Dåligt ljud från mikrofonen i mina Kingston HyperX

Permalänk

Dåligt ljud från mikrofonen i mina Kingston HyperX

Måste bara kolla med er här ute om ni upplevt några problem med mikrofonen på Kingston HyperX. Köpte dessa nyligen eftersom många har lovordat detta headset.

Kör ganska mycket spel och sitter och snackar via Team Speak där polarna säger att jag hörs väldigt dåligt till och från. Mikrofonen har jag i stort sett inne i munnen och jag har kollat och ändrat på inställningar i TS utan att det har blivit bättre. En märklig sak är att via TS så ser det ut som om mikrofonen hela tiden sänder om man tittar på "stapeln" som visar ljud in via mikrofonen (Inget ljud går dock ut när jag inte pratar). Samma fenomen kvarstår då jag tar bort mikrofonen från headsetet. För mig känns det som om "stapeln" ska vara helt vit utan några markeringar när man är tyst och mikrofonen inte tar upp något ljud. Vet som sagt var inte om det är headsetet, datorns mikrofonuingång eller TS som spökar.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Du kanske ska dubbelkolla vilken inspelningsenhet du tittar på och slå på så att du har medlyssning (och kan felsöka lite).
Högerklicka på ljudikonen nere vid klockan, inspelningsenheter, välj den som rär sig, välj egenskaper, fliken lyssna, bocka i lyssna på den här enheten. Då hör du ju i hörlurarna/etc det micken spelar in.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T