Seg hårddisk vid uppstart

Permalänk
Medlem

Seg hårddisk vid uppstart

Hej, jag har 3 hårddiskar i min dator, en SSD 120gb med operativsystemet på. Sen en Seagate 2000gb med spel samt lite filmer och en till Seagate 2000gb med enbart filmer och serier på. När jag startar datorn så står det "Startar windows" och det tar runt en minut att komma förbi den sekvensen. Men när jag tar bort min hårddisk med filmer och serier så tar det bara någon sekund att ta sig förbi det meddelandet. Vad kan vara fel?

Permalänk
Skrivet av DannEerI:

Hej, jag har 3 hårddiskar i min dator, en SSD 120gb med operativsystemet på. Sen en Seagate 2000gb med spel samt lite filmer och en till Seagate 2000gb med enbart filmer och serier på. När jag startar datorn så står det "Startar windows" och det tar runt en minut att komma förbi den sekvensen. Men när jag tar bort min hårddisk med filmer och serier så tar det bara någon sekund att ta sig förbi det meddelandet. Vad kan vara fel?

Det är inte så att du råkar ha ett OS på hårddisken som bootas istället pga bootordningen?

Permalänk
Medlem

Nej. Har testat att ta bort allt som fanns i bootordningen och bara ha kvar min C: disk men det hjälpte inte heller. Även testat att defragmentera disken utan framgång

Permalänk
Medlem

Även testat byta sata sladd, byta port på moderkortet, byta strömsladd från nätagget

Permalänk
Medlem

Win7/8/8.1?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Windows 7 home