Visual Studio med vsVim
Allt annat: vim

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

CodeBlocks när jag försöker skriva C++, NetBeans när jag skriver Java, PyCharm för Python, Geany för övrigt och Notepad++ när jag använder Windows. Egentligen funkar Geany med Python också, men tycker det är smidigt att kunna ha min pythonmapp som ett projekt så att jag enkelt kan växla mellan småprojekt och ibland kunna snabbtesta direkt i redigeraren.

Visa signatur

:)

Permalänk
Datavetare

Eclipse för Java, Visual Studio för C# och Emacs för allt annat. Editorn i både Eclipse och VS känns extremt begränsad mot vad jag är van med i Emacs, men ett vettigt Emacs mode för C# existerar inte och de Emacs-modes som finns för Java fungerar bra för att skriva kod med lämnar en del övrigt att önska vad det gäller debugger, preview av Java-doc etc. Ibland skriver jag Java-koden i Emacs men kör Eclipse för debugger och liknande.

För språk som C, C++, Go och Python är Emacs helt överlägset allt annat jag testat. För just C och C++ är Emacs/gdb med hästlängder den kraftfullaste debug-miljö jag använt.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Visual Studio 2013 - C++ & C

Notepad

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Visual Studio, Eclipse och MonoDevelop

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Jag har använt (och använder fortfarande) Visual Studio för C++ ett tag. Kom och tänka på Dev C++ häromdagen, och såg att snubben Orwell återupplivat den, och underhåller aktivt. Installerade och lekte runt lite, tog inte länge innan jag fastnade! Riktigt snabb och trevlig IDE, enkelt som sjutton att jobba i den. Självklart kan man inte jämföra funktionalitet mot VS, men kan inte påstå att jag använder en bråkdel av vad VS erbjuder. Nä, detta blir min nya IDE framöver!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

IntelliJ, Clion, Pycharm, Xcode, Vim

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM