Intel gör strömsnåla Core i3-4170T på 35 W

Permalänk
Melding Plague

Intel gör strömsnåla Core i3-4170T på 35 W

Innan höstens lansering av arkitektur Skylake blåser Intel ytterligare nytt liv i snart två år gamla Haswell, där bolaget skruvar upp klockfrekvenserna från Core i3-4160T med bibehållet TDP.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

denna och en fin kylare kan bli en väldigt fin liten htpc c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

denna och en fin kylare kan bli en väldigt fin liten htpc c:

Har 4330t i min och med en kass kylfläns där jag bytt fläkt till en 8 cm noctuafläkt så är det knäpptyst även vid belastning.
Då är det 3,0 GHz med samma TDP.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Stödjer den ECC-minnen, brukar det inte ofta stå att I3:or gör det. Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Stödjer den ECC-minnen, brukar det inte ofta stå att I3:or gör det. Eller har jag fel?

Enligt Intel's hemsida så funkar ECC-minnen. Som en liten server kan det bli rätt nice när man tänker på hur lite ström den kan komma att dra.
http://ark.intel.com/products/81209/Intel-Core-i3-4170T-Proce...

EDIT. Alla i3 som börjar på 41XX har stöd för ECC.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Enligt Intel's hemsida så funkar ECC-minnen. Som en liten server kan det bli rätt nice när man tänker på hur lite ström den kan komma att dra.
http://ark.intel.com/products/81209/Intel-Core-i3-4170T-Proce...

EDIT. Alla i3 som börjar på 41XX har stöd för ECC.

Very nice! Perfekt om man vill ha en enkel och billig NAS/server. Bra TDP med tanke på klockfrekvens. Synd att bara den dyraste hårdvaran stödjer >32GB ram.