Audio Technica ATH-M50X för gaming?

Permalänk

Audio Technica ATH-M50X för gaming?

Ni som har dessa hörlurar, funkar de för gaming?
Trött på alla plastiga gaming headset som går sönder direkt, vill ha något bra ljud för både musik, film och gaming.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Vägledare

Mer än utmärkt!

Permalänk
Medlem

Kör med ATH-M50 som jag tror är samma lurar fast med "coiled" sladd. Fungerar verkligen utmärkt till allt jag kastat på dem, riktigt bra byggkvalité och ljud. Komplettera med exempelvis Samsons Go Mic så håller det verkligen bra klass i ljudväg.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

funkar utmärkt som allround-lurar!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Skulle satsa på dessa http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/195870-creative_....

Riktigt bra ljud för pengarna.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk

Roligt att höra, får bli ett par sådana när netonnet får in dem i lager igen tack för svar

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Skrivet av Rickybobby:

Skulle satsa på dessa http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/195870-creative_....

Riktigt bra ljud för pengarna.

Jag har garanti hos netonnet, så blir tillgodo kvitto hos dem.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Skrivet av drakelito:

Jag har garanti hos netonnet, så blir tillgodo kvitto hos dem.

Ok. Har själv även ett par ATH-M50X och kan intyga att det är riktigt bra ljud i dem också. Det enda negativa jag kan komma på är att de trycker lite på huvudet.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Om du inte känner dig tillräckligt övertygad ännu så kan även jag rekommendera dom. Köpte ett par ATH-M50X och en ModMic.
Vad som gjorde ljudet ännu bättre var när jag köpte ett ljudkort till också. Riktigt fint ljud.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Jepp M50 är riktigt nice.
Dock bytte jag till ett par beyerdynamic 770 pro tyckte dom var bättre både ljud och komfort. Men det kan vara för jag är tjockskallad och gillar lite mer bas än vad M50 hade

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Vägledare
Skrivet av Big Lars:

Om du inte känner dig tillräckligt övertygad ännu så kan även jag rekommendera dom. Köpte ett par ATH-M50X och en ModMic.
Vad som gjorde ljudet ännu bättre var när jag köpte ett ljudkort till också. Riktigt fint ljud.

Ett ljudkort lyfter verkligen dessa lurar. Blev STOR skillnad när jag köpte ett Essence STX

Permalänk
Medlem

Mycket bra lurar, funkar kanon till spel.
säger samma som Miikks, blev ett lyft med Asus Essence STX II.
kör även med en Antlion ModMic V4, för TS.

Visa signatur

[ Fractal Design Define R5 ] [ MSI Z97 Gaming 7 ] [ Intel i7 4790k ] [Fractal Design Kelvin S36 ] [ Gigabyte R9 290x Oc Windforce X2 ] [ Crucial Ballistix Tactical 16Gb ] [Corsair RM1000 ] [Samsung SSD Pro 1TB ] [ Benq XL 2430T ] [ Logitech G710+ ] [ Logitech G402 ] [ Asus Essence STX II ] [ Audio- Technica ATH M50X] [ Corsair 2100 cordless ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Kör med ATH-M50 som jag tror är samma lurar fast med "coiled" sladd. Fungerar verkligen utmärkt till allt jag kastat på dem, riktigt bra byggkvalité och ljud. Komplettera med exempelvis Samsons Go Mic så håller det verkligen bra klass i ljudväg.

Ath-m50x är den uppdaterade versionen. Största skillnaden är löstagbar sladd. Sen tror jag både nya och äldre versionen har med en "-s"-betäckning på slutet vilket är med rak sladd. Bara för att klargöra

Edit: On topic, har haft ett par rätt länge. De har fungerat väldigt bra och jag har vart nöjd. Klarar smällar rätt bra, råkat tappa ett par gånger osv men aldrig något som gått sönder.
Men nu på senare tid så blev jag ju sugen på att uppgradera ännu en gång och gick in på ett par fidelio x2 ^^. Men det var helt klart värt pengarna för m50'n En bra instegningsmodell från att gå från "gaminglurar"

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.