Samsung: "Vi kommer inte kunna möta efterfrågan på Galaxy S6 Edge"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Man kan se det på olika sätt, alla launchers är UI och alla är på sätt och vis en del av romen, jag kan hålla med om att touchwiz går djupare än en vanlig launcher.
Men det är fortfarande ett UI och det går att ta bort det mesta utan att byta rom, tror t.o.m man kan göra det utan root.
Så om du stänger av de saker som går och installerar en annan launcher är du i princip av med de sakerna som brukar vara "störande" med touchwiz samt att du har ett utseende som du själv väljer beroende på launcher.

Hade du haft bärttre koll på din terminologi så hade du förstått var det är du har fel.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Hade du haft bärttre koll på din terminologi så hade du förstått var det är du har fel.

Men om du nu har bättre koll på terminologin så kanske du kan förklara istället vad det är som är fel?

Permalänk
Medlem

Jag får iallafall min S6:a imorgon

Ingen Egde dock, för det vill ja inte ha

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Sitter redan med Samsung S6 i min hand? Säljstart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Jag fattar inte varför folk vill ha äckliga IOS men det är väl en smaksak. Alla kan inte gilla allt. Så håll dina åsikter för dig själv.

Jag fattar inte varför folk vill ha varken äckliga iOS eller äckliga TouchWiz.

Vanilla Android (ICS- eller Lolipopdesign, vilket som) säger jag bara.

Permalänk
Medlem

Edge verkar kul o testa, men jag väntar nog tills Microsoft släpper sin första i Lumia 900-serien.

Min Lumia 920 är den bästa telefon jag haft.
Min iPhone svor jag över för att den var så dålig, och nu tvingas jag ha en på jobbet - svär lika mycket över den.

Jag har aldrig haft en Android telefon, men en Galaxy Tab 2 har jag haft. Den imponerade inte mer än att den var ok.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då är edge för billig atm alltså?

Permalänk
Medlem

Låter som något de säger för att öka intresset för sin produkt. Skynda er och köp innan den tar slut! Går någon på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Man kan se det på olika sätt, alla launchers är UI och alla är på sätt och vis en del av romen, jag kan hålla med om att touchwiz går djupare än en vanlig launcher.
Men det är fortfarande ett UI och det går att ta bort det mesta utan att byta rom, tror t.o.m man kan göra det utan root.
Så om du stänger av de saker som går och installerar en annan launcher är du i princip av med de sakerna som brukar vara "störande" med touchwiz samt att du har ett utseende som du själv väljer beroende på launcher.

TW är ingen launcher. TW är djupt integrerat i ROMmet och styr utöver _allt_ utseende även funktionalitet och i viss mån prestanda. Att ta bort touchwiz från ett ROM med touchwiz är omöjligt, root access eller inte. Du kan ta bort och inaktivera lite bloatware här och köra en annan launcher där om du vill, men touchwiz blir du inte av med (såvida du inte gör det enda rätta och drar in ett custom ROM ).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt om de inte kan möta efterfrågan med den takten som de packar.

Permalänk
Medlem

Jag håller med, det är inget fel på touchwiz jämfört mot många andra "stock launchers" eller vad man nu vill kalla dom.

Sen att det måste få gnällas lite för gnällandes skull är ju så sjukt svenskt. Störtlöjligt. Man behöver väl inte spy galla över en sak bara för att man föredrar något annat?! Eller? Bara en allmän undran, varken mer eller mindre. Sämre kan saker vara, men måste man spy galla över en sån sak?

Själv har jag en Note 3 som jag kör Nova Launcher på. Den är rapp som satan med eller utan touchwiz. Hade innan en Galaxy Nexus och en HTC Desire och båda var långsammare än min nuvarande Note 3. Nu kan det ju bero på annat än launchern, men jag ser inte att någon annan telefon skulle kunna fylla mitt behov bättre.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Skrivet av blade80:

Jag håller med, det är inget fel på touchwiz jämfört mot många andra "stock launchers" eller vad man nu vill kalla dom.

Sen att det måste få gnällas lite för gnällandes skull är ju så sjukt svenskt. Störtlöjligt. Man behöver väl inte spy galla över en sak bara för att man föredrar något annat?! Eller? Bara en allmän undran, varken mer eller mindre. Sämre kan saker vara, men måste man spy galla över en sån sak?

Själv har jag en Note 3 som jag kör Nova Launcher på. Den är rapp som satan med eller utan touchwiz. Hade innan en Galaxy Nexus och en HTC Desire och båda var långsammare än min nuvarande Note 3. Nu kan det ju bero på annat än launchern, men jag ser inte att någon annan telefon skulle kunna fylla mitt behov bättre.

Prova S3 med 4,3 jag lovar att du inte står ut i många minuter. Jag fick nog och testa custom på original, men var ändå inte så snabbt (bättre men inte bra). Kör nu CM12 och mobilen är inte samma som jag köpte, os:et känns betydligt bättre inga konstiga hängningar så fort man går ur en app. Vist inte buggfritt, men lär inte gå tillbaks till ett slöare rom än jag har på mobilen nu.

Enda som begränsar mobilen är ram tyvärr. Har sökt lite efter en ersättare, men har för mycket kompromisser vilken jag än tittar på.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tja denna lanserade dom i höstas eller (på tal om böjda panler):D
http://metrouk2.files.wordpress.com/2014/09/ad_146874386.jpg

Fast det där är inte ens kul då det inte stämmer över huvud taget för vanliga iPhone 6. iPhone 6 plus däremot är ganska känslig. Visst går det att böja även iPhone 6 med tillräckligt mycket kraft men det gäller alla telefoner.

https://www.youtube.com/watch?v=Gq_jWdssmHM

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Man kan se det på olika sätt, alla launchers är UI och alla är på sätt och vis en del av romen, jag kan hålla med om att touchwiz går djupare än en vanlig launcher.
Men det är fortfarande ett UI och det går att ta bort det mesta utan att byta rom, tror t.o.m man kan göra det utan root.
Så om du stänger av de saker som går och installerar en annan launcher är du i princip av med de sakerna som brukar vara "störande" med touchwiz samt att du har ett utseende som du själv väljer beroende på launcher.

En launcher är ett UI och går det "djupare än så", vilket Touchwiz gör, så är det inte bara ett UI. Touchwiz med samtliga funktioner och förinstallerad bloatware går inte att ta bort utan root. Det enda som gäller om man vill göra sig av med Touchwiz till 100% är att roota en ny rom. Vilket i sin tur kan föra med sig att man går miste om funktioner som NFC eller handgester, beroende på rom. Men jag fick aldrig handgester att fungera med custom rom på min S4.
(Kan vara så att dom fixat de senare punkterna med senare versioner av t.ex Omega. Men så var inte fallet när jag körde det.)

Men är man nöjd med att bara klappa på ett nytt UI som Nova Launcher och inaktivera en massa bloatware, vilket jag gjort på mion S4, så ska det inte vara några bekymmer.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cocosoft:

Jag fattar inte varför folk vill ha varken äckliga iOS eller äckliga TouchWiz.

Vanilla Android (ICS- eller Lolipopdesign, vilket som) säger jag bara.

Fattar inte vad som är äckligt med iOS. Har en Nexus 7 med Lollipop också och förstår inte. Ad som är så mycket sämre med iOS. Men man använder väl sakerna på olika sätt. Jag tycker apparna i sig är det viktigaste – hur de funkar.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredricz:

Sitter redan med Samsung S6 i min hand? Säljstart?

Var beställde du ifrån...? ;o

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av Delerium:

Fast det där är inte ens kul då det inte stämmer över huvud taget för vanliga iPhone 6. iPhone 6 plus däremot är ganska känslig. Visst går det att böja även iPhone 6 med tillräckligt mycket kraft men det gäller alla telefoner.

https://www.youtube.com/watch?v=Gq_jWdssmHM

Hitta ingen lika fräck bild på plus annars hade jag tagit den:)

Sen var det tänkt som skämt till att även Apple gjort en böjd skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Varför vill man lägga sådana här pengar på en telefon? Samma fråga går ut till iPhoneanvändarna. Vad behöver man prestandan till? Kör fortfarande på min S3a och märker inte av några som helst begränsningar i prestanda utöver att batteriet tagit sig en törn.. Men med denna S6 kan man väl inte ens byta batteriet?

Skapat onödigt behov.. Coolt med böjd skärm men that's it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tja denna lanserade dom i höstas eller (på tal om böjda panler):D
http://metrouk2.files.wordpress.com/2014/09/ad_146874386.jpg

Visste att nån skulle ta upp det. hehe Men det är mera böjd chassi än böjd skärm.

Är väldigt sugen på S6 Edge 64GB Grön, fast priset är alldeles för högt och brist av just denna färg.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

8000kr för en telefon, sjukt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Visst är 8000+ mycket pengar för en mobil, Men vill man ha det senaste så får man betala därefter ,har man inte råd finns det ju billigare alternativ på marknaden, Men tuvärr kostar alla flaggskepp en smärre förmögenhet vid lansering, Dock sjunker priset relativt snabb om man kan vänta vill säga, en egenskap som jag tuvärr inte besitter.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Inte så konstigt om de inte kan möta efterfrågan med den takten som de packar.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=X95...

Så länge ingen hoppar ur fönster på deras fabriker är det bra takt.

Permalänk
Skrivet av TwiceFire:

Vem vill ha äckliga touchwiz är ju för mig ett mysterium.

Efter att ha bytt jobbtelefon från en Samsung till en Sony, så, jag!
TW är lätt det minst kassa tillverkargränssittet.

Sen så är det ju en mjukvara. Inte hela världen att bli av med om man vill ha renare andriod

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Edge verkar kul o testa, men jag väntar nog tills Microsoft släpper sin första i Lumia 900-serien.

Min Lumia 920 är den bästa telefon jag haft.
Min iPhone svor jag över för att den var så dålig, och nu tvingas jag ha en på jobbet - svär lika mycket över den.

Jag har aldrig haft en Android telefon, men en Galaxy Tab 2 har jag haft. Den imponerade inte mer än att den var ok.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har haft en iphone och flera android mobiler. Gick över till en Nokia Lumia 930 bara för några dagar sedan och den är guld värd. Har aldrig varit så nöjd med en telefon mycket tack vra design kameran och OS:et i sig. Kommer inte gå tillbaka till android eller ios utan att det skulle hända något radikalt. Windows Phone är min nya favorit och längtar tills dem slår ihop windows storesen mellan pc och telefonerna så app utbudet ökar ytterligare.

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Visste att nån skulle ta upp det. hehe Men det är mera böjd chassi än böjd skärm.

Är väldigt sugen på S6 Edge 64GB Grön, fast priset är alldeles för högt och brist av just denna färg.

hahah mmm, men du satte kommentaren så fint att jag inte kunde låta bil

Jo, den gröna är riktigt nice. Vet inte priset, men lite synd att den ska vara dyrare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med den böjda skärmen? Tillför den någon funktion eller ska det bara se snyggt ut? Jag som fortfarande väldigt nöjd med min Note2 fattar inte hypen.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Kollade på en S6 edge eller om det var note edge eller vad det nu var.. för ett par veckor sedan.

Tyckte den var jobbig och inte alls tillförde något vettigt, visst flasha för polarna eller på pendeltåget går väl bra.
Kan bara drömma om vad det kan tänkas kosta att byta skärmen när man tappar den, men vem vet kanske är "bra pris" och då är ju inte det ett issue.

Dock kvarstår för mig frågan, varför. Vad är det exakt samsung menar är så tillförande och bra med denna böjda skärm att jag ska betala 10k för den största modellen...?!

Nä, kör vidare på min oppo och hoppas att jag aldrig behöver byta.

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Inte så konstigt om de inte kan möta efterfrågan med den takten som de packar.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=X95...

Tar ännu längre tid, han har glömt 3 viktiga steg

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Tur man nyss köpte en Note 4, batteriet är ett monster till skillnad mot dessa nya och man kan använda minneskort och TouchWiz efter Note 3 är faktiskt en riktigt bra upplevelse.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb