NZXT släpper "djärva" Noctis 450 med samma stomme som H440

Permalänk
Medlem

NZXT är riktigt bra på att blockera luftin/uttag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

suck Ännu en låda utan plats för DVD spelare, nej tack.

Du menar att det finns för lite chassin på marknaden med 5,25" platser?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Ser ut som Phantom remake tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Ser ut som Phantom remake tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja. Mer som ett barn utav H440 och phantom.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Vad har du en DVD spelare till?

Har en del äldre spel på skiva och ibland ett nytt på skiva också, nu senast GTA 5.
Har även användning för 5,25" för andra tillbehör.

Skrivet av Sweede:

Du menar att det finns för lite chassin på marknaden med 5,25" platser?

Nej inte än men det börjar gå åt det hållet, har blivit lite väl mycket hysteri över att chassi ska vara utan 5,25" för att "alla" ju laddar ner numera, finns gott om folk som har nytta av 5,25" platser för både DVD och annan hårdvara.

Vill bara ge en röst för att det finns folk med andra behov än bara spela nedladdningsbara spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

suck Ännu en låda utan plats för DVD spelare, nej tack.

Det går ju alltid att ha en extern DVD-spelare om behovet finns.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Har en del äldre spel på skiva och ibland ett nytt på skiva också, nu senast GTA 5.
Har även användning för 5,25" för andra tillbehör.

Nej inte än men det börjar gå åt det hållet, har blivit lite väl mycket hysteri över att chassi ska vara utan 5,25" för att "alla" ju laddar ner numera, finns gott om folk som har nytta av 5,25" platser för både DVD och annan hårdvara.

Vill bara ge en röst för att det finns folk med andra behov än bara spela nedladdningsbara spel.

Tror du oroar dig lite mycket 5.25" platser kommer inte försvinna på ett bra tag. Kommer bara komma alternativ utan dem. Kolla på FD som kör två olika chassin i samma generation, med och utan 5.25" platserna (och hdd burar).

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Nja. Mer som ett barn utav H440 och phantom.

Det oönskade barnet då

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Haha känns konstigt när jag läser tråden. Normalt är jag all for minimalism. Men detta chassi är något speciellt på ett sätt. De har typ hittat balansen mellan minimalism och design.

Majoriteten verkar dock inte gilla det så mycket.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

suck Ännu en låda utan plats för DVD spelare, nej tack.

Välkommen till framtiden. Majoriteten av lådorna på marknaden har fortfarande stöd för de som lever i det förflutna, och även när inget längre stödjer interna så finns det fortfarande externa att tillgå!

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Okej inte den då, fast den ser inte så NZXT ut (om du förstår va jag menar)

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Har en del äldre spel på skiva och ibland ett nytt på skiva också, nu senast GTA 5.
Har även användning för 5,25" för andra tillbehör.

Nej inte än men det börjar gå åt det hållet, har blivit lite väl mycket hysteri över att chassi ska vara utan 5,25" för att "alla" ju laddar ner numera, finns gott om folk som har nytta av 5,25" platser för både DVD och annan hårdvara.

Vill bara ge en röst för att det finns folk med andra behov än bara spela nedladdningsbara spel.

Tack och lov så börjar det gå åt det hållet... Det finns nog med chassin med 5.25-platser idag, är dags att det kommer lite fler utan så de som inte använder dem slipper dem om vi vill. Har i princip inte rört en Optisk skiva privat på ~10 år och inte haft en Optisk intern läsare sen ~2003. Så för mig kan platserna gott försvinna, men förstår om det finns andra som känner de vill ha dem kvar. Likväl, det är bra det finns att välja på för oss båda. Klaga inte på att det finns valmöjligheter.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Bra med fler chassin som skippar 5,25 platserna. Som många säger kan man ha en extern DVD/BD-spelare vid behov, dock ställer det krav på en bra intern fläktkontroller för det är det som 5,25 platsen "numera" är till för.

Skrivet av Xelithium:

Haha känns konstigt när jag läser tråden. Normalt är jag all for minimalism. Men detta chassi är något speciellt på ett sätt. De har typ hittat balansen mellan minimalism och design.

Majoriteten verkar dock inte gilla det så mycket.

Jag tycker den ser helt fantastisk ut Frågan är hur bra den kyler.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Stay with me 5.25

Skrivet av AeoNES:

Det går ju alltid att ha en extern DVD-spelare om behovet finns.

Tyvärr är Usb dvd stationer en hel del dyrare och långsammare än interna, sparade flera timmar på att köra med en intern i förra projektet ja hade. Jag gör en hel del VHS-DVD jobb och en Usb station är helt enkelt för långsam. Sen har jag också en fläktkontroll som kräver en 5.25 plats.

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Medlem

andra chassi testare säger att det inte är ett chassi för att vara tyst så du har nog rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTobbe:

Tyvärr är Usb dvd stationer en hel del dyrare och långsammare än interna, sparade flera timmar på att köra med en intern i förra projektet ja hade. Jag gör en hel del VHS-DVD jobb och en Usb station är helt enkelt för långsam. Sen har jag också en fläktkontroll som kräver en 5.25 plats.

Därför som det finns eSATA och USB3, fläktkontroller i 5.25 trodde jag tillhörde 90-talets glansdagar ärligt talat.
Men visst, förstår att det finns ett visst behov för vissa att ha dem, men de flesta av oss klarar oss utmärkt utan att de är i vägen i chassit.
Det finns trots allt gott om chassit med platserna.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.