Inget ljud från TV'n med HDMI kabel

Permalänk
Medlem

Inget ljud från TV'n med HDMI kabel

Hej,

Nu har jag sökt och sökt men lyckas inte lösa detta.

Ljudet till TV'n från min laptop har slutat fungera. Ljudet spelas bara upp från laptopen. Det har funkat fin, fint innan, men slutade fungera efter att jag uppdaterade Nvidia Geforce GeForce840M drivrutinerna till 350.12.

Jag har kollat i uppspelningsenheter för ljud och där dyker det inte upp så att jag kan aktivera HDMI som det gjort tidigare . Jag har även testat med en annan laptop och det fungerade så det är inget fel på kabeln eller TV'n.

Snälla hjälp, börjar bli förbannad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringo86:

Hej,

Nu har jag sökt och sökt men lyckas inte lösa detta.

Ljudet till TV'n från min laptop har slutat fungera. Ljudet spelas bara upp från laptopen. Det har funkat fin, fint innan, men slutade fungera efter att jag uppdaterade Nvidia Geforce GeForce840M drivrutinerna till 350.12.

Jag har kollat i uppspelningsenheter för ljud och där dyker det inte upp så att jag kan aktivera HDMI som det gjort tidigare . Jag har även testat med en annan laptop och det fungerade så det är inget fel på kabeln eller TV'n.

Snälla hjälp, börjar bli förbannad

Inget konstigt i enhetshanteraren?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag återställde en drivrutin, och då tror jag något försvann :-/, men detta var efter att ljudet försvunnit från TV'n. Det var en liten trekant med utropstecken på den som försvann.

Verkar inte vilja visas.. här är en länk

https://drive.google.com/open?id=0B6ONkx1bUEQBVzlVSm9RcExLLXM...