Permalänk
Medlem

Ämne i heatpipes?

Har fått hem alla prylar för å bygga et system i ett Ncase M1. Köpte en kylare från Bequiet men nu visar de sej att heatpipsen sticker ut ca 10mm utanför sista flänsen å om ja ska få plats så får inte kylaren va längre än just där sista flänsen sitter... Har alltså 4 toppar av pluggade heatpipes som ja e sugen på å helt sonika såga av. MEN, e de bara vätska i eller nån gas eller unobtanium under ett väldans tryck?

EDIT: Efter lite mer googlande så verkar min idé va tämligen fenomenalt idiotisk xD...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Det var ju bara att sudda ut mitt svar;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Du verkar redan ha kommit på svaret själv och jag håller med dig då jag också googlade snabbt

Permalänk
Medlem

Sååå. ska ja lägga 5-600:- till eller borra 4 hål i chassitaket som huserar ädarna? Fasen va trist kvällen blev, ja som ville bygga klart :P...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Skrivet av Klyrre:

Har fått hem alla prylar för å bygga et system i ett Ncase M1. Köpte en kylare från Bequiet men nu visar de sej att heatpipsen sticker ut ca 10mm utanför sista flänsen å om ja ska få plats så får inte kylaren va längre än just där sista flänsen sitter... Har alltså 4 toppar av pluggade heatpipes som ja e sugen på å helt sonika såga av. MEN, e de bara vätska i eller nån gas eller unobtanium under ett väldans tryck?

EDIT: Efter lite mer googlande så verkar min idé va tämligen fenomenalt idiotisk xD...

En provade detta och fick inget gått resultat efter modden cpu:n var inte så kall längre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Klyrre:

Sååå. ska ja lägga 5-600:- till eller borra 4 hål i chassitaket som huserar ädarna? Fasen va trist kvällen blev, ja som ville bygga klart :P...

använd ångerrätten annars om du kan återställa förpackningen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

använd ångerrätten annars om du kan återställa förpackningen.

För en gång skull va de en kalasförpackning så de syns inte att ja öppnat den ens ;)... Tänkte inte så långt så tackar =).

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska modda chassiet, man kan ju inte bli slagen av en kylare Gjorde en mod till en polare med samma problem.
Jag sågade ett hål i chassiet, ca 10 x 10 cm. Utanpå det satte jag en aluminiumplåt ca 13x13 cm med distanser, dels så fick han mer luft in i datorn via hålet och kylaren fick plats, alla blev nöjda

Permalänk
Medlem

Allt verkar falla på att ja va snål när ja köpte moderkortet (msi h97 ac)... Nu hittar ja inte en enda kylare som verkar passa, inte ens noctuas lilla tornkylare (om man vill köra pnp)... Socketen för cpu sitter helt enkelt för långt ner/nära grafikkortet... Kylaren ja redan har verkar passa bäst, fast då måste ja som sagt borra i takplåten å ha 4 små bröstvårtor som sticker upp =/... Alternativet e en färdig vattenkylning men vill helst slippa de pga pris/ljud. Eller köpa nytt moderkort men även där blir de ju trist me priset

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Skrivet av Klyrre:

Allt verkar falla på att ja va snål när ja köpte moderkortet (msi h97 ac)... Nu hittar ja inte en enda kylare som verkar passa, inte ens noctuas lilla tornkylare (om man vill köra pnp)... Socketen för cpu sitter helt enkelt för långt ner/nära grafikkortet... Kylaren ja redan har verkar passa bäst, fast då måste ja som sagt borra i takplåten å ha 4 små bröstvårtor som sticker upp =/... Alternativet e en färdig vattenkylning men vill helst slippa de pga pris/ljud. Eller köpa nytt moderkort men även där blir de ju trist me priset

Går ju vända kylaren att blåsa uppåt i stället

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Går ju vända kylaren att blåsa uppåt i stället

Japp, men en enkel 92mm fläkt på en 4790k i ett trångt chassi lär inte bli optimalt för ljudnivån... Skruva nyss dit bequietkylaren å yttersta flänsen ligger på millimetern i samma höjd som profilerna som takplåten sitter i. Ett märke me texten bequiet som kan va runt 1mm hög måste således pillas bort för å inte ta i takplåten xD... Å sen blir de 4 hål oxå som sagt... Men mätande å borrande får bli imorrn när ja e lite kvickare i huvet... Kanske även nån bild om ja orkar ladda upp...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop