corsair hybrid h60 v2 sludade helt plötsligt att kyla

Permalänk
Medlem

corsair hybrid h60 v2 sludade helt plötsligt att kyla

Tjena folket på sweclokers. jag har ett problem angående min corsair hybrid h60 v2. Helt plötsligt la den bara av. Temperaturen ökar stadigt även i idel är temperaturen ökande. fläkten är på max men fortfrade ökar temperaturen. Vad kan detta bero på? och vad ska man göra för att fixa detta?

Temperaturen är stadigt ökande tills den når 60 sedan sjuter den iväg och går direk till 85 grader. Tidigare innan resulteatet brukade den ligga på runt 25-30 under idle. och gå upp till 45 under kraftig andvändning.

Fläkten är renad och radiator gallret är utblåst.

vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Initial gissning är att pumpen inte går längre(!)
Hör du nåt pumpljud när du reglerar varvtalet upp/ner?

Är det garanti så låter det som ett byte...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Nästan garanterat pumpras. Känn på slangarna. Är ena slangen varmare än den andra eller varmare än radiatorn så är pumpen kass. Vätskan skall gå så snabbt så att alla icke värmegenererande ytor är typ lika varma

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av olqeable:

Tjena folket på sweclokers. jag har ett problem angående min corsair hybrid h60 v2. Helt plötsligt la den bara av. Temperaturen ökar stadigt även i idel är temperaturen ökande. fläkten är på max men fortfrade ökar temperaturen. Vad kan detta bero på? och vad ska man göra för att fixa detta?

Temperaturen är stadigt ökande tills den når 60 sedan sjuter den iväg och går direk till 85 grader. Tidigare innan resulteatet brukade den ligga på runt 25-30 under idle. och gå upp till 45 under kraftig andvändning.

Fläkten är renad och radiator gallret är utblåst.

vad ska jag göra?

Hejsan,

Jag skulle gissa på att pumpen kanske lagt av, kan du känna på pumpen/kylblocket om du känner några vibrationer? Ifall du inte gör det så skulle jag reklamera kylaren, börja med att höra med butiken du köpte den ifrån, ifall de inte går med på att byta ut så kan du ta det via mig.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Nästan garanterat pumpras. Känn på slangarna. Är ena slangen varmare än den andra eller varmare än radiatorn så är pumpen kass. Vätskan skall gå så snabbt så att alla icke värmegenererande ytor är typ lika varma

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kände att båda tuberna var kalla men själva blocket var extremt varmt. Däremot kände jag en liten vibration från blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olqeable:

Jag kände att båda tuberna var kalla men själva blocket var extremt varmt. Däremot kände jag en liten vibration från blocket.

Är blocket varmt så fungerar värmetransporten mellan CPU och kylaren iaf. Så bara att reklamera för pumpras då. Vibrationen du känner kan ha lite olika orsaker, det kan ju tex vara så att motrn snurrar, men pumpaxeln pajat, alt att det är stopp. Oavsett, reklamera den

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Är blocket varmt så fungerar värmetransporten mellan CPU och kylaren iaf. Så bara att reklamera för pumpras då. Vibrationen du känner kan ha lite olika orsaker, det kan ju tex vara så att motrn snurrar, men pumpaxeln pajat, alt att det är stopp. Oavsett, reklamera den

tack för hjälpen lämnade in den på inet idag. ska ta 10 dagar för att undersöka den men ja det är sådant man får leva med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olqeable:

Tjena folket på sweclokers. jag har ett problem angående min corsair hybrid h60 v2. Helt plötsligt la den bara av. Temperaturen ökar stadigt även i idel är temperaturen ökande. fläkten är på max men fortfrade ökar temperaturen. Vad kan detta bero på? och vad ska man göra för att fixa detta?

Temperaturen är stadigt ökande tills den når 60 sedan sjuter den iväg och går direk till 85 grader. Tidigare innan resulteatet brukade den ligga på runt 25-30 under idle. och gå upp till 45 under kraftig andvändning.

Fläkten är renad och radiator gallret är utblåst.

vad ska jag göra?

känns spontant som om kylflänsen har kletat igen med korrosion, typ som varför denna la av: https://www.youtube.com/watch?v=5J8BKcqVNZI

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av olqeable:

tack för hjälpen lämnade in den på inet idag. ska ta 10 dagar för att undersöka den men ja det är sådant man får leva med.

Hör av dig hur de går, hjälper dig om det inte löser sig.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hör av dig hur de går, hjälper dig om det inte löser sig.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

de bytte kylare till en kraftigare modell. Inet kunde inte hitta problemet, de sa barra att det fans ett problem som de inte kunde fixa, vilket ledde till att de helt enkelt bytte ut den.