AMD:s intäkter mot ny bottennivå – avvecklar serverleverantören Seamicro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Har funderat lite mer på vilka som faktiskt skulle kunna köpa upp AMD, dvs vilka som har kapital och faktiskt skulle kunna göra något bra av AMD och jag tror att Hyundai kan vara något av en "dark horse".

Samsung visst. Sony ok. Lenovo hoppas inte men visst. Hyundai? vad gör dom som matchar?

Egna idéer på dark horses är Siemens, Mitsubishi och Phillips då alla dom har muskler nog med rätta på AMD utan att själva gå omkull och dom har elektronik verksamhet som matchar eller har elektronik verksamhet som kan töjas ut så den matchar.

Visa signatur

Chassi: Define XL Titan Skärm: UltraSharp U2311H
MB: P8Z68-V PRO/GEN3 CPU: i5 2500K + Hyper 212 Evo RAM: Vengeance 1600MHz 16GB
GPU: Strix 980GTX SSD: SSDnow V300 120GB HDD: Barracuda ST1000 & ST2000

Permalänk
Medlem

Fan det här är riktigt sorgset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

den är ju billigare än FX-83xx modellerna

Räcker ju bra med FX6350
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1724793
Eller FX8320 som är 100kr högre i pris.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1462289

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av niXta.08:

Du måste vara färsk? En gång i tiden "ägde" AMD Intel. Upp och ner... Tyvärr var Intels konkurrensmässigt olagliga strategi så smart att de lyckades kväva AMD och slängde pengar på folk för att köpa deras sämre prollar. De hade såpass bra skattkista så de gick vinnande ur det. Tyvärr.

AMD s prollar var bara mer för pengarna inte bättre på nåt annat sätt ,även om x64 athlon var bra så var det bara liten skillnad sen har ju AMD bara släppt sämmre produkter efter det ,(har hållit på med datorer sen 80 talet) sen har nog både AMD & intel ungefär samma affärsmetoder Intel fick böter för att dom sålde cpu er för billigt i Asien inget annat.
Finns många fan-boys som vill framhäva nåt annat
Bara hoppas att dom överlever fram till zen & helt enkelt att dom släpper bättre produkter.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Skrivet av GRlP3n:

Vilken logik.. Bättre att ta emot pengar, kvittar vilket företag de är. Så folk kan fortsätta att köpa de.... Så du tycker de är bättre att skiten går åt helvete?

Om du kan tolka svenska innan du börjar kommentera så kan de underlätta för dig att förstå vad du egentligen kommenterar. Det jag pratar om är inte mina tankar, jag ser givetvis det som en bra grej om AMD kan få stöd för att fortsätta konkurrera. Men om jag satt i AMDs ställe så skulle jag se det som ett misslyckande att behöva ta emot pengar av största konkurrenten. Det skulle skriva historia och ge varumärket en stämpel som är svår att tvätta bort.

Skrivet av Killbom:

Mjo. I Samsungs hemland köper du ju lägenhet, diskmaskin, kläder, bil, mobiltelefon och mat av Samsung i ett Samsung köpcenter som du tar kollektivtrafik från Samsung till. Det är väl inte konstigt om de vill göra grafikkort också.

Konstigt, Nej! Fel, Ja! Anledningen är enkel, ja Samsung gör väldigt mycket saker och är stora på det också. Största tillverkaren av mobiltetefoner och en av världens största vitvarutillverkare. Det ger definitivt Samsung resurser för att göra jobbet, men är det bra att ett företag som är världsledande på så många fronter får ta sig ann även detta? Tror inte att det är bra för marknaden!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Om du kan tolka svenska innan du börjar kommentera så kan de underlätta för dig att förstå vad du egentligen kommenterar. Det jag pratar om är inte mina tankar, jag ser givetvis det som en bra grej om AMD kan få stöd för att fortsätta konkurrera. Men om jag satt i AMDs ställe så skulle jag se det som ett misslyckande att behöva ta emot pengar av största konkurrenten. Det skulle skriva historia och ge varumärket en stämpel som är svår att tvätta bort.

Konstigt, Nej! Fel, Ja! Anledningen är enkel, ja Samsung gör väldigt mycket saker och är stora på det också. Största tillverkaren av mobiltetefoner och en av världens största vitvarutillverkare. Det ger definitivt Samsung resurser för att göra jobbet, men är det bra att ett företag som är världsledande på så många fronter får ta sig ann även detta? Tror inte att det är bra för marknaden!

Är väl strålande, fast skivat bröd är ju betydligt bättre än Samsung eller vänta nu är det inte Samsung som skivar brödet också?

