Nya hörlurar runt 1500kr!

Permalänk
Medlem

Nya hörlurar runt 1500kr!

Hej!

Då var det dags att köpa nya hörlurar. Jag är absolut ingen audiofil men vill gärna ta steget att skaffa lite bättre ljud än nuvarande. Listar mina kriterier här under så får ni gärna komma med tips på hörlurar som uppfyller många av dom (eller alla);

Budget runt 1500kr. Kan öka den lite om det behövs.
"Bra" bas. Behöver inget extremt dock.
Höga toner får inte vara för skarpa, har känslig hörsel.
Öppen design är att föredra.
Over-ear ett måste.

Var väldigt inne på DT990 men läste att dom höga tonerna är väldigt skarpa. Går det att fixa med EQ utan att förstöra ljudet helt kanske?

Tack på förhand!

Permalänk

Jag äger ett par dt990 pro. Jag håller inte med dem som säger att lurarna har en skarp ljudsignatur. Visserligen tyckar jag att många lurar saknar ordentlig diskant Men om du, som du säger, inte vill ha en allt för skarp ljudbild kan du kanske kolla på ett par sennheiser. HD558 eller HD598 ska vara väldigt prisvärda.

Visa signatur

MSI z170a SLI-Plus - i7 6700K @ 4,6GHz - RTX 2060 - 32GB HyperX Fury DDR4 2666Mhz - Fractal Design arc midi r2 - Noctua UH-14S

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD 598 kan jag inte nog rekommendera. Skulle mitt nuvarande par gå sönder (typ tappa cassit på dom eller nå't) så köper jag likadana utan att ens bry mig om att testa andra. Så sköna är de.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.