Reciver och Högtalare till film och musik

Permalänk
Medlem

Reciver och Högtalare till film och musik

Tjena allihopa. Har tänkt att för första gången köpa något annat än alla färdiga ljudpaket som säljs.
Kan ingenting om receiver eller högtalare.
har tänkt att bara ha två st golvhögtalare. Vill inte ha 5.1.
Vad tycker ni om det? Behöver man köpa till en sub också? eller någon center högtalare också för att det ska bli bra/bättre?

Har tänkt att köpa en någorlunda bättre Reciver med lite mera funktioner. Tänkt att det ska vara något som jag inte behöver uppgradera så snart. Men samtidigt inte kosta skjortan.
Har beställt följande men kan avboka ifall jag får bättre pris inom samma pris eller något högre. Det som är beställt nu levereras ändå tidigast 4 Maj.

2 st http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2404302

Samt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2579419

Sen kan jag även tillägga att jag köpte båda högtalarna för 2200kr totalt samt receivern för 2700 under någon rea elgiganten hade förra veckan.
Var halva priset på högtalarna samt 10-15% rabatt ytterligare.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Ser bra ut för det priset.
Eftersom du redan har beställt dock är det väl bara att få hem det och se ifall du behöver komplettera?
Skulle jag dock gissa så skulle jag tro att det kan vara bra att komplettera med en sub, typ XTZ W10.16.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Ser bra ut för det priset.
Eftersom du redan har beställt dock är det väl bara att få hem det och se ifall du behöver komplettera?
Skulle jag dock gissa så skulle jag tro att det kan vara bra att komplettera med en sub, typ XTZ W10.16.

Kände lite samma sak även fast jag vet otroligt lite om ljud. Känns som att det kanske inte finns något bättre för dem pengarna.
Dock så undrar jag om receivern är overkill? Har du eller någon annan tips på andra bra receivers?

Kommer använda allt mycket mera till film också än musik.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Kände lite samma sak även fast jag vet otroligt lite om ljud. Känns som att det kanske inte finns något bättre för dem pengarna.
Dock så undrar jag om receivern är overkill? Har du eller någon annan tips på andra bra receivers?

Kommer använda allt mycket mera till film också än musik.

Receivern kanske är lite overkill, men bättre med för mycket än för lite. Fick du den dessutom till det priset så hade jag hållt fast vid det. Speciellt om du eventuellt vill uppgradera till surround i framtiden.

Ska du använda dem mest till film kan jag nästan lova att en sub hade gjort stor skillnad.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Du får ju en Yamaha RX-V777 för samma pengar, anser det vara ett betydligt bättre köp än RX-V577.

Edit: Förutsatt att du inte hittat 577:n mycket billigare än prisjakt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Receivern kanske är lite overkill, men bättre med för mycket än för lite. Fick du den dessutom till det priset så hade jag hållt fast vid det. Speciellt om du eventuellt vill uppgradera till surround i framtiden.

Ska du använda dem mest till film kan jag nästan lova att en sub hade gjort stor skillnad.

Tack för svar. Ska känna efter när jag har fått allt och prov lyssnat. Lite för snål dock för att köpa suben du rekommenderade. Kosta 4k? Några andra något billigare men ändå bra?

Skrivet av Drivknuten:

Du får ju en Yamaha RX-V777 för samma pengar, anser det vara ett betydligt bättre köp än RX-V577.

Edit: Förutsatt att du inte hittat 577:n mycket billigare än prisjakt

Jag köpte 577:an för 2700kr.
bra deal i så fall? Om inte. tar jag gärna emot tips på andra som kostar plus minus några hundringar.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Jag köpte 577:an för 2700kr.
bra deal i så fall? Om inte. tar jag gärna emot tips på andra som kostar plus minus några hundringar.

Helt ok pris. på 577:n i så fall.

En tanke är ju att ifall du inte är intresserad av hemmabio så känns det onödigt med en hemmabioreceiver.
Ifall du bara är intresserad av 2.0 el 2.1 ljud så skulle tex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=869749 vara bättre.

Annars en bioreceiver som jag tycker är väldigt prisvärd är http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2662045

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Tack för svar. Ska känna efter när jag har fått allt och prov lyssnat. Lite för snål dock för att köpa suben du rekommenderade. Kosta 4k? Några andra något billigare men ändå bra?

XTZ W8.16 är ett bra alternativ. (Desto större desto bättre dock)

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

XTZ W8.16 är ett bra alternativ. (Desto större desto bättre dock)

Den har ju utgått verkar det som. Finns bara ett blanksvart (tvi vale för blanka pryttlar) demoexemplar kvar på fyndbörsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Den har ju utgått verkar det som. Finns bara ett blanksvart (tvi vale för blanka pryttlar) demoexemplar kvar på fyndbörsen.

Oj, den måste ha utgått nyligen...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Kommer snart nya versioner av XTZs underbara subbar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drivknuten:

Helt ok pris. på 577:n i så fall.

En tanke är ju att ifall du inte är intresserad av hemmabio så känns det onödigt med en hemmabioreceiver.
Ifall du bara är intresserad av 2.0 el 2.1 ljud så skulle tex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=869749 vara bättre.

Annars en bioreceiver som jag tycker är väldigt prisvärd är http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2662045

Verkar som 577:an rätt bra ändå. Behåller nog den ifall jag i framtiden vill köra surround. Tack för tipsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Tänkte bara återkomma med att jag är otroligt nöjd med högtalarna och receivern. Helt otroligt vilken skillnad det är mot mitt gamla Logitech Z-5500 och andra hemmabio paket som jag har hört hos vänner. Jag kommer aldrig gå tillbaka till något annat. Blir alltid receiver och separata högtalare i framtiden.

Kan tillägga att jag förmodligen behöver komplettera med en Sub för bäst upplevelse.

Visa signatur

Jag har en data