Fattig Student vänder sig till överklockning.

Permalänk
Medlem

Fattig Student vänder sig till överklockning.

Tja Allesammans!

Nu är jag där igen, jag har upptäckt ett spel som jag vill tillbringa min fritid till och har tyvärr inte råd att köpa en ny burk att njuta av.
Hade lagt ner med spelandet en period eftersom jag hade det kämpigt i skolan och det resulterade i att gamingdatorn inte fick den uppmärksamhet den behövde i form av jämna hårdvaruuppdateringar och likt. Därav vänder jag mig till Överklockning för tillfället.

Spelet jag är ute efter att kunna lira någorlunda är GuildWars 2.

Datorn innehåller:

CPU: intel core 2 duo e8400
Moderkort: Asus p5e64 WS Evolution
Grafik: XFX Radeon HD 5750
Ram: 8GB Kingston DDR3 1333MHz
Nätagg: 700W

Har kollat runt lite på Youtube, google osv och förstår principerna lite smått. Men det är en hel del faktorer som ska falla på plats om jag fattat det rätt?
Därför känner jag att jag behöver lite tips och råd om vad som behöver göras för just detta system. Samt lite säkerhetsriktlinjer om vad jag bör tänka på.

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Vad spelar du? Processorn är antik och duger inte till mycket, överklockad eller inte.
Titta istället efter en billig gammal quad-core processor till din sockel, det är nog bättre investerad tid.

Permalänk

Överklockning lär inte hjälpa mycket. Kolla marknaden efter ett gammalt gamingkort billigt är nog det enda altrenativet.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem

Köp en billig konsol som PS3/360 tills du får råd till ett monster?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

"GuildWars 2" är spelet jag är ute efter att försöka driva någorlunda.

OK, så det är totalt ödslad tid att ens försöka?
Där sprack den bubblan haha

Vad rekommenderar ni att man kollar efter begagnat då, var går gränsen för skräp och "low-end almost Free" Gaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Köp en billig konsol som PS3/360 tills du får råd till ett monster?

Jo sj6 Det skulle ju kunna vara lösningen, men jag är bara ute efter att mmo'a lite granna GuildWars 2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JohnT89:

"GuildWars 2" är spelet jag är ute efter att försöka driva någorlunda.

OK, så det är totalt ödslad tid att ens försöka?
Där sprack den bubblan haha

Vad rekommenderar ni att man kollar efter begagnat då, var går gränsen för skräp och "low-end almost Free" Gaming?

Du kan nog klocka CPUn en bit över 4GHz om du har en vettig kylare, dock är det lite mer avancerat att klocka äldre 775 än nyare 115x/2011-3 system.
Det finns guider om du söker här på forumet angående överklockning.

Jag skulle rekommendera dig att köpa en begagnad Q6600/9550 eller liknande, de brukar gå för någon hundralapp, fyra kärnor och om du väl lär dig överklockning så blir det en helt OK CPU.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Du kan nog klocka CPUn en bit över 4GHz om du har en vettig kylare, dock är det lite mer avancerat att klocka äldre 775 än nyare 115x/2011-3 system.
Det finns guider om du söker här på forumet angående överklockning.

Jag skulle rekommendera dig att köpa en begagnad Q6600/9550 eller liknande, de brukar gå för någon hundralapp, fyra kärnor och om du väl lär dig överklockning så blir det en helt OK CPU.

Håller med detta. Köp minst en q6600 2,4ghz har jag för mig. Haft en sådan själv. Den går lätt att klocka till 2,8ghz på stock kylaren. Tror jag även körde den på 3,0ghz på stock kylaren i början men osäker. Iaf lätt att klocka till 3,0ghz om kylaren tillåter.

Spelade tyvärr aldrig in när jag körde på q6600 prollen, men spelade in när jag körde på qx9650 på samma plattform och här är vad den kunde prestera, och det skiljde inte mycket i fps mellan qx9650 o q6600 i 3,0ghz:
https://youtu.be/jcG-oBhRSjE battlefield 4 i 1200p!
https://youtu.be/x42iFvSABGU bf4 1080p
https://youtu.be/r4u3vjMy-jo bf4 1080p

Så ser du lite vad ett 775 system kan prestera. Iofs var detta på ett gtx 680 kort till på köpet.

Du verkar ändå ha grymt mobo. Ddr3 på 775 brukade vara de bättre korten. Uppdatera din BIOS med det kan förbättra stabiliteten vid OC.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnT89:

Jo sj6 Det skulle ju kunna vara lösningen, men jag är bara ute efter att mmo'a lite granna GuildWars 2

Ah... då är jag med.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Okej, Låter spännande!
Jag får forska vidare lite grann och se om jag kan hitta något som lockar. Men detta var en ögonöppnare, det är inte alltid smartast att klocka något när man ligger i botten.

Permalänk
Medlem

Hittade btw en q9550 för 315kr, slå till kanske?
Borde jag göra något år grafikkortet? jag vet att jag absolut inte har råd att köpa ett Grafikkort, så är det ok att tänka sig klocka det kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnT89:

Hittade btw en q9550 för 315kr, slå till kanske?
Borde jag göra något år grafikkortet? jag vet att jag absolut inte har råd att köpa ett Grafikkort, så är det ok att tänka sig klocka det kanske?

Bra pris om du får den för 315kr imo. Nog svårt att hitta billigare.
Ett beg 560 ti lr motsvarande kan man nog få för en 300kr o de är ändå rätt vettiga. Kanske kan få bättre med för de pengarna?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd

Jag tror det är möjligt för en e8400 som är iof ganska gammal men har bra oc potesial och ditt moderkort ganska väl kylt "så NB inte blir varm vid fsb oc" så för oc krävs en vettig cpu kylare och du bör kunna få 3600-4000mhz ur den vilket borde gå att spela gw2 så länge du håller dig i från World versus World

Grafikkortet är med ganska trött men gw2 är inte så grafiskt tungt om man går ner på medium eller så borde det gå att spela sen kan man dra på en oc där med och få lite extra prestanda och 8gb ram duger bra

så om du kan leva med lite sluggigt i städer och skippar wvw "går kanske om det inte är så många med" så tror jag det är spelbart på medel/low inställnigar och även om upplevelsen får sig en törn är det nog möjligt med den datorn och gissar på 30fps + i dom flesta lägen förutom stora städer och wvw om man pillar lite med inställnigar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av JohnT89:

Hittade btw en q9550 för 315kr, slå till kanske?
Borde jag göra något år grafikkortet? jag vet att jag absolut inte har råd att köpa ett Grafikkort, så är det ok att tänka sig klocka det kanske?

Har du redan Guild Wars 2 o har testat klocka E8400 ? Inget o förlora på o klocka den så mycket du kan. Ska jag iaf göra när jag behöver.

Klocka järnet! Kör MSI Kombustor så ser du var gränsen går.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Jag tror det är möjligt för en e8400 är iof ganska gammal men har bra oc potesial och ditt moderkort ganska väl kylt "så NB inte blir varm vid fsb oc" så för oc krävs en vettig cpu kylare och du bör kunna få 3600-4000mhz ur den vilket borde gå att spela gw2 så länge du håller dig i från World versus World

Grafikkortet är med ganska trött men gw2 är inte så grafiskt tungt om man går ner på medium eller så borde det gå att spela sen kan man dra på en oc där med och få lite extra prestanda och 8gb ram duger bra

så om du kan leva med lite sluggigt i städer och skippar wvw så tror jag det är spelbart på medel/low inställnigar och även om upplevelsen får sig en törn är det nog möjligt med den datorn

Skrivet av Campaigner:

Har du redan Guild Wars 2 o har testat klocka E8400 ? Inget o förlora på o klocka den så mycket du kan. Ska jag iaf göra när jag behöver.

Klocka järnet! Kör MSI Kombustor så ser du var gränsen går.

Jag har inte testat klocka något alls, aldrig gjort en överklockning annars heller ärligt talat. Kylaren jag har på processorn är en "Cooler Master Hyper TX3 Evo", har ingen aning vad den kommer att klara.