Nä men kan hålla med om att det vore mindre bra om samsung svalde AMD. Kan ju blir riktigt fin monopol, blir ju lite som vissa filmer där ett företag äger hela världen

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

AMD s prollar var bara mer för pengarna inte bättre på nåt annat sätt ,även om x64 athlon var bra så var det bara liten skillnad sen har ju AMD bara släppt sämmre produkter efter det ,(har hållit på med datorer sen 80 talet) sen har nog både AMD & intel ungefär samma affärsmetoder Intel fick böter för att dom sålde cpu er för billigt i Asien inget annat.
Finns många fan-boys som vill framhäva nåt annat
Bara hoppas att dom överlever fram till zen & helt enkelt att dom släpper bättre produkter.

Intressant! Varför då böter i EU?
Notera detta var det första jag hittade, men har för mig att det fanns något från runt 2000....
http://www.sweclockers.com/nyhet/9640-eu-boter-ger-intel-roda...
http://evertiq.se/news/15819
http://feber.se/pc/art/302630/intel_fr_bta_96_miljarder_kron/

Fan-boys
Man kan undra?

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Antal Intel laptops på prisjakt just nu: 2774
Antal AMD laptops på prisjakt just nu: 350

Offtopic: Om AMD skulle sälja (vilket jag tvivlar på men vi får se) skulle jag personligen sett att ett företag står för samma värderingar som AMD tar över. Hade tyckt det varit kul med ett japanskt företag men då dessa oftast är fruktansvärt inlåsta, proprietära och älskar DRM så vet jag inte. Hoppas marknaden vänder istället.

Permalänk
Medlem

jag läste samcro...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Lägg ner skiten... Ända dom gör bra är att pressa nvidias priser.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av webknut:

Samsung visst. Sony ok. Lenovo hoppas inte men visst. Hyundai? vad gör dom som matchar?

Egna idéer på dark horses är Siemens, Mitsubishi och Phillips då alla dom har muskler nog med rätta på AMD utan att själva gå omkull och dom har elektronik verksamhet som matchar eller har elektronik verksamhet som kan töjas ut så den matchar.

Enda kopplingen till Hyundai skulle möjligtvis vara Hynix som startade under namnet Hyundai Electronics Industries, men SK Hynix av idag har väl egentligen inget att göra med Hyundai utan Hynix ägs numera helt av SK Group.

Hoppas självklart på att AMD kan fortsätta som en oberoende tillverkare men samtidigt så kan man inte blunda för att det behövs finansiella muskler för att man skall kunna fortsätta utveckla marknadsledande produkter. Skulle det dock gå så långt att AMD blir uppköpta så tror jag faktiskt att Samsung kan vara en vettig köpare förutsagt att man låter AMD verka som en någorlunda fristående del inom konglomeratet, de potentiella samverkansvinsterna med att vara en del av Samsung måste vara stora.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Garderoben:

Lägg ner skiten... Ända dom gör bra är att pressa nvidias priser.

Svenska har inte orden som krävs för att beskriva din inställning och jag tror inte att man får skriva på andra språk.

Religiösa fanboys är vad som möjliggör företag som nvidia och apple. Ingen av de är bra för konsumenter.

Uppköp av AMD är vettig endast tillsammans med GF alternativt om köparen har egen foundry. Det blir i princip bara Samsung som möjligt köpare och de är korrupta som fan. Tyvärr finns det inga Ryska eller kinesiska bolag som skulle kunna på ett vettigt sätt köpa AMD. Skulle vara trevligt med x86 cpus som inte kontrolleras av NSA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dom har själva erkänt att arkitekturen kring "Bulldozer" var ett misslyckande rent tekniskt, nästa generation "Zen" som nämnts bland kommentarerna liknar mer Intels design upplägg och borde fungera bättre. Om man därtill lägger in nya effektivare funktioner kring energi och minnes hantering, vassare grafik för vanliga konsument modeller samt samarbetar med tillverkare som har toppmodern litografi teknik kanske AMD kan ge Intel en match igen. Det som talar emot är dock kraftigt minskade resurser som läggs ut på forskning och utveckling men behöver ju inte betyda att man inte kan lyckas ändå. Troligtvis kommer företaget fortsätta sin kräftgång tills "zen" gör entré på marknaden.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Lägg ner skiten... Ända dom gör bra är att pressa nvidias priser.

Och ge +99% monopol till Intel och Nvidia, förstår att du inte tänker köpa fler x64 datorer

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Lägg ner skiten... Ända dom gör bra är att pressa nvidias priser.

Haha jösses. Och vad tror du Nvidias priser blir utan ngn konkurrens? Dubbelt så höga? Skiter i att utveckla nya bättre kretsar då det ändå inte finns ngn konkurrens att ta hänsyn till?

Be till gud att AMD fortsätter.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Och ge +99% monopol till Intel och Nvidia, förstår att du inte tänker köpa fler x64 datorer

Det kommer inte att behövas...
All utveckling kommer att avstanna och priserna gå upp.

Permalänk
Medlem

Man har ju gett upp hoppet att AMD någonsin ska sälppa bra cpu's som kan ligga lika med intel därmed bättre priser!
Dem har haft så många år på sig att komma ikapp medans det bara går åt andra hållet!
Hålla fast vid en urgammal plattform som am3 är ju bara tragisk, och släppa nya cpu's till den som knappt orkar med att hänga på intels dual core's.

Nej AMD kommer gå i graven snart tyvärr hade gärna köpt en AMD rigg igen men med den urusla prestandan som AMD's såkallade värsting har är bara skrattretande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Man har ju gett upp hoppet att AMD någonsin ska sälppa bra cpu's som kan ligga lika med intel därmed bättre priser!
Dem har haft så många år på sig att komma ikapp medans det bara går åt andra hållet!
Hålla fast vid en urgammal plattform som am3 är ju bara tragisk, och släppa nya cpu's till den som knappt orkar med att hänga på intels dual core's.

Nej AMD kommer gå i graven snart tyvärr hade gärna köpt en AMD rigg igen men med den urusla prestandan som AMD's såkallade värsting har är bara skrattretande.

Domedagsprofeten har talat :). Finns annat än värstingar. T.ex. deras upplåsta quadcores som kostar 700kr. Har själv en 760k som jag köpte för 650kr ny och hittills är det bara i arma 3 det är någon nämnvärd skillnad mot min i5-4670k som kostade nästan 3ggr så mycket.
Men är sådan hets på detta forum att köpa dyra jevla 4690k etc.

Med nya directx12 lär processorkravet sjunka ännu mer och förhoppningsvis börjar det komma applikationer som bättre stödjer flera kärnor o där ligger AMD bra till.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av 120hz:

Man har ju gett upp hoppet att AMD någonsin ska sälppa bra cpu's som kan ligga lika med intel därmed bättre priser!
Dem har haft så många år på sig att komma ikapp medans det bara går åt andra hållet!
Hålla fast vid en urgammal plattform som am3 är ju bara tragisk, och släppa nya cpu's till den som knappt orkar med att hänga på intels dual core's.

Nej AMD kommer gå i graven snart tyvärr hade gärna köpt en AMD rigg igen men med den urusla prestandan som AMD's såkallade värsting har är bara skrattretande.

Håller med om deras topp CPU:er inte är mycket att hänga i granen, även amd själv har lagt om fokus ifrån att skita mot absoluta toppen.
Dom har i stället lagt resurser där det går att göra mer pengar, som låg och mellansegmentet. Deras APU:er är riktigt bra (vist inte lika vass cpu som intel), men går även att spela på med hyfsat FPS, sänker man kraven går det att nå 60FPS på 1080P skärm.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Det kommer inte att behövas...
All utveckling kommer att avstanna och priserna gå upp.

Precis vad jag menade

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Broken-arrow:

Håller med om deras topp CPU:er inte är mycket att hänga i granen, även amd själv har lagt om fokus ifrån att skita mot absoluta toppen.
Dom har i stället lagt resurser där det går att göra mer pengar, som låg och mellansegmentet. Deras APU:er är riktigt bra (vist inte lika vass cpu som intel), men går även att spela på med hyfsat FPS, sänker man kraven går det att nå 60FPS på 1080P skärm.

APU är en briljant teknisk lösning som väldigt länge letade efter ett problem...

Om en APU definieras som en stark iGPU med relativt medioker CPU, vilket är fallet så här långt, så blir marknaden mikroskopisk på både desktop och laptops. I laptop-fallet är CPU-delen långt oftare flaskhals än vad GPU-delen är det. I fallet desktop behöver man endera rejält med GPU-kraft, dGPU är typ en tiopotens snabbare, eller så räcker vilken iGPU som helst (och ofta är enkeltrådprestanda för CPU-delen viktig).

Du får sänka kraven rätt rejält för att kunna köra 60FPS på 1920x1080, min laptop har ett GT750m som är ungefär dubbelt så snabbt som den snabbaste APU (så har den TDP på 95W!) och man får nog köra medium/low i titlar som t.ex. Tomb Raider (som är relativt lättdrivet) för att nå >=60FPS...

Den enda riktigt vettiga marknaden för APU är spelkonsolerna, men då handlar det om APUer med relativt högt pris p.g.a GDDR5 alt. eSRAM. Uppskattad BoM för konsolerna är $120-$150 (XBO är dyrare p.g.a eSRAM), med någorlunda vettiga marginaler är det inte precis billiga kretsar och för en PC lär man ha något snabbare än Jaguar-kärnor.

Få se om APU med staplat minne kan bli vettigt för HPC (där pris inte är kritiskt), dock svårt att se hur det någonsin ska bli en vettig lösning för "vanliga" PC-maskiner.

Skrivet av ThomasLidstrom:

Det kommer inte att behövas...
All utveckling kommer att avstanna och priserna gå upp.

Intels största konkurrent på PC-marknaden heter "Intel" då det dominerande problemet är att existerande CPUer är tillräckligt bra för de flesta så finns ingen drivkraft att köpa nytt mer än att ersätta system som gått sönder. Även entusiaster som många på SweC är ligger ju kvar på flera generationer gamla modeller, tidigare bytte denna grupp CPU varje eller vart annat år då det gav nära nog 100% högre prestanda.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

APU är en briljant teknisk lösning som väldigt länge letade efter ett problem...

Om en APU definieras som en stark iGPU med relativt medioker CPU, vilket är fallet så här långt, så blir marknaden mikroskopisk på både desktop och laptops. I laptop-fallet är CPU-delen långt oftare flaskhals än vad GPU-delen är det. I fallet desktop behöver man endera rejält med GPU-kraft, dGPU är typ en tiopotens snabbare, eller så räcker vilken iGPU som helst (och ofta är enkeltrådprestanda för CPU-delen viktig).

Du får sänka kraven rätt rejält för att kunna köra 60FPS på 1920x1080, min laptop har ett GT750m som är ungefär dubbelt så snabbt som den snabbaste APU (så har den TDP på 95W!) och man får nog köra medium/low i titlar som t.ex. Tomb Raider (som är relativt lättdrivet) för att nå >=60FPS...

Den enda riktigt vettiga marknaden för APU är spelkonsolerna, men då handlar det om APUer med relativt högt pris p.g.a GDDR5 alt. eSRAM. Uppskattad BoM för konsolerna är $120-$150 (XBO är dyrare p.g.a eSRAM), med någorlunda vettiga marginaler är det inte precis billiga kretsar och för en PC lär man ha något snabbare än Jaguar-kärnor.

Få se om APU med staplat minne kan bli vettigt för HPC (där pris inte är kritiskt), dock svårt att se hur det någonsin ska bli en vettig lösning för "vanliga" PC-maskiner.

Skrev lite i farten så jag poängterade inte så hårt på bristen av cpu prestanda. I enklare spel som minecraft (vist lite tungt är det för en apu), så går det få 60FPS i 1080P, men då får man så klart tumma på lite annat. Är inte riktigt perfekt flyt men nästan (dippar en del). Farming simulator 15 fungerar bättre (vet dock inte exakt kraven eller vilka inställningar det körs i).

"Om man jämför mot 10 år sen med inbyggda gpuer, så är det en stor skillnad" (som min farsa uttryckte sig).

Problemet som du nämner är klen cpu. Får se om dom två maskiner jag byggde ihop med APU kommer bli för "klena" i framtiden (går ju att få upp prestandan lite med extern gpu), får hoppas directx 12 och vulcan gör det värt att trycka in extern gpu i framtiden (om mer krävande spel ska spelas).

Vore annars fint med staplat minne även för privatmarknaden, tänk HTPC eller enklare spelburk vore det riktigt nice. Även laptop får ju nytta av detta.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Zen ser ut att ge AMD ett kraftigt försprång eller åtminstone skapa ett riktigt power race än en gång om man ska se till den information som finns, men man bör ju ha överseende med tanke på hur bra Bulldozer och Piledriver såg ut på papper och faktiskt presterade i praktiken. Time will tell.

Inte direkt orolig över AMDs framtid.

Visa signatur

Gigabyte 990FXA-UD7 | AMD FX 8120 3.8Ghz | Antec Kühler H20 620 | 8GB Corsair Vengeance (2x4GB) | XFX Radeon 6990 4GB GDDR5 | Corsair HX 850w | Zalman GS1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Varför kommer inte Intels och Nvidias kvartalsrapporter på senaste tiden?

