Samsungs 4K-skärmar med AMD Freesync butikslistas från 5 200 kronor

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpa Samsung ändå, så det spelar mindre roll. Dessutom inväntar jag välvda ultrabreda IPS-paneler med FreeSync och minst 110 PPI.

Skrivet av AnnoyingIB:

Går det inte att fixa både gsync och [freesync] i en och samma skärm?

Jo, det tycker man. "FreeSync" (tm) är egentligen en certifiering från AMD för att skärmen stödjer Adaptive Sync i DisplayPort 1.2a-standarden.
Jag tror inte att NVidia skulle förbjuda tillverkare i deras GSync-program att tillämpa hela DisplayPort-standarden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backfeed:

Vilda spekulationer här, har du några källor? Försöker inte vara dryg, jag är bara nyfiken.

Tyvärr inte den bästa källan, men ändå:

http://www.kitguru.net/components/cpu/anton-shilov/amd-and-asmedia-formally-sign-chipset-development-outsourcing-deal-report/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"På den mer påkostade varianten syns inbyggd nätdel". Synd, had gärna sett VESA på den utan inbyggd nätdel då. Betydligt bättre när skärmens strömkälla är en DC-kontakt än att man måste dra 230V högspänning direkt in i skärmen. Det sistnämnda ger större risk för fel, mer värme och kortare hållbarhet. Hur är svårighetsgraden på att byta en intern (som kanske inte ens går att byta själv) strömkälla jämfört med en extern strömenhet?

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erwya:

Betydligt bättre när skärmens strömkälla är en DC-kontakt än att man måste dra 230V högspänning direkt in i skärmen. Det sistnämnda ger större risk för fel, mer värme och kortare hållbarhet. Hur är svårighetsgraden på att byta en intern (som kanske inte ens går att byta själv) strömkälla jämfört med en extern strömenhet?

Är du ironisk?

Hur sällan byter du skärm, och hur många nätdelar i skärmar har du eldat upp/slitit ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Det finns bara en standard, den heter adaptive-sync och alla har möjligheten att implementera den.

Jaja nu märker vi ord.
Du menar alltså att jag kan köra en freesyncskärm på mitt nvidiakort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Finns väl ingen TV med med DP 1.2 ingång?

Jo, Panasonic AX800 och AX900 har det iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

I vilken värld är 178 grader dålig betraktningsvinkel?

Specad betraktningsvinkel på 178 grader betyder i sig inte ett dyft så det är inget att hänga upp sig på.

Nu var det ju dock frågan om en PLS-panel så troligtvis är betraktningsvinklarna (med LCD mått mätt) bra iaf

Permalänk
Avstängd

Ser mycket fina ut 10 +.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815