Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem

Är det naiv optimism och tro att man kan köra detta i 2560x1080 med ett HD6970?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Är det värt att köpa en Xbox 360 kontroll för att Spela GTA V? eller kommer många att köra bil etc med tangentbordet? Har inga andra spel som jag kan köra kontrollen med så är lite tveksam ifall det är värt investeringen eller inte

Vilken kontroll ska man skaffa isåfall, trådad eller trådlös? Den trådade versionen så laddas kontrollen samtidigt som man spelar och man slipper batterier eller?

Kan varmt rekommendera Xbox 360 handkontrollen då den har stöd för väldigt många speltitlar på PC.

Köper du en trådlös handkontroll så måste du alltid ha en så kallad Wireless Receiver ikopplad som du får med tillsammans med vissa bundles(Handkontroll+Wireless Receiver i en kartong). Finns att hitta på både CDON och INET. Wireless Receiver kan ha upp till 4st handkontroller samtidigt.

Vill du ha ström till den trådlösa handkontrollen så finns det Play & Charge kit. Eller så kan du använda två stycken helt vanliga AA batterier(Batterierna tar slut fort). Du får en 3 meter strömkabel som kopplas till USB och ett uppladningsbart batteri i Play & Charge kit. Drivrutiner finns på Microsoft/Xbox hemsida att hämta. Koppla in Wireless Receiver i ett ledigt USB, installera drivrutin--> Spela!

Är det en trådad handkontroll så behöver du varken batterier eller en Wireless Receiver. Drivrutiner finns på Microsoft/Xbox hemsida att hämta. Koppla in trådad kontroll i ett ledigt USB, installera drivrutin--> Spela!

Frågar du mig personligen om det är värt med en handkontroll så är det ett definitivt ja när det kommer till att köra fordon i GTA IV som exempel. Fungerar överlag precis likadant som det gör på konsol. Sen så är det härligt att ha när man sitter i soffan/fåtöljen och spelar tillsammans med Big Picture på Steam.

Permalänk
Skrivet av Matheeeew:

Är det naiv optimism och tro att man kan köra detta i 2560x1080 med ett HD6970?

Optimistiskt är det definitivt

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

1 dag kvar tills nedladdningen e klar :/

Lider med dig<3

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

450 på spelbutiken

50 Kronor brukar inte vara mycket i min värld. Det är fortfarande inte 400Kr som jag hade kunnat tänka mig att lägga.

Skrivet av HazZarD:

Så fysisk kopia är alltså inte kopplat till steam utan bara rockstar social? tur man köpte det på steam då förstår inte varför ni andra inte gör det heller, tog en timma att dra ner skiten hade maxad 100mbit lina hela tiden mer eller mindre.

Alla sitter vi inte på Fiber... (får ut 18Mbit ner en bra dag).

Skrivet av Sensuru:

Tycker också priset var lite häftigt. Bestämde mig den 10:e att försöka tjäna in tillräckligt med pengar på pokerstars för att köpa spelet med enbart mina vinster innan den 14:e då det släpps. Vann 800 kr samma kväll på texas hold em; annars hade jag nog också väntat. Brukar inte dröja länge innan elgiganten sänker nya spel till 350 KR eller runt det priset.

Jag funderar på att göra ungefär samma sak fast i CS:GO. Skönt att jag inte är den enda som tycker priset var lite högt iaf

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av iXisco:

Varför började du inte ladda ner det tidigare? Eller köpte du spelet först idag?

Köpte den för någon timma sen

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Åhhh så irriterande när man tidigare låg på ca 1-3mb/s i rockstars downloader, för att sedan hoppa ner och ligga i 9-32kb/s-träsket..

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av Snorfisk:

Tack för svar, blir att skicka tillbaka den fysiska kopian och åka ner på stan imorgon för att inhandla lite steam krediter istället. Surt att de inte kommit in i 2000-talet än..

Du får ju dock en kod som du lägger till i social club där du sedan i framtiden kan ladda ner spelet så skivorna behövs ej.
Det enda Steam gör egentligen är att vara extra drm. Du får ju också en kod i steam som du aktiverar på social club precis som med den fysiska kopian.

Själv kör jag på den fysiska kopian i detta fallet, annars har jag de flesta spelen på Steam.

Permalänk

kommer jag som har köpt spelet i fysisk kopia att kunna välja om jag vill ladda ner det eller köra skivorna?
tänkte att jag har ju ingen dvd-läsare i burken

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Du får ju dock en kod som du lägger till i social club där du sedan i framtiden kan ladda ner spelet så skivorna behövs ej.
Det enda Steam gör egentligen är att vara extra drm. Du får ju också en kod i steam som du aktiverar på social club precis som med den fysiska kopian.

Själv kör jag på den fysiska kopian i detta fallet, annars har jag de flesta spelen på Steam.

Steam är mitt primära spelbibliotek och jag kör nästan uteslutande alla spel därifrån
Jag skulle störa mig på det i all evighet om jag inte får in det på steam.

Permalänk

Älskar folk som klagar på priser, men lägger astronomiska summor på alla typ av spel på steam värde kosmos

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Skrivet av stoneisland:

kommer jag som har köpt spelet i fysisk kopia att kunna välja om jag vill ladda ner det eller köra skivorna?
tänkte att jag har ju ingen dvd-läsare i burken

Japp, du kommer att kunna ladda ner det!

Permalänk

5 minuter över midnatt... varför kan jag inte SPEEEELLLAAAAA!?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalle-Kabel:

5 minuter över midnatt... varför kan jag inte SPEEEELLLAAAAA!?

För att det är 01:00 som spelet låses upp.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

För att det är 01:00 som spelet låses upp.

sshiiiiit, tackar för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalle-Kabel:

5 minuter över midnatt... varför kan jag inte SPEEEELLLAAAAA!?

Du kanske skulle ta och läsa tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Steam är mitt primära spelbibliotek och jag kör nästan uteslutande alla spel därifrån
Jag skulle störa mig på det i all evighet om jag inte får in det på steam.

Håller med . Det handlar om att vara completionist, tycker det är grymt snyggt att ha alla GTA spel i mitt Steambibliotek. Och samla alla EA titlar i Origin och alla Ubi i Uplay. Blir liksom mer enhetligare så (har min OCD gått ut över min plånbok, tja ja)

Permalänk
Medlem

Mmmm borde inte sitta här men nog fan gör man det. Vågar mig inte på knepet som låser upp spelet nu.. det är ändå bara 45min kvar.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Permalänk

Någon som har en torrent till installeringsfilerna? Rockstars servrar verkar vara överbelastade som satan

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Mmmm borde inte sitta här men nog fan gör man det. Vågar mig inte på knepet som låser upp spelet nu.. det är ändå bara 45min kvar.

Gör det inte, flera har redan blivit bannade

Permalänk
Avstängd

Satt här arg som in i helvete för att de kom en update... det visade sig vara så att jag råkat försöka installera gta iv också

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk

Kan jag som dumt nog beställt via skiva som kommer imorgon kunna implentera spelet i Steam? Eller krävs det en Steam-Key? Lite novis nu känner jag..

Visa signatur

Rig: |
Intel Core i7 Raptor Lake Refresh 14700kf | Corsair H100i Elite Capellix | Gigabyte Geforce RTX 4080 16GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB 2 X 16GB 6000MHz DDR5 | Gigabyte Z790 UD AX WiFi | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | Corsair iCUE 4000X RGB |

Permalänk
Skrivet av DooMoLiTioN:

Kan jag som dumt nog beställt via skiva som kommer imorgon kunna implentera spelet i Steam? Eller krävs det en Steam-Key? Lite novis nu känner jag..

Det är många som är novisar på det. Svaret postas i denna tråd ca 5 ggr/dag.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

40 kvar och det är dags att sova får bli att starta upp spelet 15 min imorgon bitti sen vänta tills efter jobbet (y)

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av spoq:

Nan som har koll pa om jag kan reboota min dator mitt i nedladdning via Rockstar-launchern?
Behover fixa drivrutiner till ljudkortet och svenska tangentbordsinstallningar!

Jag blev tvungen att avbryta min för den krascha, men för mig rulla det på där det slutade, men vågar inte garantera att det funkar.

Skrivet av ShatteredXs:

Köpte den för någon timma sen

Samma här, men det pendlar rejält mellan 200KB/s till 12MB/s.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin24:

Du kanske skulle ta och läsa tråden

Verkligen. Minst en gång per sida de senaste 20 sidorna så har det bekräftas var CS nycklar kan köpas, för vilket pris och vilken tid som spelet släpps. Kommer ändå typ 4st personer som frågar varje sida.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Verkar som att rockstar launchern har kraschat helt den försöker reconnecta hela tiden.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

in b4 timern var bara en bugg, ursprungliga tiden 1800 GMT som gäller :>

Permalänk
Medlem

Första videon från PC editorn :). Ser riktigt grymt ut, Var ett tag sedan man var så här taggad på ett spel

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4