Intels har kommit

http://www.intc.com/results.cfm

"Intel Reports First-Quarter Revenue of $12.8 Billion,
Consistent with Revised Forecast

Net income 2.0 billion"

Så nästan dubbelt så mycket i ren vinst som AMD fick in totalt i intäkter.
De la dessutom 4.9 miljarder dollar på utveckling, dvs nästan 5 gånger AMDs intäkter.. Klart man då kan göra bättre processorer till oss kunder

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityguysims:

Kom igen nu AMD. Kör på för faan

Ser det faktiskt nästan som oförskämt att du säger så...

Din sign:
Windows 8.1 64 bit | Adata 16gb 1600Mhz | Intel i7 4790k | Silverstone Argon AR01 med 2x Corsair SP120 Quiet Edition | MSI Geforce GTX 970 3.5GB | Samsung 840 PRO 128GB | Western Digital Blue 1TB | Asus Z97-A | Fractal Design R4 Black | EVGA Supernova G2 750W | NZXT Sentry 2

Om du verkligen vill stötta dem, sluta köp Intel och Nvidias delar...
Vet att AMD inte har något som matchar 4790k, men de har kort som kan prestanda matcha 970 GPUn.

Självklart får du välja vad du vill köpa, men då bör man inte klämma sådan kommentar ur sig som du gjort här.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Ser det faktiskt nästan som oförskämt att du säger så...

Din sign:
Windows 8.1 64 bit | Adata 16gb 1600Mhz | Intel i7 4790k | Silverstone Argon AR01 med 2x Corsair SP120 Quiet Edition | MSI Geforce GTX 970 3.5GB | Samsung 840 PRO 128GB | Western Digital Blue 1TB | Asus Z97-A | Fractal Design R4 Black | EVGA Supernova G2 750W | NZXT Sentry 2

Om du verkligen vill stötta dem, sluta köp Intel och Nvidias delar...
Vet att AMD inte har något som matchar 4790k, men de har kort som kan prestanda matcha 970 GPUn.

Självklart får du välja vad du vill köpa, men då bör man inte klämma sådan kommentar ur sig som du gjort här.

Är det mindre oförskämt om jag säger det, med tanke på min sign?

Kan dra rätt kul historia runt AMD, varför jag inte köpt deras grejer i mitt senaste bygge.
Jag tänkte köpa Intel , rättare sagt deras sandy bridge som var deras bästa hittills dom lyckas åstadkomma (får se när den eran övertas av nya cpu:er).
Men fick höra om att AMD tänkt släppa nytt, deras phenom II var faktiskt helt okej. Så hade hoppas att den nya blev något bättre än phenom II, sen kom ju den där sata buggen lägligt med, så fick ju vänta till sommaren innan nya moderkort började trilla in. Då tänkte lika bra att vänta på bulldozer då.

Blev ändå sandy bridge för varken moderkort eller cpu då var något att hänga i granen och phenom II kändes inte lockande att köpa i stället.

Sen behövde jag nytt grafikkort i stället för 5770 (hade inte råd då att ta allt på en gång), utan körde BF 3 med lägre inställningar

Tänkte då köpa 7970 på hösten 2013. Men oturen var att drivers bråka lite med deras kort så blev ett 670 i stället (som jag ångrar), polare har 7970 och det fungerar perfekt (även ironiskt nog rekommenderade detta kort framför 670). Varför jag ångar mig är att 7970 presterar bättre, till samma pris som 670. Men nästa gång känner jag att det borde vara dags för ett amd grafikkort igen. Kliar lite i fingrarna för ett 300 kort, men känns mer moget att slå på stort och satsa det på 400 serien i stället (även om 300 serien säkert är riktigt bra, så ska pengarna gå till annat i år är det tänkt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Fyhelvete... Så jäkla tragiskt att AMD säljer av och avvecklar alla sina assets.
Jag hoppas verkligen att AMD överlever med fortsatt självständighet ur denna kris.

Intel kan mycket väl ha ett fruktansvärt monster på ingång nu oxå.
Skylake kommer från samma forskningslabb som utvecklade Core 2 och även Sandy Bridge ...och nu är det dags igen.
Detta labb pumpar ut en sprillans ny arkitektur var fjärde år, och har historiskt sett då höjt ribban markant.

Om detta forskningslabb tar ett lika stort kliv igen så fasar jag verkligen för AMD's framtid.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Vem glömmer det
Har fortfarande en...

En K6?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yomster:

Nja... Kanske inte den, då var det Cyrix för min del
Den senare Athlon... Då Inhell körde med P4...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!