Var kan jag placera en tv i mitt rum?

Permalänk

Var kan jag placera en tv i mitt rum?

Tjena jag har tänkt att köpa en tv och en mysig fåtölj till mitt rum, men jag kan verkligen inte klura ut hur jag ska kunna placera de. http://s17.postimg.org/sn3wiy2fz/room.png Så ser rummet ut, det röda är garderoberna och "hallen" är ingången. Är tacksam för alla förslag!

Permalänk
Medlem

Beror på hur du vill ha den. Vill du kunna titta på TV från sängen? I så fall hur? Från rygg eller sidoläge?

Sidoläge = Sätt den på väggen över bordet
Rygg läge = väggen bredvid hyllan/på hyllan?

Nästan samma om du ska sitta i fåtöljen men då lär du nog sätta den längre ner på en tv bänk/byrå

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Vill kunna titta på tv:n från sängen och kanske ha en fåtölj framför den, så att det inte blir en sådan känsla att man ligger i sängen hela tiden

Permalänk
Medlem

Skulle kunna ha den mellan sängen och hyllan på väggen. Sen kan du om plats finns ha stolar eller soffa framför gaderoberna.

Sen ser du till att du användern vinkelbart fäste så den är riktad mot sängen.

Permalänk

Hmm gillar iden med väggfästet, men om jag kommer koppla in en spelkonsol i tv:n hur kommer det bli då när jag vrider på tv:n?

Permalänk
Medlem

Tror att ett vinklingsbart väggfäste är det du skall ha.

Och för att slippa bekymmer med inkopplade konsoler så får du skaffa lite längre kablar så du har lite rörelsemån.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViKtoRr15:

Hmm gillar iden med väggfästet, men om jag kommer koppla in en spelkonsol i tv:n hur kommer det bli då när jag vrider på tv:n?

Skrivet av oobum:

Tror att ett vinklingsbart väggfäste är det du skall ha.

Och för att slippa bekymmer med inkopplade konsoler så får du skaffa lite längre kablar så du har lite rörelsemån.

Inget som stoppar dig att installera spelkonsolen i ett skåp eller liknande längre bort, sen dra en 10m HDMI kabel.