Vad får er att tro att spelen skulle bli bättre genom att spamma detta mantra i alla trådar? Problemet är inte förbokningar utan kvaliteten på arbetet utvecklare och utgivare gör och möjligen vad konsumenter vill ha för spel.
Kan nog inte minnas något spel som jag förbokat, de senaste tio åren i alla fall.
Varför inte? Jag förstår inte ditt resonemang. Bra spel ska man väl förboka?
Projekt Red är ingen Ubisoft eller EA-studio. Det är seriöst folk som verkligen brinner för att ge ut ett bra spel. Varför går man annars ut och erkänner att man inte klarar av att hålla satt releasdatum (som var 18(?) februari) och lägger ytterligare två månader på att fixa buggar.
EA eller Ubi hade släppt skiten ändå, se senaste Assasins Creed.
Förbokar man ett spel så skickar man en signal till utvecklarna att vi kommer att köpa er produkt utan att veta hur bra produkten är. Om nu produkten visar sig vara trasig så har utvecklarna få anledningar att skynda på sig för att åtgärda problemen eftersom att de redan fått in majoriteten av sina pengar. Se bara på Battlefield 4 som krävde ett helt år efter lansering för att bli någorlunda njutbart att spela. Om man inte förbokar och väntar på recensioner så är utvecklarna tvungna att släppa ett fungerande spel eller i alla fall skynda på patcharna för att över huvud taget kunna sälja sin produkt. Förbokningar och kvaliteten på spelet kan därför mycket väl ha en påverkan på varandra.
Sedan kan man aldrig garantera kvaliteten på spelet i förhand. Bara för att det ser bra ut på videoklipp behöver det inte betyda att det är bra i praktiken, speciellt stora multiplayer-spel.
Detta gäller självklart inte alla utvecklare eller spel men det är inte alls fel att ha detta tänk.
960 med 4GB drar i alla fall nytta i minneskrävande spel som GTA V. De kommer upp i 3,5GB användning i 1080p...
Detta tillskrivs att spelen mer och mer börjar anpassas för den nya generationens konsoler som sitter på 8 GB minne. Många grafikalternativ är inte nödvändigtvis krävande men desto mer minneshungriga, texturkvaliteten är ett bra exempel. Sådana inställningar som käkar VRAM var inte alls vanliga med förra generationens konsoler och under tiden som 760 lanserades, därför krävdes det mer än vad kortet mäktade med för att komma upp i 4 GB.