Harpan återvänder med Windows 10

Permalänk
Inaktiv

kräver MS konto för att kunna använda deras store. Så det är knappast inbyggt. Försök igen.

Permalänk
Medlem

Så man har längtat.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Då var det bestämt, nytt os ska köpas in!

Japp. Samma här. Det här var den klart avgörande punkte för att lägga om it-strategin

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

När de ändå håller på kan de väl bjucka på Ski Free å Chips Challenge också? Då skulle jag aldrig mer snegla på ett annat operativ igen.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Jag kan se folk överge Linux i drivor för att få spela kortspel i Windows 10. The killer app!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alpha77:

Fast det där med flera skrivbord verkar inte helt dumt även om det kanske kunde gått att göra smartare.

Borde kunna göra mappar eller vad man nu väljer att kalla det på skrivbordet som en ikon som vecklar ut sig när man hoovrar över den eller klickar på den.
Säg att man har 10 spel installerade, så har man en ikon där det står Spel, så håller man musen över så vecklar den ut sig så man ser alla spel ikonerna.
Flyttar musen tillbaka ut på skrivbordet och den slår ihop sig. Om dom vill ha bort startmenyn och ha mer på skrivbordet så varför inte.
Nästa steg skulle kunna vara att ha hela interfacet i 3D men det kanske är mer komplicerat att få till det bra.

ps. Dags att göra ett nytt Pinball/Flipper spel istället ds.

Man har kunnat pinna toolbars i aktivitetsfältet ganska länge, typ sedan 95 tror jag. Gör du en spelmapp någonstans med genvägar till dina spel och lägger till den som en toolbar så blir det ganska precis som du vill ha det, dock i aktivitetsfältet och inte på skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Någon information om "Windows experience index" kommer tillbaka ?

Det får vi verkigen hoppas att den inte gör. Har svårt att tro att Microsoft tar tillbaka eländet igen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ge oss "3D Pinball for Windows – Space Cadet" tack!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Harpan försvann..? När?

Permalänk
Medlem

Dte är detta som är underbart med alla Windows-versioner - det fina paketet med program och applikationer som kommer med. Så att man kan börja skapa nya grejer och utföra nyttigt arbete direkt med bara själva OS:et.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte ens märkt att den var borta o.O

Permalänk
Medlem

Gud vad glad min mamma blir. Jag kanske kommer att spela det med, även om jag inte är någon spelfantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Ge oss "3D Pinball for Windows – Space Cadet" tack!

Den var utvecklat av Maxis för Microsoft år 1995 för Windows Xp, någon har uppdaterat den till win7 du kan hitta ladda ner på intenet. Men problemet är den är låg upplösning.

Det finns en annan bättre gammal klassiker Balls of Steel @ GOG.com skapat av 3D Realms & GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Microsoft går på charmoffensiv med Windows 10. Nu framgår att bolaget återinför Harpan som ett inbyggt inslag i operativsystemet, precis som innan Windows 8.

Läs artikeln

Troll artikel elller reklam?

Den här artikeln är ju på idg-nivå, är det verkligen era ambitioner?

/Anders

Permalänk
Avstängd
Skrivet av intel2000:

Den var utvecklat av Maxis för Microsoft år 1995 för Windows Xp, någon har uppdaterat den till win7 du kan hitta ladda ner på intenet. Men problemet är den är låg upplösning.

Det finns en annan bättre gammal klassiker Balls of Steel @ GOG.com skapat av 3D Realms & GT

Jag tror du har blandat ihop årtalen lite...

Permalänk
Medlem

Jag kan nästan höra hur alla 65+are jublar

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel2000:

Den var utvecklat av Maxis för Microsoft år 1995 för Windows Xp, någon har uppdaterat den till win7 du kan hitta ladda ner på intenet. Men problemet är den är låg upplösning.

Det finns en annan bättre gammal klassiker Balls of Steel @ GOG.com skapat av 3D Realms & GT

Jo då fick den först på W95 plus skivan har den i moderna maskiner med dock lågupplöst. Så en högre upplöst version i W10 hade vart gulligt av MS

Balls of steel har jag och tycker bra om, underbart ljud där! (har original och kör det på gammal hårdvara ibland då jag har retro maskiner till sånt) Får ta ner det från GOG med (gillar det dem gör och köper mycket där för att ge stöd) får jag välja flipper vinner faktiskt Pinball Illusion/Fantasies på en riktig Amiga för mig

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd

Harpan är väl lite som grevinnan och betjänten på nyårsafton.Man vill inte se skiten,Men vill ändå det ska sändas.Haha

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

WOW nu Måste jag skaffa windows 10!

[/sarcasm]

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är väl knappast "out of character" för mig att hylla när man gör kovändningar om idiotbeslut? Har du inte sett någon av de lyriska posterna jag gjort om att Microsoft nu backar om startmenyn, låter en köra appar i fönster, slippa metro osv osv?

Harpan är ett måste!

Vad fan är appar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Vad fan är appar?

Du skämtar va?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersT:

Tänk om dom kunde hotta upp DICE gamla Pinball Dreams, Pinball Fantasies och Pinball Illusions... det vore grymt dom gamla pinball-liren saknar man

Lägg till Silverball och Psycho Pinball

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Vad fan är appar?

App förkortning av Application typ program altså :)=