Leta vidare och hittade en Core 2 Quad Q6600 för 70kr.... och där kom beslutsångesten fram haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnT89:

Jag har inte testat klocka något alls, aldrig gjort en överklockning annars heller ärligt talat. Kylaren jag har på processorn är en "Cooler Master Hyper TX3 Evo", har ingen aning vad den kommer att klara.

Leta vidare och hittade en Core 2 Quad Q6600 för 70kr.... och där kom beslutsångesten fram haha

Då har du en bra kylare, den kan du klocka en del med ändå. Gör som de säger o testa klocka den du har. Men en q6600 för 70kr är riktigt billigt

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnT89:

Jag har inte testat klocka något alls, aldrig gjort en överklockning annars heller ärligt talat. Kylaren jag har på processorn är en "Cooler Master Hyper TX3 Evo", har ingen aning vad den kommer att klara.

Leta vidare och hittade en Core 2 Quad Q6600 för 70kr.... och där kom beslutsångesten fram haha

70kr är inga pengar men frågan är om det blir så stor skillnad egentligen då gw2 är väldigt fåtrådat och mhz gör mer skillnad än cores men är lite osäker då en quad q6600 kan avlasta cores lite mer och e8400 har mer mhz men mindre med cores så tror skillnaden är väldigt liten aldrahelst med ett lågpresterande grafikkort ..men har du spelet ?? då är det väll bara att prova och se hur det funkar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag hade inte rekommenderat en Core 2 quad, då det är en MCM, alltså i princip två stycken Core 2 duo-chip på samma platta, men de är elektriskt separata enheter som fungerar halvt som två separata processorer. Kontakten mellan dem går över gamla FSB, vilket betyder att om en beräkning ska skickas från en kärna i ena modulen till en kärna i den andra, så måste datan skickas ut från processorn, genom nordbryggan och tillbaka igen till den andra delen. Windows tar inte hänsyn till MCM, utan fördelar arbetet mellan kärnorna ganska slumpmässigt. Detta flaskar ganska mycket och kan i flertrådade applikationer faktiskt sänka prestandan något. Den är dock okej till att köra flera separata enkeltrådsapplikaitoner samtidigt, vilken var så verkligheten såg ut när den var aktuell runt år 2007.

Bättre då att klocka det du har, om du nu inte kan gå på åtminstone sockel 1156 begagnat.

Mer info
Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

70kr är inga pengar men frågan är om det blir så stor skillnad egentligen då gw2 är väldigt fåtrådat och mhz gör mer skillnad än cores men är lite osäker då en quad q6600 kan avlasta cores lite mer och e8400 har mer mhz men mindre med cores så tror skillnaden är väldigt liten aldrahelst med ett lågpresterande grafikkort ..men har du spelet ?? då är det väll bara att prova och se hur det funkar

Ok, Bra info, Tack! Yupp har spelet och kör allt på absoluta botten! har faktist spelat WvW till och med! men som sagt allt på superlågt.
Det kanske är bra att försöka sig på en klockning kanske bara för att, i värstafall får jag väll lägga 70 kr och försöka klocka upp q6600'an till runt 2.8GHz?
får se hur detta slutar. och det är ju just överklockningen som är kruxet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnT89:

Ok, Bra info, Tack! Yupp har spelet och kör allt på absoluta botten! och har faktist spelat WvW till och med! men som sagt allt på superlågt.
Det kanske är bra att försöka sig på en klockning kanske bara för att, i värstafall får jag väll lägga 70 kr och försöka klocka upp q6600'an till runt 2.8GHz?
får se hur detta slutar. och det är ju just överklockningen som är kruxet.

Min gissning är att den du har med oc spöar en q6600 i gw2 "inte i andra spel" även fast q6600 är starkare så borde du kunna nå omrking 3600-4000mhz med din och är enklare att komma högt på dom då dom har högre multiplier för problemet brukar vara att moderkortet inte orkar riktigt hög fsb och e8400 ligger högre orginal än q6600 och även om q6600 med kan klara 4ghz så är dom inte enkla att nå så högt med

Om du har en temp som är ok så hade jag siktat på runt 3600mhz + då det oftast går lätt att nå och är egentligen bara att sänka minnes hastigheten och höja fsb och volt så är inte skitsvårt men lite lurigare än vanligt då ökad fsb även klockar ram minnet så man lär ändra hastighet på det beronde på oc och finns massa guider och youtube videos där du kan se hur man gör och när du stabilitets testat cpu´n så går du lös på grafikkortet och samma där håll koll på temps sen stabilitets testa och du bör ha höjt prestandan ganska mycket i gw2 igenom det

men just wvw kan du inte räkna med mycket mer än bildspel + ändå för där är det tungt på riktigt när det blir rejäla battles men en sån oc bör i.a.f märkas lite

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Är inte GW2 ett spel som nyttjar få trådar? En E8400 är väll högre klockad en Q6600? E8400 lär klocka högre också iom färre kärnor.

Permalänk
Medlem

Kan nog hända att det är. Har för mig att jag läste något liknande på Reddit. Men om jag nu ska överklocka behöver jag tänka på något gällande mitt moderkort? Eller är det bara att poppa upp första bästa guide för just min processor E8400 och följa exakt det dem gör? För just valen som dem gör i bios är jag osäker på.

Sorry för nybörjarkommentarerna.

Permalänk
Medlem

Ok, Så jag fick upp processor hastigheten till 3,6GHz (400x9) och då låg den i tempratur på mellan 55 till 69 grader beroende på belastning och efter belastningstest (Prime95)

sedan sänkte jag den till 3,5 (390x9) fick ungefär samma resultat vågade inte köra mer än 69 grader eftersom jag läst någonstans att 72 grader är max för e8400'an...

Permalänk
Avstängd

400 X 9 låter lagomt och har själv kört högre än så och sett 80c i occt med liknande cpu som gått 24/7 så 69c är ok enligt mig sen belastas cpu inte till samma grader som occt om du kör spel utan occt är worst case scenario men om du vill testa sänka tempen lite så kan du testa sänka vcore en smula och se om det fortfarande är stabilt och det kan göra några grader annars hade jag kört på 3500-3600 ändå

mhz´n i sig sänka från 3600 till 3500 gör väldigt lite för temperaturen utan det handlar mest om vcore som kan göra rätt stor skillnad men beror på hur mycket du kan sänka och fortfarande hålla cpu´n stabil

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnT89:

Ok, Så jag fick upp processor hastigheten till 3,6GHz (400x9) och då låg den i tempratur på mellan 55 till 69 grader beroende på belastning och efter belastningstest (Prime95)

sedan sänkte jag den till 3,5 (390x9) fick ungefär samma resultat vågade inte köra mer än 69 grader eftersom jag läst någonstans att 72 grader är max för e8400'an...

Annars hittar du en x5460 på ebay för ca 320kr Nyss gjort moddet med 775 - 771 som gör att man kan sätta in en xeon i ett 775 moderkort
Presterar som en qx9650 ungefär. Men vart i hela friden hittade du en q6600 för 70kr? Tradera?
Om du vill läsa lite http://www.delidded.com/lga-771-to-775-adapter/

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

GW2 älskar processorkraft. Du skulle kunna försöka få tag i en billig Quad CPU til 775. Q6600, Q9550 eller liknande, med lite överclocking klarar dom att driva nya spel ganska bra med ett bra grafikkort.

Kommer ihåg att man körde Q6600 i cirka 3.6ghz när det begav sig. På den tiden var inte många spel optimerade för flertrådade CPUer, många som valde E8400 istället för överclockning. Jag hade båda två (Q6600 och E8400)men minns att jag till dagligt användande satt och spelade på E8400. E8400 gick relativt enkelt över 4ghz om jag inte missminner mig och alla jobbade för 500+ fsb. Det var tider det!

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Q9550 är en utmärkt processor. Ingen idé för dig som student att uppgradera till ny socket när du kan få en Q9550 med bra klockmarginal för under en krogrunda.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag måste bara inflika med att det vore synd att ge upp det moderkortet du kör med, hellre köra på det så långt du kan innan du byter plattform. Asus WS-korten är kanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

400 X 9 låter lagomt och har själv kört högre än så och sett 80c i occt med liknande cpu som gått 24/7 så 69c är ok enligt mig sen belastas cpu inte till samma grader som occt om du kör spel utan occt är worst case scenario men om du vill testa sänka tempen lite så kan du testa sänka vcore en smula och se om det fortfarande är stabilt och det kan göra några grader annars hade jag kört på 3500-3600 ändå

mhz´n i sig sänka från 3600 till 3500 gör väldigt lite för temperaturen utan det handlar mest om vcore som kan göra rätt stor skillnad men beror på hur mycket du kan sänka och fortfarande hålla cpu´n stabil

Yes, installerade fler fläktar som jag hade liggandes hemma, och mitt chassi är välventilerat sedan innan, så jag fick ner temperaturen till 65c som högst under Prime65 test vid 400x9 , vilket är helt ok antar jag. Men av någon anledning så när jag startade datorn i morse så fick jag "overclocking faliure" som meddelande vid uppstarten.

Kollade sedan min Core voltage och såg att när allting låt på "auto" dvs standardinställningar, så fluxar den mellan olika Volt men ställer sig stadigt på 1.256 frågan är om jag borde höja den lite vid 400x9 överklockning?

och mina ramminnen borde jag ju inte röra eftersom dem redan är ddr3 1333or, eller?

Skrivet av phixip:

Annars hittar du en x5460 på ebay för ca 320kr Nyss gjort moddet med 775 - 771 som gör att man kan sätta in en xeon i ett 775 moderkort
Presterar som en qx9650 ungefär. Men vart i hela friden hittade du en q6600 för 70kr? Tradera?
Om du vill läsa lite http://www.delidded.com/lga-771-to-775-adapter/

Hmm det skall jag kolla in, Tack! Hittade q6600'an via en kinesisk sida för datordelar. Han hade fått bra betyg och så, och jag tänkte 70 kronor är ju inte mycket att gamla med haha men har inte köpt den ännu

Skrivet av Waste:

GW2 älskar processorkraft. Du skulle kunna försöka få tag i en billig Quad CPU til 775. Q6600, Q9550 eller liknande, med lite överclocking klarar dom att driva nya spel ganska bra med ett bra grafikkort.

Kommer ihåg att man körde Q6600 i cirka 3.6ghz när det begav sig. På den tiden var inte många spel optimerade för flertrådade CPUer, många som valde E8400 istället för överclockning. Jag hade båda två (Q6600 och E8400)men minns att jag till dagligt användande satt och spelade på E8400. E8400 gick relativt enkelt över 4ghz om jag inte missminner mig och alla jobbade för 500+ fsb. Det var tider det!

Wow Haha, ingen aning om att man kunde få så mycket ur dessa rackare! helt otroligt haha :P, jag ahr kollat en hel del på olika stället, i Sverige känns det som om dem flesta processorer i dem klasserna fortfarande ligger lång över priset för vad dem borde kosta, jag menar jag hittade en q9550 över tusenlappen, då kan man ju lika gärna lägga på en 300 till så får man säkert något billigare och bättre uppgraderingspaket. Men utlandet och Kina värkar en lovande marknad, gäller bara att skrapa fram dem gömda juvelerna.

Skrivet av Thornblom:

Q9550 är en utmärkt processor. Ingen idé för dig som student att uppgradera till ny socket när du kan få en Q9550 med bra klockmarginal för under en krogrunda.

Skrivet av anon195163:

Jag måste bara inflika med att det vore synd att ge upp det moderkortet du kör med, hellre köra på det så långt du kan innan du byter plattform. Asus WS-korten är kanon.

Jo jag kände det jag med, dessa komponenter har tjänat mig väldigt troget genom åren, dock utan någon större press som många av er provat på innan med överclockning, men jag kände att lite mer umpf kan jag nog pressa ur min lilla krabat till dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnT89:

Ja. Kolla gärna det

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli