Stör du dig på in-ear lurar som trillar ur ständigt? Se hit!

Permalänk
Medlem

Stör du dig på in-ear lurar som trillar ur ständigt? Se hit!

Har läst väldigt många som stör sig på att deras in-ear lurar inte sitter bra, speciellt när de är ute och springer eller
rör på sig generellt.

Äger själv ett par Denon AH-C710 och originalpadsen suger kraftigt.
Frågade runt överallt om ersättningspads men ingen hade några bra tips.
Efter mycket om och men, så fick jag tipset om att testa Comply Foam, pads som är av skumgummi som expanderar.
Likt öronproppar som man klämmer ihop, sätter i örat, och sedan känner hur de expanderar.
Testade ett par pads på vinst och förlust och jag säger bara en sak, jag älskar dom!

http://www.complyfoam.com/ heter sidan, och uppe till vänster kan man klicka på Comply Tip finder.
Där väljer man märke, sedan modell och därefter kommer olika typer av pads, jag valde Isolation som är extremt bra på att isolera ljud.

Märken som stödjs:
(Obs, låååång lista)

Accutone
AIAIAI
AKG®
Alclair
Altec Lansing®
Apple®
Atomic Floyd™
Audéo Phonak
Audio-Technica®
Audiofly™
AUVIO™
Beats™ by Dr. Dre
BeoPlay
beyerdynamic
Blue Ant®
Bose
Bowers & Wilkins
Brainwavz
Cardas Audio
Carvin

ClarityOne™
Comply™
Creative
Degauss Labs™
Denon
DUNU
EarSonics®
EOps™
Etymotic Research
FIDUE
Final Audio Design
Fischer Amps®
Fischer Audio
FutureSonics™
Grado
Grain Audio
Harman Kardon®
HiFiMAN™
House of Marley
i.Tech™

iFrogz™
Jabra
Jarv
JayBird®
JAYS®
JBL®
JH Audio
JLab
JVC®
KEF®
KICKER®
Klipsch®
Koss®
LG
M-Audio
Marshall
Master & Dynamic
Maxell
MEElectronics®
Miiego

Monoprice
Monster®
MOTOROLA
MUNITIO™
Musical Fidelity®
NAD
NHT
Nocs
NOIZY
Nokia
NOX
NuForce
Outdoor Tech®
Over The Top
Panasonic®
Paradigm Shift
Phiaton®
Philips®
Pioneer
Plantronics®

Polk Audio
Puma®
Razer
RBH
RHA
Rock It Sounds
Rocketfish™
Samsung
Scosche®
Sennheiser™
Shure®
Skullcandy™
Sleek Audio
SMS Audio™
SOL Republic
Sony Ericsson
Sony®
SOUL® Electronics
SoundMAGIC
Symphonized

T-Peos
TDK
Teufel
thinksound™
Ultimate Ears
Ultrasone
URBANEARS™
V-MODA™
Velodyne®
Vio
VSonic
Westone®
Woodees™
Xiaomi
Yamaha

Dold text

Även på Youtube finns det massa klipp om dessa öronpads.
T.ex. https://www.youtube.com/watch?v=4WIk557Jdko som går igenom Isolation, Active, Comfort serierna.

Ville bara dela med mig av mina erfarenheter, och önska alla lycka till som har det kämpigt med dåliga pads.

Permalänk
Medlem

Oj, häftigt

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk
Avstängd

Kan tipsa om att Hifiklubben har Comply Foam.

https://www.hifiklubben.se/horlurar/comply-ear-tips/

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Använder själv ttpod t1 och sony xpa-2. Mina sony har verkligen det här problemet men jag har beställt "Crystal Tips" från kickstarter. Återkommer om det är något att ha.
https://www.kickstarter.com/projects/1366843864/crystal-tips-...

Annars känns det här som ett bra alternativ men det var ganska dyrt, i mina ögon iaf.

edit: Minns de fina tipsen som följde med koss in-ear lurar (spark och plug), grymt nice att ha i öronen.

Permalänk

Finns även formgjutna proppar för den som verkligen vill ha nåt bra.

Permalänk
Medlem

Intressant tack, får kolla upp det

Permalänk
Medlem

Aaah!
Tack!
Perfekt. Letat efter något sådant hära.
Hatar när jag tar på mig MC hjälmen och pluggarna faller ut. Ska ta en titt! )

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Använt complyfoam i lite mer än ett år om jag minns rätt och har rekommenderat dessa till alla som behöver några alternativ många gånger. Det enda problemet är att hållbarheten är ganska dålig, de spricker lätt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

hur kan de inte finnas för yamaha lurar :S

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

hur kan de inte finnas för yamaha lurar :S

Vilka lurar vill du ha till? EPH-100?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Vilka lurar vill du ha till? EPH-100?

precis. osäker på om de verkligen behövs dock.. har inte testat lurarna så mycket än. fick dom nyss

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har ett par Philips Fidelio S2 och har testat väldigt väldigt många In-Ear. Och dom sitter verkligen som ett andra skinn.
Anledningen tror jag mycket är för att dom "inte är raka" som många andra in-air är, utan dom pekar Snett mot näsan s a s (vet inte hur jag skall förklara det riktigt)
Kan vara lite jobbigt att sätta i dom i början, men när man väl kommer på knepet, går det som en dans.

Man får med fyra olika sorters kuddar varav ett par är comply/In Foam.

Kostar runt 800Kr och har fått best in test av b l a Ljud o Bild.

Även om jag skulle få en riktig fet lusing så skallen snurrar, så är jag säker på att dom suttit kvar

Så att det följde med comply/In Foam med Philips Fidelio S2 var ett stort plus.

Sen vill jag även tillägga att jag läst på ljudforum att flera provat att göra egna comply/In Foam med vanliga öronproppar, med väldigt goda resultat. Har dock inte testat det själv, men det kommer väl en dag när man har tråkigt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Gammal tråd förvisso, men jag måste tacka så mycket för ett klockrent inlägg! Jag har letat i varenda fysisk butik jag kunnat hitta efter nya öronproppar av denna typ av skum, då de som medföljde mitt headset bör ha kasserats för många månader sedan. Tack så mycket för tipset!

Permalänk
Medlem

Mina Jabra sitter redan som en smäck med original, men dessa ser ju väldigt sköna ut. Kanske får pröva.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA