AMD avslöjar lanseringen av Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Ja har aldrig förstått storheten med appar vad är det för fel på program ,appar brukar för det mesta bara vara begränsade program som gör användandet sämmre är vidrigt med dessa appar som försämrat hela datavärlden. idag ska man ha massa halvtaskiga appar som 2-3 program förr kunde utföra så mycket bättre.
(lite väl negativ ,låter som en gammal gubbe men ändå) Från några år tillbaks så var det konsollerna som saboterade nu e det dags för mobilernas intåg i haveriet (fast det började på riktigt med lanseringen av win8 fanns även tendenser innan)

Bara för att utvecklarna får en fix idé att kombinera saker behöver den inte vara framgångsrik. Och efter alla åren med Microsofts app-tänk, jag är väldigt tveksam till om deras tolkning av en en "app store" någonsin blir en framgång. Väldigt lite talar för det. Letar jag regelrätta program så kollar jag i Steam som är bästa alternativet för Windows just nu eller på nätet.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Då måste de börja spruta ut nya builds för som det är för tillfället är det en katastrof när det kommer till GUI.

Provade build 10*** för en-två veckor sen, var någonting som alltid krashade
Sök-funktionen, startmenyn, appbutiken... Ominstallation och reparation om vartannat.

Men jag ser fram emot w10 stable

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Var har du fått detta ifrån?

Låter mest som du hittar på eller tror på allt som skrivs i olika forum.
Har jag fel så länka gärna till något officiellt uttalande från MS angående detta.

Alla MS uttalande jag läst säger att du kommer kunna få en win 10 licens om du uppgraderar inom 1 år, förutsatt du har win 7, win 8/8.1
Det har aldrig sagts något om att den licensen skulle förfalla om du inte knyter den till något konto.

Ja, som du kan se i mitt inlägg:
#15363351

Är det precis vad han har gjort. Han har läst en anonym kommentar till en artikel på nätet och sen förvridit den till att passa hans åsikt. Så långt ifrån sanningen som man kan komma.

Skrivet av H_Bozz:

Hehe jasså du, de har redan försökt pracka på oss massa skit i windows 8. Tror du verkligen det blir mindre när de till och med ger bort operativsystemet gratis? Ganska sannolikt att microsoft sysslar med välgörenhet, NOT.

Windows 8.1 är det bästa operativsystemet Microsoft har släppt än så länge enligt mig, vilket du kan se en utförlig förklaring på i min signatur. Framförallt krossar det Windows 7 rent tekniskt och det tror jag inte att någon kan bestrida efter att ha läst min lista. Windows 10 kommer givetvis bli ännu bättre.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

spännande! väntar nog en månad eller två med att installera dock, undviker gärna att vara beta-testare och 8.1 fungerar alldeles utmärkt.

Permalänk

Är inte informationen om när Win 10 ska lanseras under en NDA? Lite märkligt att det är AMD som avslöjar release datumet.

Jag ser fram emot directx 12, MKV kompabilitet och att kunna streama xbox one spel till pc och vice versa.

typo.
Permalänk
Medlem

Ska till ganska mycket för att Windows 10 ska bli intressant...

Permalänk
Medlem

Kul grej med Linux: det blir liksom inga läckor om när nästa version släpps.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Att din licens kopplas till ditt Microsoft-konto är lika troligt som att Microsoft undersöker vad du har för filer installerade på din Windows 7-dator.

Med andra ord menar du att licensen med absolut garanti kommer kopplas till ens Microsoft-konto?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Jupp jätte gammalt, artikeln handlar om Windows 10 och rubriken på artikeln är:

Windows 10 free for Windows 7 and Windows 8.1 users

Hoppsan kanske inte så gammal ändå.

Fattar inte, varför tror folk att detta skulle vara så omöjligt. Jobbar ni på Microsoft eller!

Källkritik trodde jag lärdes ut på gymnasiet i Sverige.

Live ID har inte funnits sedan 2012, och citatet innehåller stavfel samt meningsbyggnadsfel - så orimligheten i dina påståenden var tydliga på en gång. Jag förstår inte riktigt var allt hat kommer ifrån, men det känns väldigt barnsligt.