Hårddisk tar på sig tidigare sekundär hårddisks identitet!

Permalänk
Medlem

Hårddisk tar på sig tidigare sekundär hårddisks identitet!

HDD caddy
Köpte en hddcaddy som skulle funka med min asus. La in en 500 gbare där och var verkligen tvungen att trycka in den. Den kom in och registrerades först men rätt så snart så stod det typ att hårddisken hade problem och att jag skulle backa upp.
Sen iaf så hittade de ej disken. Den hittar nu dock en Sandisk SSD i100 24GB Ata device. Det är ingen sådan, det är en hitachi 500 gb. Det märkliga är att jag TIDIGARE hade en asus ux32vd som hade en 24gb sandisk ssd och denna 500gbarn var liksom huvuddisken. Så något där är fuckat.

Går jag in i disk management hittar jag 22,9 gb disk men jag kan ej göra något med den där, tar jag bort och gör en ny volum så står det "error" med ntfs. Men nu testade jag med fat32 och det verkar som den funkar.

Oavsett, jag vill ha mina 500 gb!! Vad kan jag göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gå in i enhetshanteraren och visa dolda enheter och ta bort allt som har med gamla och ta även bort drivrutinerna på den dockan du ser nu, sedan högerklickar du och söker efter nya.
Vet ej om det löser problemen men kan vara värt att prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erpan:

Gå in i enhetshanteraren och visa dolda enheter och ta bort allt som har med gamla och ta även bort drivrutinerna på den dockan du ser nu, sedan högerklickar du och söker efter nya.
Vet ej om det löser problemen men kan vara värt att prova.

Den installerar ju bara samma drivrutiner då. Testade precis.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Gjorde det, verkade inte vara någon större skillnad. Den tor fortsatt att den bara har 24 gb istället för 500 gb, plus ja att den är en sandisk SSD istället för en hitachi sata.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej
Jag inser att jag är lite dum i huvudet. Det är faktiskt en sandisk 24 gb ssd där, jag glömde helt bort att den hade en sån. Det verkar alltså bara som HDD caddyn bara ej funkar.

Visa signatur