Cyberpower börjar sälja Trinity – bladformad gamingdator i tre konfigurationer

Permalänk
Medlem

Annorlunda utstickande design som säkert säljer bra till viss kategori av människor.
Inte för mig som vill ha en praktisk klassisk låda men för den som vill ha något att visa för sina tonårskompisar.
Typ grabbar 12-15 år med rika föräldrar?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Luminous:

Tiefighters? GET DOWN!

Ser mer ut som en Lambda-class T-4a shuttle.

http://starwars.wikia.com/wiki/Lambda-class_T-4a_shuttle

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

17 tusen för toppmodellen, och man får bara 970, och inte ens bluray...

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirLagsalot:

17 tusen för toppmodellen, och man får bara 970, och inte ens bluray...

Klart man ska få bluray, även fast de flesta inte använder det. Jättesmart.

Tyckte inte det var så dyrt med tanke på vilka komponenter som sitter i. Bygger man ihop något liknande själv så hamnar man ju garanterat på över 16 000 SEK iaf.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Häftig design. Sjukt fel prissättning, Chassit är stort och opraktiskt.

Kanske säljer chassit löst?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

fulaste jag har sett

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Skrivet av Curik:

Klart man ska få bluray, även fast de flesta inte använder det. Jättesmart.

Tyckte inte det var så dyrt med tanke på vilka komponenter som sitter i. Bygger man ihop något liknande själv så hamnar man ju garanterat på över 16 000 SEK iaf.

Tydligen ganska smart ändå. Då din lobbymattematik inte riktigt stämmer.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7915856/2015-02-22 kryper under 15 här till och med. Och bara för att du inte använder bluray betyder inte att andra inte gör det.
Är faktiskt ett väldigt bra medium för backups.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

När jag läste "blad" så kopplade jag till bladserver och tänkte att de gjort något fräckt system där det gick att utöka cpu+gpu med fler "blad"..

Tji fick jag.. En halvtrist miniitx-skapelse som ser ut som skit bakifrån... Visst, ny design, men ändå... Blaha...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

bland det värsta jag har sett... vem köper sånt? såna som kan inte ens uppgradera RAM och köper nytt hela tiden?

skulle skämmas ihjäl om jag hade en sån... dåligt med prestanda för pengarna, svårt att uppgradera, dåligt luftflöde, knappast tyst och inte överklocksvänlig...

Permalänk
Medlem

Chassit var riktigt intressant faktiskt, lär väl inte säljas separat dock

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

bland det värsta jag har sett... vem köper sånt? såna som kan inte ens uppgradera RAM och köper nytt hela tiden?

skulle skämmas ihjäl om jag hade en sån... dåligt med prestanda för pengarna, svårt att uppgradera, dåligt luftflöde, knappast tyst och inte överklocksvänlig...

Vem?
Den som tycker det ser snyggt ut, har pengarna och vill spela. Visst är det lite prestanda per krona och det hade aldrig varit ett ens tänkbart köp för mig, men datorn ser onekligen(enligt mig) estetiskt tilltalande ut.

Du måste ju faktiskt förstå att nog den större delen av världens gamingcommunity inte finner ett större intresse i vad som sitter i deras burk. Många har ingen aning om vad som är vad ens. Sådana som tycker att uppgradera och luftflöde i datorsammanhang är alienuttryck.

På samma sätt som du nog skiter fullständigt i vad din säng är byggd av, bara den är bekväm och håller så finns det dem som tycker att "nej, men hur fan kan man vilja ha en säng med material X" eller något åt det hållet.

Alla tycker, tänker och gillar olika.
Ja, jag blir sur när jäg läser svar som detta, för det är trångsynt och dumt. Det finns ALLTID någon som tycker att, vad nu än handlar om, är en intressant sak, oavsett om det enligt någon med kunskap inom området är korkat.

Permalänk
Skrivet av Nukezone:

Vem?
Den som tycker det ser snyggt ut, har pengarna och vill spela. Visst är det lite prestanda per krona och det hade aldrig varit ett ens tänkbart köp för mig, men datorn ser onekligen(enligt mig) estetiskt tilltalande ut.

Du måste ju faktiskt förstå att nog den större delen av världens gamingcommunity inte finner ett större intresse i vad som sitter i deras burk. Många har ingen aning om vad som är vad ens. Sådana som tycker att uppgradera och luftflöde i datorsammanhang är alienuttryck.

På samma sätt som du nog skiter fullständigt i vad din säng är byggd av, bara den är bekväm och håller så finns det dem som tycker att "nej, men hur fan kan man vilja ha en säng med material X" eller något åt det hållet.

Alla tycker, tänker och gillar olika.
Ja, jag blir sur när jäg läser svar som detta, för det är trångsynt och dumt. Det finns ALLTID någon som tycker att, vad nu än handlar om, är en intressant sak, oavsett om det enligt någon med kunskap inom området är korkat.

jag förväntar mig att det finns datorkunniga här, och jag skrev det mycket ironiskt. För mig även att uppfinna en sån design är att gå väldigt många steg bakåt->endast utseende som räknas.. De som vill får köpa vad de vill, men jag tycker synd om dem. Själv har jag överlägset fulaste datorer i hela norden och dessa personer tycker säkert synd om mig. Men så länge som man är själv nöjda med sina datorer så är det väl bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rottemark:

Häftigt! Är det någon som har koll på hur de gör för att koppla grafikkortet till moderkortet? Med tanke på den bandbredd som krävs skulle jag inte tro att man kan ha några sladdar mellan de olika avdelningarna, men det ska till ett ganska unikt kretskort för att undvika det.

Nej då. Det finns färdiga "riser"-kablar att använda för att leda runt PCI-express, även för 16×. De kan vara känsliga för störningar om de inte har inbyggt skärmning, men det brukar bara dra ner bandbredden lite.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Bygg du ihop en iMac själv för en struntsumma, så vinner du en kram

En Macintosh i dagens läge är samma hårdvara som en PC.
Det som var annorlunda förut, processorer är vanliga Intel idag.
Förut var det UEFI istället för BIOS men även det finns på PC.
Såtillvida det inte är något special UEFI så borde det vara enkelt att bygga ihop en egen Mac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Chassit var riktigt intressant faktiskt, lär väl inte säljas separat dock

Möjligen har cyberpower ensamrätt på chassit i början, men tillverkaren är DeepCool, en tillverkare i mängden av PC-tillbehör. Kylare, chassin, nätagg, fläktar mm.
https://www.facebook.com/deepcoolglobal

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

En Macintosh i dagens läge är samma hårdvara som en PC.
Det som var annorlunda förut, processorer är vanliga Intel idag.
Förut var det UEFI istället för BIOS men även det finns på PC.
Såtillvida det inte är något special UEFI så borde det vara enkelt att bygga ihop en egen Mac.

Det är inte svårt att bygga sin egen Mac rent hårdvarumässigt. Så länge det finns drivrutiner i OSX i alla fall. Däremot kommer den att se ut som den PC det är. Det är väl upp till var och en vad de vill lägga pengarna på, prestanda eller designen.

Permalänk

så här ska det se ut
om nån undrar så i lådorna finns HDD....för att de är för högljudda

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirLagsalot:

Tydligen ganska smart ändå. Då din lobbymattematik inte riktigt stämmer.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7915856/2015-02-22 kryper under 15 här till och med. Och bara för att du inte använder bluray betyder inte att andra inte gör det.
Är faktiskt ett väldigt bra medium för backups.

Brukar du bygga datorer i pappkartongerna som komponenterna levereras i? Du saknar datorlåda i din inköpslista

Permalänk
Avstängd

Ser ut som rymdskeppen i Gundam universumen som transporterar Mobile suits in i stid.. Läckert

Permalänk
Medlem

vore ju ballt om man kunde som med en bladserver typ som IBM´s PureData S-Blades bygga ut sin egen Gaming dator med mer GPU och CPU + RAM i Blad format

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Som andra nämnt så är datorerna obalanserade, men inget ovanligt bland OEM datorer.

Tydligen säljer en häftig cpu mer än ett bra grafikkort. Syns även på andra OEM gaming datorer där dom har oftast i7 med 740 grafikkort.

Men agget var lite smålustigt (inget OEM bygge på bilden i alla fall), men var inget vidare agg dom tryckt in (ett CX agg).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

jag förväntar mig att det finns datorkunniga här.

Öhh jag har hängt här sen år 2000, regga mig 2001 och jag har sett att de aktiva forum folket har bytts ut mer å mer, från HW nördar till gaming nördar genom åren, inte alls samma SweC idag som för 10 årsedan.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zneike:

Brukar du bygga datorer i pappkartongerna som komponenterna levereras i? Du saknar datorlåda i din inköpslista

jag brukar återanvända mina lådor i evigheter

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av zneike:

Brukar du bygga datorer i pappkartongerna som komponenterna levereras i? Du saknar datorlåda i din inköpslista

Chassiet i artikeln fanns inte i lager. Kan tumma rätt bra på komponenter och istället ta en s1150 i7 utan att påverka märkbart i spelprestanda. Finns gott om billigare nätagg, sen kan du själv välja och vraka bland lådor.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att dem inte säljer det som chassi/barbone variant

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Har man en hårddisk så ska den antingen ligga plant eller stå i 90º, man bör alltså inte rulla runt den som de gör på bilderna.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Klumpigt, opraktiskt och helt felkonfigurerad med alldeles för högt pris.
Lär ju inte se mer av den prylen, de försvinner nog ganska fort.

Och man kan inte ens ställa den upp rätt...

I am not imponerad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Har man en hårddisk så ska den antingen ligga plant eller stå i 90º, man bör alltså inte rulla runt den som de gör på bilderna.

Det är inga hårddiskar där inte, det är SSD diskar och dom kan monteras hur som helst.

Permalänk
Skrivet av WDac:

Öhh jag har hängt här sen år 2000, regga mig 2001 och jag har sett att de aktiva forum folket har bytts ut mer å mer, från HW nördar till gaming nördar genom åren, inte alls samma SweC idag som för 10 årsedan.

det kan hända men själv tycker jag att det är bra att det finns lite nördar av varje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jao, du har rätt i det. Jag kom inte på det, men jag kunde inte heller komma ihåg vad de där skyttlarna hette. Men det var ett bättre förslag.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself