Ljud kommer bara från högra hörluren

Permalänk
Medlem

Ljud kommer bara från högra hörluren

Innan träningen fungerade den klockrint min Siberia V2 Pink Edition. Efter träningen funkade varken mic eller vänster hörlur. Bara högra vilket gör det svårt när jag spelar CS. testade mitt gamla headset (Turtle Beach p11), det funkerade utan problem.

Är jag tvungen att köpa ett nytt headset eller går det att fixa?

EDIT: På P11at fungerar båda hörlurarna dock inte micen, tror ni att det kan vara ljudkortet som kraschat?

Permalänk
Medlem

Kommer väl med det uppenbara förslaget då: testa ditt headset i en annan dator/valfri apparat med hörlursutgång. Låter det inte där heller är det väl glapp i lurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Kommer väl med det uppenbara förslaget då: testa ditt headset i en annan dator/valfri apparat med hörlursutgång. Låter det inte där heller är det väl glapp i lurarna.

Fått till micen bara vänster hörlur som krånglar. Kan den vara glapp?

Permalänk
Rekordmedlem

Det är oftast nån kabel som gått av eller lossnat men man bör mäta för att veta exakt vad som hänt om det inte syns nått uppenbart fel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Siberia V2 är rätt kända för att få glapp. Har en polare som får det om och om igen, undrar varför han fortsätter köpa dem...

Om du bestämmer dig att köpa nytt iaf, tag inte Siberia V2. Imo, och många andras, är det oprisvärda och rätt dåliga hörlurar som lever på marknadsförning.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.