LG G4 med läderbakstycke kan bli snäppet dyrare än Samsung Galaxy S6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Förstår inte, är det värre att det är från hundar bara för att vi har dom som husdjur i väst?

Man får såklart inte döda söta djur! Bara fula kossor får bli läder, de söta ska klappas tills de självdör och får grävas ner.

Hela debatten är jävligt löjlig, kan man acceptera att kor dödas för sitt kött och hud så borde man kunna acceptera att andra djur blir dödade också. Min smärtgräns går vid djur jag känner, skulle inte kunna äta farmors katt.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Det handlar inte om man har råd eller inte, eller är snål. Det handlar om vad man är villig att betala för en liten pryl som ersätts var 2-3 år. Själv hade jag inte betalat mer än 5000 för en telefon, trots att jag har pengar. Det kallas helt enkelt ekonomiska prioriteringar.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Ni med OPO glömmer en sak, ni ska jämföra med 3G-telefoner inte 4G eftersom ni knappt kan nyttja dessa med 4G i Sverige. Med det i bakfickan så blir det en riktigt dyr 3G-telefon.

Vet inte vad alla snackar om. Bor långt ifrån någon stad men har inga problem alls med 4G. Inte för att jag märker skilldnad på H+ och 4G utanför Speedtest, men i alla fall.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Förstår inte, är det värre att det är från hundar bara för att vi har dom som husdjur i väst?

Ja dels det, men också när man ser på djurhållningen i de länder där det görs och hur det går till. eftersom detta inte är reglerat och inga kontroller görs. Sett flera videor där de bara klubbar ihjäl hundarna som inte ens dör på först slaget.

Edit: visste att ja skulle bli bashad för den kommentaren här på swec :). Jag tycker genrellt att äkta läder är helt onödigt nu för tiden, det finns så många andra bra /bättre material som inte fanns förut som kan ersätta det. Men när vi nu ändå äter kor och grisar så är det bra att vi tar vara på så mycket så möjligt från det slaktade djuret. Hundar äter vi ju inte, det görs i liten utsträckning i Kina och Vietnam, men hundar slaktas framför allt för deras päls och inget annat.

http://www.liveleak.com/view?i=d33_1418847608

Inte speciellt kul.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

*Tittar nöjt på min OnePlus One för 3000 kr* ..

Sedan tycker jag inte man behöver köpa topp-segmentet längre för att få en bra telefon. Går mycket bra att gå ned någon prisklass och få bra telefon där med.

Skrivet av skogsvilden:

Tyckte min Note4 var tillräckligt dyr och väldigt, väldigt nära smärtgränsen. Frågan är vad man får för prisskillnaden till dessa "nya" telefoner?

Skrivet av skog1s:

Jag som köper begagnat gillar det faktiskt.
Det innebär att fler som vill ha det senaste, ganska fort inser att det vart dumt att köpa den senaste mobilen, och sen sitta o käka nudlar.

Jag vet om att det låter hemskt det jag skriver, men varför köpa en ny och sitta o äta nudlar, när man kan köpa en begagnad och äta så mycket bättre?

Lite detta jag har reagerat på. Är väl en sak om man ska köpa en ny enhet för att den gamla inte kunde göra det som den nya kan, och du behöver det. Eller en hårdvara som fungerar bättre för ditt behov. (Eller batteritid som faktiskt är av nytta).

Men att bara handla ny för att ha en ny är förlegat idag, när alla telefoner mer eller mindre har samma prestanda, samma typ av hårdvara och kan köra samma appar. En begagnad eller prisvärd ny är ofta mer än nog för att göra allt som (jag vågar lova) 90%+ av alla här använder dem till. Men så klart, du kan inte "visa den nya för vännerna"... Visa dem några tusen i kontanter istället, eller i ett guldsmycke.. vf som helst som inte tappar värdet istället.

Eller gör som ovan... ta de tusenlapparna och lev, ät och ha kul bättre för pengarna.

Skrivet av Mange43:

En mobil är ju väldigt utsatt.Den är med överallt man tappar den någon gång förr eller senare.
Har en galaxy s3 nu,med hel display men lite kantstött och sprickor i plasten.Har funderat på att köpa en likadan medans dom går och få tag i. Netonnet 1795 kr.Gav ju 5000 för min när den var hetast på marknaden.:) visst vill jag ju helst ha galaxy S6.Men typ 7000 kr för en mobil nix!!!!

Lustigt... min S(1) och S2 är båda två i prima skick. S(1) har en liten repa, men annars bra. Dock tror jag flashminnet i den börjar ge upp, för den är otroligt seg på att göra något nu, så fort den ska läsa/skriva. S2an är helt okej än, så jag ska byta till den (uppdatera dens Android bara).

Att tappa en telefon för 5000kr är i mina ögon lika oansvarigt som att tappa 5000kr på gatan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Läder lär ju bli rätt fult och slitet efter ett tag. Suger åt sig fett och fukt också till viss del även om man impregnerat den. Men det kanske går att byta? Precis som på en klocka.

Folk får väl börja lära sig att idka lädervård....
Bland annat används just.....fett (gärna bivaxbaserat) till detta
Sedan så är läder som används till koppel, piskor och annat som kräver smidighet indräkt med olja.

Så fett från fingrar...vad fasen gör DET?

Skrivet av Imaculent:

Läder blir ju bara finare när det blir gammalt och slitet.

Skrivet av apelipell:

Läder ska inte se perfekt ut. Sen är det ett vanligt baksideskal och det går säkert att köpa lösa sådana.

Skickades från m.sweclockers.com

Trist bara när det blir stelt o spricker på "fel" sätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Man får såklart inte döda söta djur! Bara fula kossor får bli läder, de söta ska klappas tills de självdör och får grävas ner.

Hela debatten är jävligt löjlig, kan man acceptera att kor dödas för sitt kött och hud så borde man kunna acceptera att andra djur blir dödade också. Min smärtgräns går vid djur jag känner, skulle inte kunna äta farmors katt.

Precis vad jag menar, folk verkar inte heller tänka på att det handlar om kultur, dom tycker ju att vi är konstiga för att vi har dom som husdjur istället för på middagsbordet.

Skrivet av BrottOchStraff:

Ja dels det, men också när man ser på djurhållningen i de länder där det görs och hur det går till. eftersom detta inte är reglerat och inga kontroller görs. Sett flera videor där de bara klubbar ihjäl hundarna som inte ens dör på först slaget.

Edit: visste att ja skulle bli bashad för den kommentaren här på swec :). Jag tycker genrellt att äkta läder är helt onödigt nu för tiden, det finns så många andra bra /bättre material som inte fanns förut som kan ersätta det. Men när vi nu ändå äter kor och grisar så är det bra att vi tar vara på så mycket så möjligt från det slaktade djuret. Hundar äter vi ju inte, det görs i liten utsträckning i Kina och Vietnam, men hundar slaktas framför allt för deras päls och inget annat.

http://www.liveleak.com/view?i=d33_1418847608

Inte speciellt kul.

Fast det är ju inte det som jag reagerade på, att man missköter djur händer överallt och det ska inte spela någon roll om det är en hund eller en gris bara för att den sistnämnda blir smörgåspålägg osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Precis vad jag menar, folk verkar inte heller tänka på att det handlar om kultur, dom tycker ju att vi är konstiga för att vi har dom som husdjur istället för på middagsbordet.

Fast det är ju inte det som jag reagerade på, att man missköter djur händer överallt och det ska inte spela någon roll om det är en hund eller en gris bara för att den sistnämnda blir smörgåspålägg osv.

Sen kan man också debattera om vissa djur är mer eller mindre medvetna om sin situation, dvs är det mer synd om djur med högre intelligens än de med lägre? Jag kan på ett plan hålla med om att djur med högre intelligens är det mer synd om, tex döda en apa skulle kännas svårare än döda en groda eller en fisk.

Men nu är vi helt off topic

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Ja dels det, men också när man ser på djurhållningen i de länder där det görs och hur det går till. eftersom detta inte är reglerat och inga kontroller görs. Sett flera videor där de bara klubbar ihjäl hundarna som inte ens dör på först slaget.

Edit: visste att ja skulle bli bashad för den kommentaren här på swec :). Jag tycker genrellt att äkta läder är helt onödigt nu för tiden, det finns så många andra bra /bättre material som inte fanns förut som kan ersätta det. Men när vi nu ändå äter kor och grisar så är det bra att vi tar vara på så mycket så möjligt från det slaktade djuret. Hundar äter vi ju inte, det görs i liten utsträckning i Kina och Vietnam, men hundar slaktas framför allt för deras päls och inget annat.

http://www.liveleak.com/view?i=d33_1418847608

Inte speciellt kul.

Tja sett en video där dom bara bedövar djuret med en påk och den bara vrider sig i smärta där dom flår den. Slänger sen upp djuret på ett flak och får självdö:/

Ja, jag ser inget fel i att äta vilket djur som helst i sig, men som högre upp nämnt skulle jag ha svårt för att äta ett djur som farmors katt t.ex

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jo jag kommer ihåg att det vart en väldigt dyr mobil, fast den låg nog på 7-8000kr strecket, Den och Ericsson R310s "Hajen" som var lite dyrare, vart det som alla byggare hade.

/Så om man tänker efter så är det inte så vansinnigt med priset på mobiler.

[/I]Det vill jag gärna se på film!

Ja det låter rimligt, jag mindes fel.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3