Småhack efter inkopplad SSD

Permalänk

Småhack efter inkopplad SSD

Tja!
Köpte en Kingston SSDNow V300 240GB för någon dag sedan, kopplade in och fixade fram den i Windows, men nu har det börjat småhacka i alla program lite närsom. (Alla spel ligger på Kingston och OS på min Intel 5?0 series 120GB.) Så det är inte bara från nya SSDn det hackar, även i OS, Chrome etc. Vet inte om det kan vara CPU eller GPU heller, men eftersom det kom efter jag satte i SSDn hamnar inlägget bland lagring.

Är det någon som upplevt något liknande? Eller vet vad det kan vara?
Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Du får väl testa och koppa ur den nya SSDn och se om problemet försvinner. Gör det så, då har du boven.
V300 må vara en budget, halvbra SSD (enligt många iaf), men Windows ska inte hacka pga den, då måste något vara fel.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Du får väl testa och koppa ur den nya SSDn och se om problemet försvinner. Gör det så, då har du boven.
V300 må vara en budget, halvbra SSD (enligt många iaf), men Windows ska inte hacka pga den, då måste något vara fel.

Kopplade ur den nu, och det fortsätter hacka. Så har ingen aning om vad det kan vara för något.

Permalänk

Edit: bytade sata-uttag på dem, och ny fungerar det felfritt, så enkelt var det.

Permalänk
Inaktiv

Om jag va du skulle jag lämna tillbaka den disken och ta en annan då det är något galet med de.

Läs recensionerna här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1498540

Permalänk
Medlem
Skrivet av svarthjarta:

Tja!
Köpte en Kingston SSDNow V300 240GB för någon dag sedan, kopplade in och fixade fram den i Windows, men nu har det börjat småhacka i alla program lite närsom. (Alla spel ligger på Kingston och OS på min Intel 5?0 series 120GB.) Så det är inte bara från nya SSDn det hackar, även i OS, Chrome etc. Vet inte om det kan vara CPU eller GPU heller, men eftersom det kom efter jag satte i SSDn hamnar inlägget bland lagring.

Är det någon som upplevt något liknande? Eller vet vad det kan vara?
Tacksam för hjälp!

Hade precis samma skumma fel. Bytte kontakt och allt lirade igen.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |