Permalänk
Medlem

Överklocka grafikkort i AMD A8-6600

Hej Sweclockers. Jag undrade om jag kunde överklocka mitt grafikkort. Som sagt så har jag inga erfarenheter alls på överklockning. Min dator är väldigt seg för tillfället och jag vill gärna överklocka den. Här är specsen. Kan man överklocka den själv eller bör en professionell göra det utan att det blir något krångel

Specs: Processor: AMD A8-6600 APU 3.90 GHz Ram: 8 Grafikkort: AMD Radeon HD 8570D Hd graphics

Prestanda Klassificering 5.9

SystemTyp 64-bitars

Förlåt för mina dåliga erfarenheter på det här ämnet. Är väldigt tacksam över hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneddo:

Hej Sweclockers. Jag undrade om jag kunde överklocka mitt grafikkort. Som sagt så har jag inga erfarenheter alls på överklockning. Min dator är väldigt seg för tillfället och jag vill gärna överklocka den. Här är specsen. Kan man överklocka den själv eller bör en professionell göra det utan att det blir något krångel

Specs: Processor: AMD A8-6600 APU 3.90 GHz Ram: 8 Grafikkort: AMD Radeon HD 8570D Hd graphics

Prestanda Klassificering 5.9

SystemTyp 64-bitars

Förlåt för mina dåliga erfarenheter på det här ämnet. Är väldigt tacksam över hjälp.

Är 8570D diskret grafik(löstagbart grafikkort) lr det i APUn(inbyggda grafiken i CPUn)?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Är 8570D diskret grafik(löstagbart grafikkort) lr det i APUn(inbyggda grafiken i CPUn)?

graffikorted är inbyggt alltså det sitter fast. om du menade så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneddo:

graffikorted är inbyggt alltså det sitter fast. om du menade så

Nej jag menar är det ett löstagbart grafikkort eller ett integrerat i processorn?
8570D har jag för mig är integrerat i processorn.

Ok kollade upp det nu och det är den integrerade grafiken i processorn. Det skapar mer värme vid klockning då du har CPU och grafik i samma enhet.

Gissar nästan att du i ditt läge tjänar mest på att börja klocka grafikkortet.
Osäker men kan man överklocka apu grafik med msi afterburner eller man kör AMD overdrive lr ngt?

Kan ju börja med att söka runt på vilka temperaturer och spänningar din apu klarar

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Nej jag menar är det ett löstagbart grafikkort eller ett integrerat i processorn?
8570D har jag för mig är integrerat i processorn.

Ok kollade upp det nu och det är den integrerade grafiken i processorn. Det skapar mer värme vid klockning då du har CPU och grafik i samma enhet.

Gissar nästan att du i ditt läge tjänar mest på att börja klocka grafikkortet.
Osäker men kan man överklocka apu grafik med msi afterburner eller man kör AMD overdrive lr ngt?

Kan ju börja med att söka runt på vilka temperaturer och spänningar din apu klarar

Oh!. Tack så mycket för din hjälp!. Då vet jag det :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Nej jag menar är det ett löstagbart grafikkort eller ett integrerat i processorn?
8570D har jag för mig är integrerat i processorn.

Ok kollade upp det nu och det är den integrerade grafiken i processorn. Det skapar mer värme vid klockning då du har CPU och grafik i samma enhet.

Gissar nästan att du i ditt läge tjänar mest på att börja klocka grafikkortet.
Osäker men kan man överklocka apu grafik med msi afterburner eller man kör AMD overdrive lr ngt?

Kan ju börja med att söka runt på vilka temperaturer och spänningar din apu klarar

ja, msi afterburner funkar att överklocka grafikdelen med! men klockar du cpu:n begränsas din möjlighet att kunna klocka grafikdelen.

vilken mhz har du på dina ram minnen?

om du kör med höghastighetsminnen får du ganska mycket mer fps i dina spel!

Kolla på denna video så förstår du!

Visa signatur

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |