Handsfree headset köp (MONO) 4:e gången gillt! (voyager legend?)

Permalänk
Medlem

Handsfree headset köp (MONO) 4:e gången gillt! (voyager legend?)

Nu börjar jag bli lagom less, har nu bränt igenom ett gäng handsfrees och ingen har jag varit nöjd med.

Har kört igenom dessa headset:

Samsung HM1300 -
Billigt skit som skavde sönder mina öron och inte klarade av att spela ljud från annat än samtal

Plantronics M55 -
Fick jävligt ont i öronen och det gick inte att pausa/återuppta ljud från headsetet och ljudkontrollerna var skitdåliga

Plantronics VOYAGER PRO HD -
Fick tag i det beggat här på swec, väldigt skönt att ha på sig men räckvidden är skitdålig, räcker med att jag har telefonen i fel ficka för att den ska börja klippa ljudet, samtals kvaliten är raspig och klipper ljudet om jag inte har telefonen framför mig på skrivbordet.
I övrigt gillar jag detta headset ordentligt, speciellt med tanke på hur det sitter i örat.

KRAV på nytt.
- MONO headset, INGA tips på nå jävla bluetooth hörlurar eller adaptrar med kablar, ska ha detta ute hos kund och vill ha ett proffsigt headset som jag kan höra allt runt mig med och ha ett öra fritt.
- A2dp stöd för ljud från tex gps, musik osv.
- Knappar på headsetet för pausa/återuppta musik, aktivera siri, höja sänka ljudet
- Gärna röststyrning för att svara/lägga på
- Måste fungera felfritt med iphone 5 och ios 8.3
- Sitta bra i örat, ska kunna ha på mig det i 8 timmar utan att ta av mig det.

Plantronics Voyager Legend SE ser väldigt lovande ut om det nu fungerar bättre än voyager pro dvs, samma formfaktor och röststyrning samt knappar som jag vill ha. Men drar mig lite för att köpa ett med tanke på att jag haft 2 stycken plantronics som jävlats nu.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf