Värt att köpa ny receiver eller högtalare?

Permalänk

Värt att köpa ny receiver eller högtalare?

Hej!
Läste precis artikeln om Dolby atmos i star wars battlefront och börja fundera på ett generellt plan om man borde uppgradera sitt hemmabiosystem. Just nu har jag ett LG hb954pb kopplat till min LG 55LB730V tv och pc. Är nöjd med ljudet faktiskt men har ingenting att jämföra det med. Jag vet inte hur bra nya hemmabiosystem låter. Vad är nytt i de nya systemen? Är det någonting viktigt som mitt system saknar? (t.ex. dolby atmos som dock inte verkar ha så stort utbud på än?) Skulle det bli markant bättre med 7.1 ljud istället för 5.1 eller duger det med 5.1 fortfarande?

TV: http://www.lg.com/uk/tvs/lg-55LB730V
Hemmabiosystem: http://www.lg.com/se/hemmabio/lg-HB954PB

Kan väldigt lite om ljudanläggningar faktiskt. Skulle det t.ex. göra någon skillnad om man enbart köpte en ny receiver? Vad är fördelarna med det? Eller ska man satsa på enbart nya högtalare? Eller måste man köpa allt nytt?

Skulle man t.ex. märka någon skillnad om man köpte en Onkyo TX-NR636? Bryr mig inte om funktioner som spotify då jag har min dator inkopplad och kör allt sånt via den. Men skulle film- och spelljud bli bättre med en sådan?
Onkyo: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2559839

Ge gärna förslag på bra produkter som jag kan kolla på och lära mig vad som behövs och inte behövs. Tack så mycket!

//Daniel

Permalänk
Skrivet av larsson24:

Hej!
Läste precis artikeln om Dolby atmos i star wars battlefront och börja fundera på ett generellt plan om man borde uppgradera sitt hemmabiosystem. Just nu har jag ett LG hb954pb kopplat till min LG 55LB730V tv och pc. Är nöjd med ljudet faktiskt men har ingenting att jämföra det med. Jag vet inte hur bra nya hemmabiosystem låter. Vad är nytt i de nya systemen? Är det någonting viktigt som mitt system saknar? (t.ex. dolby atmos som dock inte verkar ha så stort utbud på än?) Skulle det bli markant bättre med 7.1 ljud istället för 5.1 eller duger det med 5.1 fortfarande?

TV: http://www.lg.com/uk/tvs/lg-55LB730V
Hemmabiosystem: http://www.lg.com/se/hemmabio/lg-HB954PB

Kan väldigt lite om ljudanläggningar faktiskt. Skulle det t.ex. göra någon skillnad om man enbart köpte en ny receiver? Vad är fördelarna med det? Eller ska man satsa på enbart nya högtalare? Eller måste man köpa allt nytt?

Skulle man t.ex. märka någon skillnad om man köpte en Onkyo TX-NR636? Bryr mig inte om funktioner som spotify då jag har min dator inkopplad och kör allt sånt via den. Men skulle film- och spelljud bli bättre med en sådan?
Onkyo: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2559839

Ge gärna förslag på bra produkter som jag kan kolla på och lära mig vad som behövs och inte behövs. Tack så mycket!

//Daniel

Är helt meningslöst att köpa en separat reciver till ditt system.
Allt handlar inte bara om antalet högtalare utan hur bra de låter är också en faktor. Jag kör t.ex. en dyrare 5.1 då mitt rum är relativt litet. Men hellre 6st högtalare än 8st som bara låter "ok", med atmos så tillkommer det ytterligare 2 eller 4st.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Okej varför? Är högtalarna för dåliga?
Finns det någon guide för vad man ska tänka på om man ska köpa nytt ljudsystem? Vad är viktigast? Kan jag ens få ett bättre system än det jag har för ca 5000-6000?

Permalänk
Medlem

Atmos är bara speciell för stora bion, du planerar väl att inte ha 128st högtalare hemma?

DTS-HD/TrueHD är i princip det bästa du kan få, Atmos är samma sak men gör det möjligt att ha upp 24 (128st för Bio versionen), HemmaBio/Bio Atmos är inte samma.

Citat:

Because of limited bandwidth and lack of processing power, Atmos in home theaters is not a real-time mix rendered the same way as in cinemas. The substream is added to Dolby TrueHD or Dolby Digital Plus. This substream only represents a losslessly encoded fully object-based mix. This substream does not include all 128 objects separated. This is not a matrix-encoded channel, but a spatially-encoded digital channel. Atmos in home theaters can support 24.1.10 channel, but it is not an object-based real-time rendering. Filmmakers need to remix and render the TrueHD and Dolby Digital Plus soundtracks with Dolby Media Producer.

Atmos är helt enkelt en add-on till TrueHD som gör det möjligt upp till 24högtalare hemma istället för 7(TrueHD).

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Skrivet av larsson24:

Okej varför? Är högtalarna för dåliga?
Finns det någon guide för vad man ska tänka på om man ska köpa nytt ljudsystem? Vad är viktigast? Kan jag ens få ett bättre system än det jag har för ca 5000-6000?

Högtalare är dåliga. Därför är det inte värt att köpa en förstärkare till enbart dem. Du får inte ett vettigt atmos system med 7 surround högtalare, en subwoofer och två atmos takhögtalare och en reciver på det. Hällre kvalitet än kvantitet, speciellt till ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Glöm tanken på att uppgradera ditt system till något annat som är bättre om du bara tänkt lägga upp till 6000 kr. Talar vi 20000 kr så ja.

Ska du lägga 6000 kr på att förbättra ljudet brukar det mest effektiva vara att lägga pengarna på rumsakustiken för det är oftast något som folk glömmer/skiter i.

Så länge systemet kan spela upp dolby digital 5.1 och/eller DTS så är det lugnt så länge du talar om "småsystem" under 20000 - 30000. "Riktig" hemmabio blir dyrt VÄLDIGT snabbt!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

Okej atmos kan man ju strunta i. Men det ni säger är att det inte är värt att göra någonting med ljudsystemet så länge det klarar av dolby digital 5.1/DTS, om inte man vill lägga 20000?

Permalänk
Rekordmedlem

Om du inte akustikbehandlat rummet så gör det, det står för typ 80% av slutresultatet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsson24:

Okej atmos kan man ju strunta i. Men det ni säger är att det inte är värt att göra någonting med ljudsystemet så länge det klarar av dolby digital 5.1/DTS, om inte man vill lägga 20000?

Finns väl prisvärda systmet som är bättre än dom där iaf under 20k. Men frågan är hur bra uppgradering det blir. Som sagt, se till kalibrera, placera ordentligt, och tänk på akustik först å främst.

Vilken storlek på högtalarna är du ute efter? Vill du ha lite mindre högtalare så är dessa rätt prisvärda http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=355919, kombinera det med en hyfsad sub (typ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=133863) och valfri hemmabioreceiver så har du ett hyfsat surround-system för runt 10k. Har du inget emot golvhögtalare så kör något 5.0-system (typ Dynavoice) för så mycket du är redo att betala.

Angående 5.1/7.1 etc, så är det imo ovärt med allt över 5.1. Imo så är det så få grejer som man ser med ordentlig surround mix att nästan 5.1 känns överflödigt. Har man inte ett väldigt lämpligt rum tycker jag surround oftast ger mer huvudverk än fördelar, och desto mer högtalare man lägger på desto jobbigare blir det. Kör själv det mesta med DTS 5.1, och med tanke på att jag bor i en lägenhet så räcker det ljudformatet gott å väl för mig iaf. Visst när man ser transformers eller lirar BF så är det kul med ett fett hemmabiosystem, men i 90% av fallen hade man nästan önskat att man bara satt på ett redigt 2.0-system ist.

Permalänk
Medlem

När du har bestämt dig hur du vill göra kolla in på http://www.ljudfokus.se/

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk

Är mina högtalare så dåliga alltså så ett par 7 år gamla högtalare för 1700kr är bättre? Haha där ser man! Kan hålla med om att 7.1 kan kännas lite mycket. Men hur förhåller sig 5.0 golvhögtalare mot 5.1? Sämre än om man har en sub?
Tack för att ni länkar förslag. Ska absolut kolla in ljudfokus.se och se vad det är för sida.
Hur skulle ni fördela priset över högtalare, receiver och sub?

