Permalänk
Medlem

QPAD QH-90 Värt?

Tjena! Nu har mitt andra par Siberia v2 pajjat på den vänstra sidan.... Jag gillar verkligen siberia headsetet pga ljudet och mikrofonen och 7.1 surround med usb men nu vill jag testa något nytt som är lite mer robust och håller lite längre enligt många riktigt positiva och väldigt bra recensioner! Jag har funderat på att skaffa QPAD QH-90, de ser ut att vara väldigt sköna! Jag gillar verkligen passformen på sibera v2 men som sagt vill byta. En kompis har qpad qh 90 och han är extremt nöjd med dom! Samt har jag kolla väldigt många recensioner på inet och maxfps o andra ställen o de har i 99% av fallen fått 5/5. Blir ganska sugen på dessa hörlurar! Det enda jag undrar är att mina siberia har usb och qpad qh 90 inte har det, blir ljudet mycket sämre? Alla recensioner säger att ljudet är grymt men undrar ändå! Så, är det värt att skaffa dessa hörlurar? Passformen, färgen, ljudet och micen är väldigt likt siberia samt de positiva recensionerna qh 90:n har fått! Tack på förhand!

Permalänk

själv tycker jag att qh-90 är riktigt sköna! asså riktigt sköna o_o dom har oxå en "robust" design! alla tecken pekade på att dom skulle vara underbara när ja köpte dom för ca 9 månader sen. Men tyvärr... så har dom sina nackdelar som alla headsets! Personligen gillar jag inte att dom inte har neodymium magneter! eller jag har iaf läst att dom inte har det! mycket möjligt att dom kan ha de men låter inte så ;_; men iaf det brukar inte störa dom flesta! men nu till de riktiga problemet med dom! även om ja visste bättre så köpte jag dom även fast dom har avtagbar mick! tyvärr så gör det att micken får lite störninagr, inte låter så bra å om du har otur glapp.... MEN! sköter du dom bra hela tiden så borde dom fungera utmärkt som gaming headset (vågar påstå att minaa åkt i gålvet nån gång då och då) men ja jag skulle rekomendera dom speciellt nu när dom ee på rea (maxfps) MEN! som jag alltid säger! en blue snowball plus sennheiser hd449 och ett asus xonar dx finns det inget som slår i den prisklassen (2000kr) //mvh

Permalänk
Medlem

Indelningar please...

QH-90 är väldigt värda speciellt när du kan köpa dem för 499-599. Är en helt annan klass än Siberia v2.

Jag har haft mina i snart 2 år och har aldrig haft problem med micken, också tappat mina några gånger. Brukar även ta ur micken då och då för att den är ivägen när man äter osv även fast det känns som att de skulle påverka att den blir glappare fortare.

Enda nackdelen för mig är den jobbiga ljud dosan med en stor knapp som man mutar med om man klickar in den, råkar man lägga den mot bordet sen kanske få lite drag i sladden blir det jobbigt ljud för de som lyssnar (mutas och unmutas).

Permalänk
Medlem

Det jag gillar med mina QH-90 är att de har bra ljud, att de har ett helt okej pris och att de inte är "gaming optimized".

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem

Använder också qh-90 och problem med micken har jag aldrig hört något om. Folk jag pratar med säger att micken är tydlig och jag brukar även jag ta ut den ibland utan att få några problem med detta. Komforten runt öronen är helt otroligt bra på dom, sitter verkligen helt perfekt på mina öron (har ganska stora). Man får ju även med 3 olika sladdar till dom. En med volym kontrol, en utan, samt en som gör att micken funkar i typ mobiler och så med ett kombinerat ljud/mic uttag som tex vissa macbooks osv. Rekommenderar dom starkt!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!