Vilken processor passar till mitt moderkort ?

Permalänk

Vilken processor passar till mitt moderkort ?

Hej

Tänkte köpa ny processor men vet inte alls vilken som skulle kunna passa till mitt moderkort i dagsläget. Hade behövt lite hjälp och tips. Spelar mycket spel och gillar att maxa inställningar på högsta grafiken och njuta av upplevelsen. Skicka gärna länk på en bra processor som skulle passa. Eller kanske måste jag köpa ny moderkort ?

GTX 970 4 gb
8 gb ram
i5 3450 3.10 GHz

Moderkort : Z77A-S03 (MS-7752)

Permalänk
Medlem

Moderkortet stödjer tredje generationens Core-processorer, så någon av dessa. Eftersom du redan har en 3450 så är nog enda alternativet om du vill ha märkbart mer prestanda att försöka få tag på en begagnad 3570K eller 3770K och överklocka den.

Permalänk
Skrivet av perost:

Moderkortet stödjer tredje generationens Core-processorer, så någon av dessa. Eftersom du redan har en 3450 så är nog enda alternativet om du vill ha märkbart mer prestanda att försöka få tag på en begagnad 3570K eller 3770K och överklocka den.

Tusen tusen tack för din tid !!. Blir att köpa 3770k sålänge sen köpa.

http://www.inet.se/produkt/1903027/gigabyte-ga-z97x-gaming-3 =Moderkort
http://www.inet.se/produkt/5311086/intel-core-i7-4790k-4ghz-8...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Meltha_90:

Ja eller invänta nästa generation som kommer i höst.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Du behöver inte köpa ny processor. Flaskhalsen i ditt system är grafikkortet. Så om du vill ha bättre grafik får du byta grafikkortet. Mitt råd är att invänta AMDs 300-serie!

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Meltha_90:

Undvik moderkort med KillerNic nätverkskrets. Det är bara problem.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av giplet:

Undvik moderkort med KillerNic nätverkskrets. Det är bara problem.

Det är väl löst sedan rätt lång tid sedan? Har man bara de senaste drivisarna ska det funka bra.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det är väl löst sedan rätt lång tid sedan? Har man bara de senaste drivisarna ska det funka bra.

Vad jag har förstått är det inga problem. Har drivrutinerna installerade på min egna dator men använder intel's nätverkskort ändå då jag helt enkelt inte orkar konfiguera prioritering och sådant

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jalle64:

Det är väl löst sedan rätt lång tid sedan? Har man bara de senaste drivisarna ska det funka bra.

Det brukar funka om man tar de senaste och väljer att bara installera drivrutinerna, vilket är ett avancerat alternativ. Men det är inte alla som lyckats installera det paketet. Vet inte vad just det beror på.

Jag vill att saker ska vara problemfria för att rekommendera dem, men det är kanske bara ja.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!