Steam Workshop överger betalmoddar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Nej, problemet var att Bethesda fick 45% och Valve fick 30% och den som gjorde modden fick 25%.

So fuck Bethesda och Valve!

Hoppsan. Bethesdas 45% kan jag väl på sätt och vis förstå (även om det är mycket), men Valves 30% var ju helt ruckat! Absolut max 5%. Giriga kräk.

Hursomhelst så var 25% åt skogen för låg ersättning till moddaren.

Får väl se när det kommer tillbaka igen och under vilka former, för det är väldigt lättläst mellan raderna att de tänker göra det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tycker faktiskt det kunde varit något bra men alla ska bli så gnälliga för att dom ska behöva betala osv och sedan ska moddare gnälla också om att dom "bara" skulle få 25%, vill dom hellre inte ha ett öre då eller? Tråkigt, hade förväntat mig positiv respons och mods med bättre kvalle samt kanske att fler utvecklare tillåter moddning

Hur vet du att betal moddar automatiskt leder till bättre kvalitet eller mods?

Jag ser framför mig hur betalmods:
- tvingar externa mods att använda steam workshop ( för annars gör någon annan det och får betalt för deras mod )
- skapar massa problem med folk som stjäl och laddar upp andras mods under nya namn
- skapar massa problem med rättigheter, helt plötsligt kan en mod inte använda något som är rättighetsskyddat pga att de tjänar pengar på det.
- leder till bråk i mod teams om vem som jobbat mest eller skall få pengar och splittar upp mod team
- hur förbannade kunder ( inte fans längre utan betalande kunder ) sätter press på moddare som inte längre tycker det är roligt...
- leder till problem med kompatibilitet när spelskaparna uppdaterar spelet och har sönder mods, modskaparen blir livstidsansvarig för att hålla sin mod updaterad eller kommer få mkt skit.
- skapar problem för moddar som bygger på andra mods ( får du ge ut en gratismod som innehåller innehåll från en betalmod? osv, samt hur blir det om du gör tvärt om?). Samma när en utvecklare tar vid och updaterar en mod som ngn annan tröttnat på.
- leder till massa överprisade skit mods där majoriteten av jobbet ligger på en snygg och flasig presentation så ingen vågar köpa något utan att riskera att bli scammad/lurad.

Vilka lösningar ser du på alla dessa problem som vi andra inte ser?

Att driva en affär handlar inte bara om att få in pengar, du har en jävla massa mer ansvar och lagar som reglerar det du gör också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tycker faktiskt det kunde varit något bra men alla ska bli så gnälliga för att dom ska behöva betala osv och sedan ska moddare gnälla också om att dom "bara" skulle få 25%, vill dom hellre inte ha ett öre då eller? Tråkigt, hade förväntat mig positiv respons och mods med bättre kvalle samt kanske att fler utvecklare tillåter moddning

Du kanske borde läsa mer av den substantiella kritiken mot satsningen så märker du direkt att konflikterna med betal-moddar är många. Speciellt från ett konsumentperspektiv.

Bättre moddar bara för att pengar utlovas är ju enormt naivt tänkt. Verkligheten är inte så enkel. Det är snarare tvärtom. Får privatpersoner chans att tjäna pengar på vardagliga sysslor på nätet så urartar det. Se bara på hur eländigt stora delar av Youtube blivit sedan partnerskap delats ut höger och vänster. Alla vill härma varje minsta framgångsrika koncept och försöka surfa på systemet. Vare sig kreativiteten eller kvaliteten höjs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Hur vet du att betal moddar automatiskt leder till bättre kvalitet eller mods?

Jag ser framför mig hur betalmods:
- tvingar externa mods att använda steam workshop ( för annars gör någon annan det och får betalt för deras mod )
- skapar massa problem med folk som stjäl och laddar upp andras mods under nya namn
- skapar massa problem med rättigheter, helt plötsligt kan en mod inte använda något som är rättighetsskyddat pga att de tjänar pengar på det.
- leder till bråk i mod teams om vem som jobbat mest eller skall få pengar och splittar upp mod team
- hur förbannade kunder ( inte fans längre utan betalande kunder ) sätter press på moddare som inte längre tycker det är roligt...
- leder till problem med kompatibilitet när spelskaparna uppdaterar spelet och har sönder mods, modskaparen blir livstidsansvarig för att hålla sin mod updaterad eller kommer få mkt skit.
- skapar problem för moddar som bygger på andra mods ( får du ge ut en gratismod som innehåller innehåll från en betalmod? osv, samt hur blir det om du gör tvärt om?). Samma när en utvecklare tar vid och updaterar en mod som ngn annan tröttnat på.
- leder till massa överprisade skit mods där majoriteten av jobbet ligger på en snygg och flasig presentation så ingen vågar köpa något utan att riskera att bli scammad/lurad.

Vilka lösningar ser du på alla dessa problem som vi andra inte ser?

Att driva en affär handlar inte bara om att få in pengar, du har en jävla massa mer ansvar och lagar som reglerar det du gör också...

Du tar alltså upp massa "problem" som skulle kunna ha existerat, men du har ingen aning om dom hade gjort det. Att ha betalmods skulle fungera bra om man hanterade det på rätt sätt, tror Valve hade kunnat göra det bra, men som allting annat så är första stadiet lite krassligt, förvänta dig inte att någonting är perfekt och felfritt från dag 1. Och självklart leder det till bättre kvalitét, ta vilken produkt som helst och jämför, är "gratis" bättre kvalitét eller är betalvarianterna bättre? Givetvis så måste inte t.ex ett gratisspel vara sämre än ett spel som kostar, men överlag så är det väldigt mycket bakom "du får vad du betalar för".

Skrivet av Mr.Borka:

Du kanske borde läsa mer av den substantiella kritiken mot satsningen så märker du direkt att konflikterna med betal-moddar är många. Speciellt från ett konsumentperspektiv.

Bättre moddar bara för att pengar utlovas är ju enormt naivt tänkt. Verkligheten är inte så enkel. Det är snarare tvärtom. Får privatpersoner chans att tjäna pengar på vardagliga sysslor på nätet så urartar det. Se bara på hur eländigt stora delar av Youtube blivit sedan partnerskap delats ut höger och vänster. Alla vill härma varje minsta framgångsrika koncept och försöka surfa på systemet. Vare sig kreativiteten eller kvaliteten höjs.

Ha, jovisst, för tjänar man pengar på saker man gör på sin vardag så går allt åt pipsvängen. Tror du på fullaste allvar att Youtubeare skulle kunna göra så stora och kostnadsfulla och kvalité-rika videor utan betalt från annonser? Alla är inte bra kvalité, men det sa jag aldrig heller att alla mods kommer vara. Alla spel som kostar är inte bra, inte alla filmer osv. Men av någon märklig anledning så har ni ett sär-tänk mot betalt för mods? Förklara gärna varför, och förklara gärna på vilket sätt som det är ett problem med att folk härmar andra framgångsrika på Youtube, för även om det finns många som gör detta (oftast ej med framgång) så utesluter det inte alla dom som faktiskt har originella idéer och koncept.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du tar alltså upp massa "problem" som skulle kunna ha existerat, men du har ingen aning om dom hade gjort det.

Nej jag tar upp problem som jag garranterat hade stött på själv i de moddar jag själv engagerat mig i om vi hade tagit betalt för dem...

Skrivet av Friterad:

Att ha betalmods skulle fungera bra om man hanterade det på rätt sätt, tror Valve hade kunnat göra det bra, men som allting annat så är första stadiet lite krassligt, förvänta dig inte att någonting är perfekt och felfritt från dag 1.

Det är precis min åsikt. Väldigt bra att Valve insett att de inte alls hanterade det på rätt sätt, utan tar ett steg tillbaka och försöker se över hur de skall göra.

Skrivet av Friterad:

Och självklart leder det till bättre kvalitét, ta vilken produkt som helst och jämför, är "gratis" bättre kvalitét eller är betalvarianterna bättre? Givetvis så måste inte t.ex ett gratisspel vara sämre än ett spel som kostar, men överlag så är det väldigt mycket bakom "du får vad du betalar för".

Även om produkterna är beroende på att folk som gör dem är passionerade och engagerade?

Enligt min erfarenheter är det lätt att båda dessa huvudingridienser försvinner om hobbyn förvandlas till ett 9-5 jobb.

Helt plötsligt blir moddens mål inte att göra spelet så roligt som möjligt utan att tilltala så många kunder som möjligt.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur implementation v.2 kommer att se ut, rätt tanke dock var det en ganska andelös implementering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det var Bethesda som satte 25 %. Det står tydligt i avtalen att Valve tar sin del och sedan är det upp till den som gjort spelet att bestämma hur resten ska distribueras och vilka som ska ha en del av kakan. Valve avslöjar inte hur stor deras del är men rykten har länge sagt att de tar 30 % av försäljningen, det vill säga samma som i princip alla digitala distributionstjänster. Den siffran har även blivit informellt bekräftad av folk i branschen men de får inte bekräfta den direkt enligt avtal. Det betyder att Valve plockar 30 % och Bethesda får själva välja hur de ska distribuera övriga 70 %. De valde tydligen att bara ge 25 % till moddarna. Valve har inget med den siffran att göra.

För övrigt fascinerande hur bra just Bethesda klarar sig undan hat trots all skit de gör. Folk blev galna på King när de stämde The Banner Saga men inte lika många brydde sig när Bethesda stämde Scrolls. Hur många har ens koll på att de stämde Xreal för titlen "Fortress Fallout". Tydligen anser Bethesda sig ha ensamrätt på orden "Scrolls" och "Fallout" när det kommer till spel. Ingen får någonsin göra ett spel som innehåller de orden igen. Bethesda ägs av ZeniMax, ni vet företaget som fick för sig att stämma Oculus Rift strax efter de blev uppköpta av Facebook. Känns som att det sitter en stor hög jurister där som behöver få sparken för de hör inte hemma i spelbranschen.

Dold text

Jag visste faktiskt inte att Bethesda var de som ville ta mest. För övrigt är jag väl medveten att Bethesda är väldigt giriga. Utöver fallen du nämnde har jag för mig att de ville trademark:a"Took an Arrow to the knee" skämtet. Länk

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Nej jag tar upp problem som jag garranterat hade stött på själv i de moddar jag själv engagerat mig i om vi hade tagit betalt för dem...

Det är precis min åsikt. Väldigt bra att Valve insett att de inte alls hanterade det på rätt sätt, utan tar ett steg tillbaka och försöker se över hur de skall göra.

Även om produkterna är beroende på att folk som gör dem är passionerade och engagerade?

Enligt min erfarenheter är det lätt att båda dessa huvudingridienser försvinner om hobbyn förvandlas till ett 9-5 jobb.

Helt plötsligt blir moddens mål inte att göra spelet så roligt som möjligt utan att tilltala så många kunder som möjligt.

Om det är precis din åsikt, varför är det inte just Valves sätt att göra det på som du reagerade över och istället idén i sig?

Det är helt olika mellan olika individer, titta på Youtubeare, streamare också, blev deras material sämre för att dom blev stora och tjänade pengar på det? Vill man nu inte ha det som ett jobb, låt då bli, man kan ju fortfarande tjäna pengar på sin hobby eller? Men att man faktiskt får lite pengar för mödan motiverar många, även om man gillar att göra det, vad skulle man inte göra för att få betalt för att göra det man gillar? Sen förstår jag inte resonemanget med din sista mening, om man nu tilltalar en stor mängd kunder har man då inte lyckats göra något roligt? Eller är det för sig själv man skapar modden? Kanske, men det har inte heller varit något tvång om att man ska ta betalt för sina mods heller.

Permalänk

En doneringsknapp för moddarnas hemsidor borde finnas. Sen kan folk välja själva. En bra mod ger nog en slant för det i slutändan. De är värda det för sitt slit och jobb.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Om det är precis din åsikt, varför är det inte just Valves sätt att göra det på som du reagerade över och istället idén i sig?

Det är helt olika mellan olika individer, titta på Youtubeare, streamare också, blev deras material sämre för att dom blev stora och tjänade pengar på det? Vill man nu inte ha det som ett jobb, låt då bli, man kan ju fortfarande tjäna pengar på sin hobby eller? Men att man faktiskt får lite pengar för mödan motiverar många, även om man gillar att göra det, vad skulle man inte göra för att få betalt för att göra det man gillar? Sen förstår jag inte resonemanget med din sista mening, om man nu tilltalar en stor mängd kunder har man då inte lyckats göra något roligt? Eller är det för sig själv man skapar modden? Kanske, men det har inte heller varit något tvång om att man ska ta betalt för sina mods heller.

Din blåögda inställning talar ett tydligt språk om bristande förståelse om hur verkligheten ser ut.

Dina argument baseras ju på att marknaden alltid vet bäst och det inte finns några som helst befintliga värden att skydda. Det finns ingenting i att sälja mods som är till någon parts fördel - förutom distributören och rättighetsägaren. Moddaren riskerar att få sina verk stulna och sålda i annat namn, inte att nämna att känna en ökad press till att lägga ut sitt arbete till försäljning för att undvika det föregående. Konsumenten hamnar i kläm genom att slungas ut i en fullkomligt icke-regulerad marknad utan några som helst garantier, köpandes modifikationer av andra lekmän. Utgivare kommer också vilja haka på att förse Workshop med utvecklarverktyg - men säkerligen enbart för betalmods...

Kvaliteten kommer inte öka. Det kommer däremot skapas incitament till att göra mindre arbete. Eftersom om man går in och börjar modda för pengarnas skull, klart som fan man gör så lite jobb som man kommer undan med.

Du kanske har missat industrins tråkiga utveckling senaste deceniumet. Utvecklare som står bakom stora utgivare ges mindre tid att arbeta i den takt att utgivaren kommer undan med det när produkten väl når handeln. Skjutarspel och sportspel som släpps varje år, till samma pris, trots att produkten i stort är en ompacketerad variant av fjolårets modell.

Nej. Ge moddare verkliga verktyg så kommer kvaliteten komma fram. Pengar kommer bara störa utvecklingen och kommer göra moddningskulturen mindre öppen - genom att folk inte kommer vilja röja sina idéer eller be om hjälp, då någon annan "stjäl" och genomför deras idé före.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

En doneringsknapp för moddarnas hemsidor borde finnas. Sen kan folk välja själva. En bra mod ger nog en slant för det i slutändan. De är värda det för sitt slit och jobb.

Ja donationer är en tusen gånger bättre sätt för att visa respekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Om det är precis din åsikt, varför är det inte just Valves sätt att göra det på som du reagerade över och istället idén i sig?

Det var ju det jag gjorde?

Mitt ursprungliga inlägg ifrågasatte endast din inställning att betalmods automatiskt måste leda till bättre kvalitet, och lyfte fram ett antal problem eller anledningar till varför så kanske inte är fallet ( som det säkerligen också finns olika lösningar på ).

Genom att Valve tar en time out så har de ju möjlighet att se över precis sånhär kritik från moddare och hitta bättre lösningar än deras ogenomtänkta förslag att inte regulera något och lämpa över allt ansvar på moddare samt ta majoriteten av intäkterna från dem.

Skrivet av Friterad:

Det är helt olika mellan olika individer, titta på Youtubeare, streamare också, blev deras material sämre för att dom blev stora och tjänade pengar på det?

Jepp, definitivt.

Reklam på youtube är en styggelse, och då det är där pengarna kommer ifrån så har hela youtube blivit sämre pga mera reklam. Om pewdiepie är representative för att spela allan på youtube så tror jag inte många håller med dig om att det är någon kvalitetsproduktion direkt... Om den blivit bättre eller sämre kan jag inte utala mig om eftersom jag inte direkt tittat på mer än enstaka avsnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Enligt egen erfarenhet så skulle något sånt inte fungera, det är inte många som är villiga att betala för något dom kan få gratis.
Speciellt inte i åldersgrupperna vi talar om.

Säg inte det! Jag sitter ofta med någon euro över på mitt steam konto. Jag hade nog kunnat donera regelbundet till modskapare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Men det där är ju bara typiska kapitalist-floskler. Hur kommer ett löfte om pengaflöde öka kvaliteten?
Mer verkliga scenarion hade varit att marknaden överfyllts av dåliga moddar som släpps utan ansträngning för att försöka tjäna lite småpengar eller att andras moddar stjäls för att laddas upp under en annan utgivare i Workshop. Eller att pågående moddar styckas upp och säljs bitvis, som i resten av industrin.

Det är snarare passionerade hemmasnickerier som oftast slår alla kommersiella och kalkylerande släpp på fingrarna nu för tiden. Vare sig det är animationer, enklare spel eller spelmoddar. Pengar komplicerar bara.

Nej. Låt detta system förbli ett misslyckat projekt som aldrig återupplivas. Uppgradera istället möjligheten att enkelt donera pengar till Workshop-deltagare och ge hängivna skapare en mer attraktiv plattform på Workshop; höj lagringskapaciteten, skapa en överskådlig Workshop-porfolio, länka ihop användare med Paypal och/eller Patreon eller något Steam-alternativ för att donera eller abonnera till användare. Det hade varit industrin till mycket större fördel än att låta användare sälja varor som inte går att ta ansvar för.

Jag förstår din synvinkel, dock så är ingen tvungen att köpa dåliga moddar, dessutom hade valve ju en 24 timmars "trial period" där du kunde be att få tillbaka pengarna utan problem. Sen säger jag inte att pengar ökar inte kvaliten, men det kan fungera som en morot för folk som annars inte orkat spendera så mycket tid på att slutföra sina mods. Sen blir självklart inte alla mods bra, men det är inte otroligt att det hade blivit fler, och fler mods betyder att det är mer troligt att några som är riktigt bra blir skapade. Så medans den genomsnittliga "kvaliten" kanske skulle vara samma eller sämre, så skulle det ändå finnas fler bra totalt sett än innan.

Och jag som jag sa innan så finns/fanns det flera problem med systemet valve valde, det håller jag med om. Och sen måste de självklart ha ett ordentligt system för moddare som fått sina mod uppladdade utan deras tillstånd.

Visst, pengar komplicerar det något, men jag tycker det är värt det om man kan få fler moddare på scenen. Jag tror att valve skulle kanske ha rullat ut det i mindre skala först med några utvalda moddare, och sen skala upp det när de tagit in feedback och implementerat den (dessutom så skulle moddarna fått lite tid att klura ut vettiga prisnivåer, för de var rätt löjliga när jag kollade).

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk

Hur svårt kan det vara att göra en donations knapp på steam? Valfritt belopp och det dras direkt från din steam wallet. Gör någon något bra så får dom också betalt därefter.

Hur kommer det sig annars att streamers kan sitta och få mängder med donationer för vad? Dom sitter och gapar in i en webcam och spelar spel som du tycker om.

Världen är bra konstigt ^^ Finns alltid folk som är villiga att ge en slant som ett tack. Sen kanske inte det är meningen att man ska kunna leva på att göra moddar på någon annans spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Din blåögda inställning talar ett tydligt språk om bristande förståelse om hur verkligheten ser ut.

Dina argument baseras ju på att marknaden alltid vet bäst och det inte finns några som helst befintliga värden att skydda. Det finns ingenting i att sälja mods som är till någon parts fördel - förutom distributören och rättighetsägaren. Moddaren riskerar att få sina verk stulna och sålda i annat namn, inte att nämna att känna en ökad press till att lägga ut sitt arbete till försäljning för att undvika det föregående. Konsumenten hamnar i kläm genom att slungas ut i en fullkomligt icke-regulerad marknad utan några som helst garantier, köpandes modifikationer av andra lekmän. Utgivare kommer också vilja haka på att förse Workshop med utvecklarverktyg - men säkerligen enbart för betalmods...

Kvaliteten kommer inte öka. Det kommer däremot skapas incitament till att göra mindre arbete. Eftersom om man går in och börjar modda för pengarnas skull, klart som fan man gör så lite jobb som man kommer undan med.

Du kanske har missat industrins tråkiga utveckling senaste deceniumet. Utvecklare som står bakom stora utgivare ges mindre tid att arbeta i den takt att utgivaren kommer undan med det när produkten väl når handeln. Skjutarspel och sportspel som släpps varje år, till samma pris, trots att produkten i stort är en ompacketerad variant av fjolårets modell.

Nej. Ge moddare verkliga verktyg så kommer kvaliteten komma fram. Pengar kommer bara störa utvecklingen och kommer göra moddningskulturen mindre öppen - genom att folk inte kommer vilja röja sina idéer eller be om hjälp, då någon annan "stjäl" och genomför deras idé före.

Nej, helt fel där. Det du tar upp är problem som går att fixa, det är inga permanenta problem som är oundvikliga om man skulle ha betalmoddar, och jodå, självklart leder pengar till bättre kvalitet, men som sagt inte i alla olika fall men det är en självklarhet att det skulle öka motivationen för många och även göra så att många kunde spendera mer tid åt det. Men visst ignorera ni alla andra former av produkter där detta gäller, återigen något konstigt påhittat sär-tänk.

Skrivet av Ixos:

Det var ju det jag gjorde?

Mitt ursprungliga inlägg ifrågasatte endast din inställning att betalmods automatiskt måste leda till bättre kvalitet, och lyfte fram ett antal problem eller anledningar till varför så kanske inte är fallet ( som det säkerligen också finns olika lösningar på ).

Genom att Valve tar en time out så har de ju möjlighet att se över precis sånhär kritik från moddare och hitta bättre lösningar än deras ogenomtänkta förslag att inte regulera något och lämpa över allt ansvar på moddare samt ta majoriteten av intäkterna från dem.

Jepp, definitivt.

Reklam på youtube är en styggelse, och då det är där pengarna kommer ifrån så har hela youtube blivit sämre pga mera reklam. Om pewdiepie är representative för att spela allan på youtube så tror jag inte många håller med dig om att det är någon kvalitetsproduktion direkt... Om den blivit bättre eller sämre kan jag inte utala mig om eftersom jag inte direkt tittat på mer än enstaka avsnitt.

Jag har redan förklarat varför det leder till bättre kvalitet, att endast kontra med ett nej så är det inte fungerar inte precis. Ska du kontra mitt argument så får du(ni) gärna komma med något själva istället för det blir bara en trasslig diskussion utan argument som bara baseras på rena rama åsikter utan grund. Och då ser jag ingen poäng i att fortsätta.

Dom flesta stora youtubeare tycker jag verkligen inte har sämre kvalitet, det är dock många från deras "gamla dar" som säger att dom blir sämre vilket inte måste stämma alls överlag utan kan helt enkelt vara så att sagd youtubeare bytt lite stil på sina videor osv. Tycker själv att dom allra flesta blir bättre, sen finns undantag också men även om man inte gillar en kanal måste den ju inte vara dålig, eller? Den kan fortfarande vara välgjord osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jag har redan förklarat varför det leder till bättre kvalitet, att endast kontra med ett nej så är det inte fungerar inte precis.

Så min lista med 9 välunderbyggda meningar av problem grundade i min erfarenhet som moddare reduceras av din retorikt till "endast ett nej". Snyggt....

Om någon svarade med "endast ett nej" så är det väl ditt svar på problemlistan:

Skrivet av Friterad:

Du tar alltså upp massa "problem" som skulle kunna ha existerat, men du har ingen aning om dom hade gjort det.

Är DU seriös och vill argumentera så är bollen faktiskt på din planhalva nu. Du vet var listan med invändningar finns och det är fritt fram för dig att bryta ned dem en och en och besvara varför du tror att dessa inte är faktiska problem utöver ditt godag yxskaft svar att jag inte har en aning om det är riktiga problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Så min lista med 9 välunderbyggda meningar av problem grundade i min erfarenhet som moddare reduceras av din retorikt till "endast ett nej". Snyggt....

Om någon svarade med "endast ett nej" så är det väl ditt svar på problemlistan:

Är DU seriös och vill argumentera så är bollen faktiskt på din planhalva nu. Du vet var listan med invändningar finns och det är fritt fram för dig att bryta ned dem en och en och besvara varför du tror att dessa inte är faktiska problem utöver ditt godag yxskaft svar att jag inte har en aning om det är riktiga problem...

Jag kom med argument och förklarade hur jag tänkte men det svar jag får av det är att det bara är fel utan någon förklaring till varför det är fel. Att referera till det citatet är verkligen märkligt då det som jag pratade om där hade jag även skrivit mer om i meningen precis efter där jag fördjupade ämnet, alltså tar du ut meningen helt från sitt kontext, inget ovanligt, men onekligen irriterande och dumt. Kasta inte bollen till mig utan att sikta nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jag kom med argument och förklarade hur jag tänkte men det svar jag får av det är att det bara är fel utan någon förklaring till varför det är fel. Att referera till det citatet är verkligen märkligt då det som jag pratade om där hade jag även skrivit mer om i meningen precis efter där jag fördjupade ämnet

Är du Seriös på riktigt?

Till att börja med grundar sig min lista på kritik hur valve faktiskt hanterade det.

Och ditt svar på denna lista är ( mening två ), som här enligt dig skall ses som uttömmande argument och fördjupning på ämnet är alltså följande:

Skrivet av Friterad:

Att ha betalmods skulle fungera bra om man hanterade det på rätt sätt, tror Valve hade kunnat göra det bra

Så för att sammanfatta, Valve gör något helt ogenomtänkt, jag pekar ut dessa fel med en detaljerad lista, på vilken du svarar dels att min erfarenhet som moddare bara är gissningar och dels att du tror att de hade kunnat göra det bra.

För i helvette. Hade de kunnat göra det bra hade jag inte behövt skriva listan till att börja med!!! Då hade inte moddar där oseriösa säljer en bajskorv eller ett äpple för 50 dollar dykt upp, och inte heller stulna moddar.

Nu gjorde det, folk blev arga pga hur dåligt valve hade hanterat det hela och de beslöt sig för att stänga ned det tills vidare. Så både valve och de flesta förutom du håller med om att det var dåligt hanterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Så de har lagt projektet på is samt stoppat det för befintliga spel med befintliga communitys... Med andra ord lär det dyka upp i samband med nya titlar istället.

De nya titlarna kan dra åt helvete.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Är du Seriös på riktigt?

Till att börja med grundar sig min lista på kritik hur valve faktiskt hanterade det.

Och ditt svar på denna lista är ( mening två ), som här enligt dig skall ses som uttömmande argument och fördjupning på ämnet är alltså följande:

Så för att sammanfatta, Valve gör något helt ogenomtänkt, jag pekar ut dessa fel med en detaljerad lista, på vilken du svarar dels att min erfarenhet som moddare bara är gissningar och dels att du tror att de hade kunnat göra det bra.

För i helvette. Hade de kunnat göra det bra hade jag inte behövt skriva listan till att börja med!!! Då hade inte moddar där oseriösa säljer en bajskorv eller ett äpple för 50 dollar dykt upp, och inte heller stulna moddar.

Nu gjorde det, folk blev arga pga hur dåligt valve hade hanterat det hela och de beslöt sig för att stänga ned det tills vidare. Så både valve och de flesta förutom du håller med om att det var dåligt hanterat.

Nu tar du inte hela kontexten ändå men jaja, självklart är det mer än ett "nej" eftersom jag förklarar osv. Jag tror dom hade kunnat göra det bra, det är inte så att jag sa att dom gjorde det bra från början eller att man överhuvudtaget borde förvänta sig det heller. Sedan sa du från början:

Citat:

Jag ser framför mig hur betalmods

Sedan skrev du upp en massa problem och det du gjorde i det inlägget var att vara negativ mot betalmods, och inte det sättet Valve hanterade hela grejen på, alltså var det inte alls Valve du var kritiskt mot, utan betalmods överhuvudtaget. I alla fall är det den uppfattningen man får av det inlägget.

Riktigt snyggt av dig också att falskt påpeka att jag tyckte det var bra hanterat av Valve, sa aldrig att dom hanterade det bra, skrev klart och tydligt att det inte var perfekt, men jag tror dom kunde göra det bättre (istället för att lägga ner helt dvs). Ska du fortsätta att använda citat på det viset utan att visa (eller beskriva) helheten samt att rakt upp och ner ljuga så finns det inget mer att tillägga, då finns det ingen seriös diskussion

PS:

Citat:

Hade de kunnat göra det bra hade jag inte behövt skriva listan till att börja med

Tror du fått det om bakfoten, med "kunnat" menar jag alltså att om dom inte lagt ner allting så hade dom istället kunnat fixa dom problemen som fanns.