Permalänk

Jag köper helst beg högtalare och elektronik. Då jag prioriterar välljud framför fancy funktioner som man ändå inte använder.
För 6000:- så är det inte några super saker men du kan säkert hitta beg prylar. Då hade jag laggt 4kkr på högtalare och 2kkr på förstärkaren

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Finns väl prisvärda systmet som är bättre än dom där iaf under 20k. Men frågan är hur bra uppgradering det blir. Som sagt, se till kalibrera, placera ordentligt, och tänk på akustik först å främst.

Vilken storlek på högtalarna är du ute efter? Vill du ha lite mindre högtalare så är dessa rätt prisvärda http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=355919, kombinera det med en hyfsad sub (typ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=133863) och valfri hemmabioreceiver så har du ett hyfsat surround-system för runt 10k. Har du inget emot golvhögtalare så kör något 5.0-system (typ Dynavoice) för så mycket du är redo att betala.

Angående 5.1/7.1 etc, så är det imo ovärt med allt över 5.1. Imo så är det så få grejer som man ser med ordentlig surround mix att nästan 5.1 känns överflödigt. Har man inte ett väldigt lämpligt rum tycker jag surround oftast ger mer huvudverk än fördelar, och desto mer högtalare man lägger på desto jobbigare blir det. Kör själv det mesta med DTS 5.1, och med tanke på att jag bor i en lägenhet så räcker det ljudformatet gott å väl för mig iaf. Visst när man ser transformers eller lirar BF så är det kul med ett fett hemmabiosystem, men i 90% av fallen hade man nästan önskat att man bara satt på ett redigt 2.0-system ist.

Jag fick komplett system med receiver under 20k inklusive kablar och jag tror det är bättre än TS system (låg inte mycket under 20k dock):)

Skrivet av larsson24:

Är mina högtalare så dåliga alltså så ett par 7 år gamla högtalare för 1700kr är bättre? Haha där ser man! Kan hålla med om att 7.1 kan kännas lite mycket. Men hur förhåller sig 5.0 golvhögtalare mot 5.1? Sämre än om man har en sub?
Tack för att ni länkar förslag. Ska absolut kolla in ljudfokus.se och se vad det är för sida.
Hur skulle ni fördela priset över högtalare, receiver och sub?

Högtalare blir inte sämre av åldern. Ska man ta som exempel ett par man köpte för 1000kr för 10 år så är dom lika dåliga då som nu. Men priset på sätt och vis har gått ner du får mer kvalité för pengarna idag än förr (bara för mycket av tillverkningen av högtalare ligger i kina och liknande länder). Men köper du ett par högkvalitativa högtalare för 10 år sen hade du fått lagt ut kanske 10k, idag kan du fynda såna på blocket för några tusenlappar, trots ljudet i dom inte blivit sämre (folk tror att högtalare blir sämre med åren).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Varför inte bara besöka närmaste HiFi Klubben eller liknande butik och lyssna på deras olika system?

Ett hembiopaket från LG hamnar inte så högt upp i min lista. Istället så hade jag valt B&W högtalare för ~15000:- i nypris.
Ser absolut inte fel med att köpa högtalare begagnat. Själv har jag ett par nära 20 år gamla Mirage-högtalare till förstärkaren.

https://www.hifiklubben.se/hogtalare/hogtalarsystem/

Men som många andra varit inne på, så vinner man väldigt mycket på att först jobba med akustiken i rummet i sig. Annars låter även de allra bästa högtalarna skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Varför inte bara besöka närmaste HiFi Klubben eller liknande butik och lyssna på deras olika system?

Ett hembiopaket från LG hamnar inte så högt upp i min lista. Istället så hade jag valt B&W högtalare för ~15000:- i nypris.
Ser absolut inte fel med att köpa högtalare begagnat. Själv har jag ett par nära 20 år gamla Mirage-högtalare till förstärkaren.

https://www.hifiklubben.se/hogtalare/hogtalarsystem/

Men som många andra varit inne på, så vinner man väldigt mycket på att först jobba med akustiken i rummet i sig. Annars låter även de allra bästa högtalarna skit.

Förstår inte vad som är så speciellt med B&W, ska man ha en högtalare från det märket får man punga ut minst 30k för CM10 innan det ens blir bra. Hifiklubben är som elgiganten, kanske intressant för den som vill träda in i hifi myllret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Förstår inte vad som är så speciellt med B&W, ska man ha en högtalare från det märket får man punga ut minst 30k för CM10 innan det ens blir bra. Hifiklubben är som elgiganten, kanske intressant för den som vill träda in i hifi myllret.

B&W CM5 eller CM6 S2 hade passat mig fint. Har vuxit ifrån att döma högtalare utifrån storleken.
Sedan kan man tycka vad man vill om Hi-Fi Klubben som kedja, men jag gillar att de har lyssningsrum med helt ok akustik. Något som de vanliga elkedjorna saknar helt. Hi-Fi Klubben är även väldigt generösa om man vill låna hem förstärkare eller annat över helgen.

Själv har jag däremot köpt mina prylar på HiFi Skåne och som boende i Stockholm hade jag rekommenderat Reference Audio. Men du kanske missade att jag skrev "liknande" butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsson24:

Är mina högtalare så dåliga alltså så ett par 7 år gamla högtalare för 1700kr är bättre? Haha där ser man! Kan hålla med om att 7.1 kan kännas lite mycket. Men hur förhåller sig 5.0 golvhögtalare mot 5.1? Sämre än om man har en sub?
Tack för att ni länkar förslag. Ska absolut kolla in ljudfokus.se och se vad det är för sida.
Hur skulle ni fördela priset över högtalare, receiver och sub?

Mycket text, bara egna tankar som kanske kan hjälpa på traven.

Tippar mer på att du har köpt det eftersom du kanske var ute efter något som lät bättre än tv egna högtalare. Priset har inte direkt någon referens till ljudkvalitet. Finns små högtalare för runt 2000kr/st som kan låta bra ifall du skall sitta nära till högtalare för flera hundra tusen som då kräver sitt rum och elektronik som kommer precis så nära som artisten har tänkt det skall låta. För min egen del tycker jag atmos är en PR grej och vanliga dolby sorrund räcker långt. Ska du verkligen uppgradera till senaste så kostar det en hel del pengar om du verkligen har tänkt göra det seriöst, sorrund processor, effeksteg till alla kanalerna, kablar, inredning med mera. Själv kör jag med en stereo setup som representerar mellan hifi som låter bra till allt från musik,tv och film. Jag har som sagt köpt mitt efterhand som jag har haft råd och intresserat mig i att lyssna på diverse högtalare från billigt till extremt dyrt, därefter finner man ut vad man gillar och att många högtalarmärken använder snarlikt sound i sina billigaste upp till det dyraste, det är mest bara förfining i komponenterna och finish på färgen. Leta först upp det du gillar och sedan börja i en viss ände. Specifikationer skall man inte stirra sig blint på utan ut och testa och se med egna ögon om produkten verkligen håller det den lovar. Vissa produkter är värt sitt pris och kostar en del, mycket för att det inte är massproducerat vilket så många tror eller försöker övertyga om att allt som existerar är bullshit. Har läst så mycket på en del forum med mera och mycket är ibland bara crap rakt igenom. Många av produkterna går idag att hitta bilder på nätet så studera själv och låt bara hänvisningar vara en referenspunkt så kan man sedan själv ta ställning ifall det är värt mödan till ett inköp och ta inte för hastiga beslut utan prova många vägar först eftersom många seriösa hifibutiker har verkligen kunnig personal så länge man bara vågar ta det där första klivet och kan verkligen hjälpa till, alla har vi varit nya inom ett visst område. Ett bra tips är att lägga upp en budget som rymmer först produkter som är insteg och även det där lilla extra som man ibland får chansen till att komma över så att man inte står där sedan och grämer sig över spilld mjölk. Det gör att man inte svävar ut sig i allt för häftiga priser och blir ruinerad på kuppen. Hoppas du blev lite kolkare av den här texten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

B&W CM5 eller CM6 S2 hade passat mig fint. Har vuxit ifrån att döma högtalare utifrån storleken.
Sedan kan man tycka vad man vill om Hi-Fi Klubben som kedja, men jag gillar att de har lyssningsrum med helt ok akustik. Något som de vanliga elkedjorna saknar helt. Hi-Fi Klubben är även väldigt generösa om man vill låna hem förstärkare eller annat över helgen.

Själv har jag däremot köpt mina prylar på HiFi Skåne och som boende i Stockholm hade jag rekommenderat Reference Audio. Men du kanske missade att jag skrev "liknande" butik?

Dömer inte utifrån storleken utan utifrån hur högtalarna låter. CM10 är den enda som jag verkligen har gillat, övriga under har bara varit no,no,no
Inte alla butikerna för hifiklubben som har lyssningsrum, ofta står deras produkter helt öppet runt en massa andra.

Permalänk
Skrivet av larsson24:

Hej!
Läste precis artikeln om Dolby atmos i star wars battlefront och börja fundera på ett generellt plan om man borde uppgradera sitt hemmabiosystem. Just nu har jag ett LG hb954pb kopplat till min LG 55LB730V tv och pc. Är nöjd med ljudet faktiskt men har ingenting att jämföra det med. Jag vet inte hur bra nya hemmabiosystem låter. Vad är nytt i de nya systemen? Är det någonting viktigt som mitt system saknar? (t.ex. dolby atmos som dock inte verkar ha så stort utbud på än?) Skulle det bli markant bättre med 7.1 ljud istället för 5.1 eller duger det med 5.1 fortfarande?

TV: http://www.lg.com/uk/tvs/lg-55LB730V
Hemmabiosystem: http://www.lg.com/se/hemmabio/lg-HB954PB

Kan väldigt lite om ljudanläggningar faktiskt. Skulle det t.ex. göra någon skillnad om man enbart köpte en ny receiver? Vad är fördelarna med det? Eller ska man satsa på enbart nya högtalare? Eller måste man köpa allt nytt?

Skulle man t.ex. märka någon skillnad om man köpte en Onkyo TX-NR636? Bryr mig inte om funktioner som spotify då jag har min dator inkopplad och kör allt sånt via den. Men skulle film- och spelljud bli bättre med en sådan?
Onkyo: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2559839

Ge gärna förslag på bra produkter som jag kan kolla på och lära mig vad som behövs och inte behövs. Tack så mycket!

//Daniel

Hej!

Film och spelljud skulle absolut kunna bli bättre med en ny förstärkare och nya högtalare.

Men, kompletta paket brukar kunna ha en slags helhet även om inte detaljerna finns där.

Högtalarna brukar kunna försvinna ut ur ljudbilden och balansen mellan olika frekvenser brukar kunna vara ok.

Ska du kika på nya grejor måste du ju till en början hitta högtalare som matchar bra med en sub, och samtidigt bygger upp en bra ljudbild.

Missförstå mig rätt, du kan absolut få bättre ljud, men du bör nog analysera vad du inte gillar med nuvarande system först, och även vad du gillar med det. Annars är risken att det blir en sidogradering istället för.

Vodare i ditt fall, förstärkare och högtalare måste nog uppgraderas samtidogt. Därefter är du fri att byta enskilda delar.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Hej!

Film och spelljud skulle absolut kunna bli bättre med en ny förstärkare och nya högtalare.

Men, kompletta paket brukar kunna ha en slags helhet även om inte detaljerna finns där.

Högtalarna brukar kunna försvinna ut ur ljudbilden och balansen mellan olika frekvenser brukar kunna vara ok.

Ska du kika på nya grejor måste du ju till en början hitta högtalare som matchar bra med en sub, och samtidigt bygger upp en bra ljudbild.

Missförstå mig rätt, du kan absolut få bättre ljud, men du bör nog analysera vad du inte gillar med nuvarande system först, och även vad du gillar med det. Annars är risken att det blir en sidogradering istället för.

Vodare i ditt fall, förstärkare och högtalare måste nog uppgraderas samtidogt. Därefter är du fri att byta enskilda delar.

Börja kolla på begagnade system istället. Hittade dessa delar.

Förstärkaren: Harman Kardon AVR 255

Högtalarna:
2st Canton GLE 490 Canton GLE 490
1st Sub-woofer: Canton AS 85 SC
2st Canton GLE 410 Surround högtalare
1st Canton GLE 455 Center

Försökte jämföra på prisjakt med andra högtalare och tyckte dessa verkade bra. Vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag använder Yamaha RX-1040 och Canton Movie 265 + en HTPC i vardagsrummet, fungerar grymt, har inte akustikbehandlat så bra då det finns massa skit i vägen men jag nöjer mig.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600