Cyberpower börjar sälja Trinity – bladformad gamingdator i tre konfigurationer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002

Annorlunda utstickande design som säkert säljer bra till viss kategori av människor.
Inte för mig som vill ha en praktisk klassisk låda men för den som vill ha något att visa för sina tonårskompisar.
Typ grabbar 12-15 år med rika föräldrar?

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Luminous:

Tiefighters? GET DOWN!

Ser mer ut som en Lambda-class T-4a shuttle.

http://starwars.wikia.com/wiki/Lambda-class_T-4a_shuttle

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2008

17 tusen för toppmodellen, och man får bara 970, och inte ens bluray...

There's no place like 127.0.0.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av SirLagsalot:

17 tusen för toppmodellen, och man får bara 970, och inte ens bluray...

Klart man ska få bluray, även fast de flesta inte använder det. Jättesmart.

Tyckte inte det var så dyrt med tanke på vilka komponenter som sitter i. Bygger man ihop något liknande själv så hamnar man ju garanterat på över 16 000 SEK iaf.

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Häftig design. Sjukt fel prissättning, Chassit är stort och opraktiskt.

Kanske säljer chassit löst?

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sverige
Registrerad
Apr 2003

fulaste jag har sett

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Stefan Lundmark:

Klart man ska få bluray, även fast de flesta inte använder det. Jättesmart.

Tyckte inte det var så dyrt med tanke på vilka komponenter som sitter i. Bygger man ihop något liknande själv så hamnar man ju garanterat på över 16 000 SEK iaf.

Tydligen ganska smart ändå. Då din lobbymattematik inte riktigt stämmer.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7915856/2015-02-22 kryper under 15 här till och med. Och bara för att du inte använder bluray betyder inte att andra inte gör det.
Är faktiskt ett väldigt bra medium för backups.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011

När jag läste "blad" så kopplade jag till bladserver och tänkte att de gjort något fräckt system där det gick att utöka cpu+gpu med fler "blad"..

Tji fick jag.. En halvtrist miniitx-skapelse som ser ut som skit bakifrån... Visst, ny design, men ändå... Blaha...

Skickades från m.sweclockers.com

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2012

bland det värsta jag har sett... vem köper sånt? såna som kan inte ens uppgradera RAM och köper nytt hela tiden?

skulle skämmas ihjäl om jag hade en sån... dåligt med prestanda för pengarna, svårt att uppgradera, dåligt luftflöde, knappast tyst och inte överklocksvänlig...

Nr1: 4670K@4400 Mhz MSI Z87-G45 16Gb@2400 EVO850-500Gb GTX970strix + 5 skärmar
Nr2: G3258@4000 Mhz MSI H81M-P33 8Gb@1600 EVO840-120Gb HD6450flex + x skärmar
Båda WIN10PRO och TYSTA SOM FAN :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Maj 2008

Chassit var riktigt intressant faktiskt, lär väl inte säljas separat dock

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Dual-Tjur:

bland det värsta jag har sett... vem köper sånt? såna som kan inte ens uppgradera RAM och köper nytt hela tiden?

skulle skämmas ihjäl om jag hade en sån... dåligt med prestanda för pengarna, svårt att uppgradera, dåligt luftflöde, knappast tyst och inte överklocksvänlig...

Vem?
Den som tycker det ser snyggt ut, har pengarna och vill spela. Visst är det lite prestanda per krona och det hade aldrig varit ett ens tänkbart köp för mig, men datorn ser onekligen(enligt mig) estetiskt tilltalande ut.

Du måste ju faktiskt förstå att nog den större delen av världens gamingcommunity inte finner ett större intresse i vad som sitter i deras burk. Många har ingen aning om vad som är vad ens. Sådana som tycker att uppgradera och luftflöde i datorsammanhang är alienuttryck.

På samma sätt som du nog skiter fullständigt i vad din säng är byggd av, bara den är bekväm och håller så finns det dem som tycker att "nej, men hur fan kan man vilja ha en säng med material X" eller något åt det hållet.

Alla tycker, tänker och gillar olika.
Ja, jag blir sur när jäg läser svar som detta, för det är trångsynt och dumt. Det finns ALLTID någon som tycker att, vad nu än handlar om, är en intressant sak, oavsett om det enligt någon med kunskap inom området är korkat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Nukezone:

Vem?
Den som tycker det ser snyggt ut, har pengarna och vill spela. Visst är det lite prestanda per krona och det hade aldrig varit ett ens tänkbart köp för mig, men datorn ser onekligen(enligt mig) estetiskt tilltalande ut.

Du måste ju faktiskt förstå att nog den större delen av världens gamingcommunity inte finner ett större intresse i vad som sitter i deras burk. Många har ingen aning om vad som är vad ens. Sådana som tycker att uppgradera och luftflöde i datorsammanhang är alienuttryck.

På samma sätt som du nog skiter fullständigt i vad din säng är byggd av, bara den är bekväm och håller så finns det dem som tycker att "nej, men hur fan kan man vilja ha en säng med material X" eller något åt det hållet.

Alla tycker, tänker och gillar olika.
Ja, jag blir sur när jäg läser svar som detta, för det är trångsynt och dumt. Det finns ALLTID någon som tycker att, vad nu än handlar om, är en intressant sak, oavsett om det enligt någon med kunskap inom området är korkat.

jag förväntar mig att det finns datorkunniga här, och jag skrev det mycket ironiskt. För mig även att uppfinna en sån design är att gå väldigt många steg bakåt->endast utseende som räknas.. De som vill får köpa vad de vill, men jag tycker synd om dem. Själv har jag överlägset fulaste datorer i hela norden och dessa personer tycker säkert synd om mig. Men så länge som man är själv nöjda med sina datorer så är det väl bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av rottemark:

Häftigt! Är det någon som har koll på hur de gör för att koppla grafikkortet till moderkortet? Med tanke på den bandbredd som krävs skulle jag inte tro att man kan ha några sladdar mellan de olika avdelningarna, men det ska till ett ganska unikt kretskort för att undvika det.

Nej då. Det finns färdiga "riser"-kablar att använda för att leda runt PCI-express, även för 16×. De kan vara känsliga för störningar om de inte har inbyggt skärmning, men det brukar bara dra ner bandbredden lite.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av ODDNAME:

Bygg du ihop en iMac själv för en struntsumma, så vinner du en kram

En Macintosh i dagens läge är samma hårdvara som en PC.
Det som var annorlunda förut, processorer är vanliga Intel idag.
Förut var det UEFI istället för BIOS men även det finns på PC.
Såtillvida det inte är något special UEFI så borde det vara enkelt att bygga ihop en egen Mac.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av Woods:

Chassit var riktigt intressant faktiskt, lär väl inte säljas separat dock

Möjligen har cyberpower ensamrätt på chassit i början, men tillverkaren är DeepCool, en tillverkare i mängden av PC-tillbehör. Kylare, chassin, nätagg, fläktar mm.
https://www.facebook.com/deepcoolglobal

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staffanstorp
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Alpha77:

En Macintosh i dagens läge är samma hårdvara som en PC.
Det som var annorlunda förut, processorer är vanliga Intel idag.
Förut var det UEFI istället för BIOS men även det finns på PC.
Såtillvida det inte är något special UEFI så borde det vara enkelt att bygga ihop en egen Mac.

Det är inte svårt att bygga sin egen Mac rent hårdvarumässigt. Så länge det finns drivrutiner i OSX i alla fall. Däremot kommer den att se ut som den PC det är. Det är väl upp till var och en vad de vill lägga pengarna på, prestanda eller designen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2012

så här ska det se ut
om nån undrar så i lådorna finns HDD....för att de är för högljudda

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av SirLagsalot:

Tydligen ganska smart ändå. Då din lobbymattematik inte riktigt stämmer.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7915856/2015-02-22 kryper under 15 här till och med. Och bara för att du inte använder bluray betyder inte att andra inte gör det.
Är faktiskt ett väldigt bra medium för backups.

Brukar du bygga datorer i pappkartongerna som komponenterna levereras i? Du saknar datorlåda i din inköpslista

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Ser ut som rymdskeppen i Gundam universumen som transporterar Mobile suits in i stid.. Läckert

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2001

vore ju ballt om man kunde som med en bladserver typ som IBM´s PureData S-Blades bygga ut sin egen Gaming dator med mer GPU och CPU + RAM i Blad format

|Workstation: Intel Core i7 @3,4GHz | ASRock P67 | EVGA GTX970 | 16GB DDR3 | SSD 500GB |
|FileServer CentOS: AMD Athlon II X3 440 | MSI 870-C45 | GT218 | 4096MB DDR2 | HDD 24TB |
|SGI Indy / HTPC: AMD A6-3500 APU | GA-A75M-D2H | HD6530D | 6144MB DDR3 | SSD 64GB |
|CentOS 6.2 - Oracle Apex srv: HP ProLiant DL380 G4 | CPU: 2x XENON 3,6GHz Dual Core | 12GB ECC | SCSI 6x146GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008

Som andra nämnt så är datorerna obalanserade, men inget ovanligt bland OEM datorer.

Tydligen säljer en häftig cpu mer än ett bra grafikkort. Syns även på andra OEM gaming datorer där dom har oftast i7 med 740 grafikkort.

Men agget var lite smålustigt (inget OEM bygge på bilden i alla fall), men var inget vidare agg dom tryckt in (ett CX agg).

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Dual-Tjur:

jag förväntar mig att det finns datorkunniga här.

Öhh jag har hängt här sen år 2000, regga mig 2001 och jag har sett att de aktiva forum folket har bytts ut mer å mer, från HW nördar till gaming nördar genom åren, inte alls samma SweC idag som för 10 årsedan.

|Workstation: Intel Core i7 @3,4GHz | ASRock P67 | EVGA GTX970 | 16GB DDR3 | SSD 500GB |
|FileServer CentOS: AMD Athlon II X3 440 | MSI 870-C45 | GT218 | 4096MB DDR2 | HDD 24TB |
|SGI Indy / HTPC: AMD A6-3500 APU | GA-A75M-D2H | HD6530D | 6144MB DDR3 | SSD 64GB |
|CentOS 6.2 - Oracle Apex srv: HP ProLiant DL380 G4 | CPU: 2x XENON 3,6GHz Dual Core | 12GB ECC | SCSI 6x146GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av zneike:

Brukar du bygga datorer i pappkartongerna som komponenterna levereras i? Du saknar datorlåda i din inköpslista

jag brukar återanvända mina lådor i evigheter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av zneike:

Chassiet i artikeln fanns inte i lager. Kan tumma rätt bra på komponenter och istället ta en s1150 i7 utan att påverka märkbart i spelprestanda. Finns gott om billigare nätagg, sen kan du själv välja och vraka bland lådor.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
göteborg
Registrerad
Okt 2006

Synd att dem inte säljer det som chassi/barbone variant

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Har man en hårddisk så ska den antingen ligga plant eller stå i 90º, man bör alltså inte rulla runt den som de gör på bilderna.

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Aleshi:

Klumpigt, opraktiskt och helt felkonfigurerad med alldeles för högt pris.
Lär ju inte se mer av den prylen, de försvinner nog ganska fort.

Och man kan inte ens ställa den upp rätt...

I am not imponerad!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av zeagan:

Har man en hårddisk så ska den antingen ligga plant eller stå i 90º, man bör alltså inte rulla runt den som de gör på bilderna.

Det är inga hårddiskar där inte, det är SSD diskar och dom kan monteras hur som helst.

Silverstone RV02-E "vit", Z97-DELUXE/USB 3.1, 4790K@4,4GHz, Corsair 1600MHz 16GB, Intel 730 480GB, GTX Titan X, Phillips BDM4350UC@3840x2160 ,HRT Music Streamer II, Sennheiser HDVA600, HD800.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av WDac:

Öhh jag har hängt här sen år 2000, regga mig 2001 och jag har sett att de aktiva forum folket har bytts ut mer å mer, från HW nördar till gaming nördar genom åren, inte alls samma SweC idag som för 10 årsedan.

det kan hända men själv tycker jag att det är bra att det finns lite nördar av varje.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Zotamedu:

Jao, du har rätt i det. Jag kom inte på det, men jag kunde inte heller komma ihåg vad de där skyttlarna hette. Men det var ett bättre förslag.