Permalänk

I7-2600

Hej hade tänkt att fråga om någon vet om denna processor är bra för gaming om man har ett bra grafikkort?

Permalänk
Medlem

Duger för det mesta idag.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

En bra traktor cpu med respekt den klara en hel del.
sen kan man skrämma upp den😃😃

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

i7 2600 är en bra processor men då ska du helst ha 2600K. Den utan K går inte att överklocka medan den med K är lätt att få upp till ganska höga nivåer.

EDIT: Glömde nämna grafikkort, ja, det funkar med ganska kraftiga saker. Jag har 7950 (R9 280) i Crossfire utan problem, inte många singelkort som tar mer än det.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

i7 2600 är en bra processor men då ska du helst ha 2600K. Den utan K går inte att överklocka medan den med K är lätt att få upp till ganska höga nivåer.

I7 2600 går också att överklocka men inte med multiplier. Man kan bara ändra Base klock. Det gör den rätt svår klockad.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Videoapan:

i7 2600 är en bra processor men då ska du helst ha 2600K. Den utan K går inte att överklocka medan den med K är lätt att få upp till ganska höga nivåer.

EDIT: Glömde nämna grafikkort, ja, det funkar med ganska kraftiga saker. Jag har 7950 (R9 280) i Crossfire utan problem, inte många singelkort som tar mer än det.

Den utan K går att klocka till 4.2Ghz med multipliern.

Permalänk
Skrivet av philipborg:

I7 2600 går också att överklocka men inte med multiplier. Man kan bara ändra Base klock. Det gör den rätt svår klockad.

Hur överklockar man den utan k? Om det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

I7 2600 går också att överklocka men inte med multiplier. Man kan bara ändra Base klock. Det gör den rätt svår klockad.

Vilket också blir instabilt ganska så fort i min erfarenhet. Svårklockad = sannolikt inte överklockad i slutändan

Skrivet av anon200632:

Den utan K går att klocka till 4.2Ghz med multipliern.

Detta var nyheter för mig, trodde typ att det bara gick att låsa turbon eller liknande, inte höja den så pass mycket.

EDIT: Läste på lite, verkar ju funka rätt ok att få upp den till 4,2 GHz Turbo och i så fall är även icke-K väl värd till dagens lite CPU-tyngre spel.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Hade nog inte ändrat på BCLK på en sandy bridge arkitektur. Du kan ändra BCLK från 100 till 102, kanske, 200mhz du får spelar ingen roll alls.

Jag har stor respekt för i7 2600k, hade aldrig bytt ut min. But i got a deal i couldnt refuse

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper444:

Hur överklockar man den utan k? Om det går.

Kolla sweclockers FAQ på överklockning delen av forumet. Tror det står där.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv

Jag kan ändra multipliern till 42 med min 2600 non k

Permalänk
Hjälpsam

Kör 2600K i stock med 780 SLI till 3st skärmar och spelar på utan problem, sällan processorn går i taket.

En i7 från 4-serien är inte mycket snabbare än i7 från 2-serien. Sandy var det sista generationsskiftet som gav en bra boost i prestanda, därefter har det varit minimal prestandaökning men förbättring i effektivitet, lite fler PCI-E lanes etc.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper444:

Hur överklockar man den utan k? Om det går.

Skrivet av philipborg:

I7 2600 går också att överklocka men inte med multiplier. Man kan bara ändra Base klock. Det gör den rätt svår klockad.

Du borde kunna öka turbo klocken (om moderkortet stöder det).

Jag kör Win10 preview:n med 3350p, 3,1Ghz 35W CPU med luft kylare i ca 3,6Ghz. Det är typ vad du kan öka på non K... de 400Mhz + BLCK några steg kanske. Fick öka ström gränsen på den också, för den ansåg att den drog för mycket
Blir inte en monsterklock direkt.. men allt hjälper.

Permalänk

Skulle ett R9 280x funka med denna processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper444:

Skulle ett R9 280x funka med denna processor?

Utan något som helst problem.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!