Hur ska jag flytta filer under systemåterställning?

Permalänk

Hur ska jag flytta filer under systemåterställning?

Hej! Min dator strular så mycket just nu att jag kommer behöva göra en fabriksåterställning. Jag har Max 100gb (i filer)som jag vill spara, men de enda utrymmena jag har är två USB minnen(4/8GBkr). Kommer jag behöva köpa en hdd eller kan jag på något sätt föra över dem utan hdd? Kanske via att ladda upp den nånstans? Jag har en Annan dator som jag skulle kunna slussa över filerna på men det blir ju lite krångligt..

Permalänk

Man kan ju återställa datorn utan att radera filer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Avstängd

En återställning sparar som sagt alla filer, även om själva programmen försvinner tror jag.

Men varför inte flytta filerna ändå, så får du någon form av backup ifall olyckan är frammen

Permalänk
Medlem

Jag förmodar att du har en märkesdator och ska köra dess fabriksåterställning ?
De flesta tillverkarna brukar ha ett alternativ där personliga filer sparas samtidigt som en fabriksåterställning görs - men alla har inte det valet.
Det kan ju även gå fel under återställningen.
Mitt tips är att kopiera det du vill ha sparat till en extern hårddisk först, eller föra över dom till den andra datorn via nätverk.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero