Microsoft Build 2015 direktsänds på nätet

Permalänk
Medlem

För utvecklare var det mycket mums!

Riktigt intressant keynote. Köra android appar på winphone känns ju dock som att det kommer att döda winphones egen apputveckling.
Visual studio Code på linux och os x. Debugga .NET docker appar som kör på linux. Hololens var coolt men let's face it - inget vi kommer att koda för på ett tag. Continuation där en fullskalig .NET app kör i telefonen och känner av vad den har för outputs och anpassar sig efter det (visst ingen rocket science men det blir ju precis som MS vill ha det med samma kodbas över alla plattformarna).

Positivt överraskad av hur mycket MS faktiskt utvecklas nu, så nice att Ballmer är borta!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Så grymt laddad! Hololens FTW!

"Microsoft ser en framtid i allt från spel och underhållning till virtuella arbetsytor och traditionella nyttoprogram, men har ännu inte presenterat något mer än tidiga koncept över möjliga användningsområden."

Förutom att de har låtit diverse reportrar testa och skriva artiklar om enheten?

http://www.techradar.com/reviews/wearables/microsoft-hololens...
http://arstechnica.com/gadgets/2015/01/21/hands-on-with-holol...
http://www.digitaltrends.com/mobile/microsoft-hololens-first-...

Nä hololens är mest gimmick skulle jag säga eller väldigt nischat. Continuum för windows phone där emot det är grejer jag längtar till. Hoppas det kommer presenteras enheter snart med konceptet.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

De allra flesta är utvecklare, endast ett fåtal journalister från de större tech-sidorna.

Se där, det är nog så.

Permalänk
Medlem

Tycker Microsoft har blivit mycket bättre sedan Steve Ballmer försvann. Jag ser fram emot nya Windows 10. Allting ser mer enhetligt ut och mer genomtänkt om man jämnför med Windows 8.1.

Dock skulle vara ett trevligt om Apple, Google och Microsoft kunde komma överens om en standard för push notifications mellan varandras platformar.

Men Microsoft HoloLens ser ut som svart magi. Hur kunde den där videospelaren följa efter BAKOM pressentatören?
Enligt Microsofts hemsida så är alla sensorerna riktade framåt, åt samma håll man tittar. Så hur kunde videospelaren följa väggen bakom honom?
Använder den basstationer för att för att triangulera positionen på användarna? Måste man "scanna" in hela rummet innan det går att använda?
Skulle även vilja se vad som händer om en person hamnar framför ett objekt - skulle den rita över honom eller försöka rita runt/bakom honom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyntica:

Tycker Microsoft har blivit mycket bättre sedan Steve Ballmer försvann. Jag ser fram emot nya Windows 10. Allting ser mer enhetligt ut och mer genomtänkt om man jämnför med Windows 8.1.

Dock skulle vara ett trevligt om Apple, Google och Microsoft kunde komma överens om en standard för push notifications mellan varandras platformar.

Men Microsoft HoloLens ser ut som svart magi. Hur kunde den där videospelaren följa efter BAKOM pressentatören?
Enligt Microsofts hemsida så är alla sensorerna riktade framåt, åt samma håll man tittar. Så hur kunde videospelaren följa väggen bakom honom?
Använder den basstationer för att för att triangulera positionen på användarna? Måste man "scanna" in hela rummet innan det går att använda?
Skulle även vilja se vad som händer om en person hamnar framför ett objekt - skulle den rita över honom eller försöka rita runt/bakom honom.

Själv tycker jag precis tvärtom. Fr.o.m Windows 8 går det bara utför, framför allt i design och utformning. Det finns säkert någon konstnärlig individ som fått errektion av hur det numera ser ut, men själv så kräks jag på vad man måste stå ut med.

Permalänk
Hedersmedlem

3:39 in (fritt översatt): "Vi blev överraskade av er entusiasm över Aero Glass från W7 och jobbar med att få in det också, bl a ser ni den genomskinliga effekten i den nya versionen av startmenyn (som är rätt nära den slutliga versionen)."

Microsoft <3

Jag har inte sett hela men det verkar vara ett pånyttfött Microsoft med stor kreativitet och framtidstro. Jag är imponerad!

Spontant känns det som att Steve Jobs ande flyttat till Microsoft.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Snusfri

Känns som att 2015 kommer att bli ett riktigt bra år för Microsoft.
Windows 10 över en drös plattformar och nästan allt gratis, tools för att göra det väldigt enkelt att kompilera om iOS/Android appar till W10, Continuum, Hololens osv.

Spelar MS sina kort rätt och slimmar ner mobilmarknaden med 1-2 telefoner, 640/640XL low-end, 840/840XL mid-end och 940/940XL high-end så kommer WP att plocka enorma mängder marknadsandelar från Apple/Android, speciellt när de som jag skrev tidigare gjort det betydligt enklare att "porta" appar till WP.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/04/29/windows-1...

Läser man den här så är det tydligt att Microsoft rör sig mer och mer mot ett mer pragmatiskt designtänk, deras kalender är på många sätt väldigt lik Googles t.ex. Och tacka f*n för det, ren metro sög as oavsett vad en del evangelister tyckte.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Nu börjar keynote nummer 2. www.buildwindows.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Allt om Hololens är ju helt insane. Kommer inte ha någon egentlig anledning att ha någon, men holy shit vad jag kommer köpa en ändå om de blir lika bra som på builden.