Microsoft öppnar Hololens för utvecklare

Permalänk
Melding Plague

Microsoft öppnar Hololens för utvecklare

Nya möjligheter med förstärkt verklighet är temat när Microsoft ger programmerare fria händer att prova på glasögonen Hololens och starta utvecklingen av tillhörande applikationer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Man hade ju mer än gärna velat testa den!

Permalänk
Medlem

Låter ju mer som Sci-Fi tills att den faktiskt lanseras till konsumentmarknaden! Jag tror på de när jag ser det!

Permalänk
Medlem

Hade gärna testat, blir nog inte åksjuk heller.
Gillar fågelboet på första killen haha.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Nu vill jag bara höra Peter Molyneux hypa denna grej

Permalänk

Riktigt häftigt! Jag undrar bara ifall dom håller koll på vad man tittar på också. Ifall dom inte gör det så kommer olika saker kunna få olika skärpa trots att de är på samma avstånd.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Riktigt häftigt! Jag undrar bara ifall dom håller koll på vad man tittar på också. Ifall dom inte gör det så kommer olika saker kunna få olika skärpa trots att de är på samma avstånd.

Det gör de inte för närvarande vad jag läst. Den klarar inte heller av occlusion. Alltså om du smäller upp ett virtuellt fönster på en vägg och sedan går någon förbi eller du viftar med handen framför ögonen så renderas fönstret över personen/handen, vilket ju bryter illusionen något.

Men det går ju såklart att åtgärda med en djupkamera.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyntax5574:

Låter ju mer som Sci-Fi tills att den faktiskt lanseras till konsumentmarknaden! Jag tror på de när jag ser det!

De har flera hundra Hololens på deras mässa som de delat ut till folk. Det fungerar, ingen som sagt något annat. Sedan är väl frågan hur väl det fungerar.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

#framtiden?

Ska bli väldigt kul att se hur framtiden ser ut med produkter som det här.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Det ska bli intressant och titta tillbaka på dessa produkter om 10 år, likt hur vi tittar tillbaka på gamla mobiltelefoner och skrattar gott.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Jag vill spela ett Paradox spel på mitt soffbord!

Permalänk
Medlem

Tänk Yu-Gi-Oh med HoloLens.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Tänk Yu-Gi-Oh med HoloLens.

Eller pokemon för den delen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett total war spel på mitt golv. Se mina barbarer söndra romerska kohorter.

Permalänk
Medlem

Eller typ släcka ner rummet. Ha en lampa med mörk skärm och små hål som projicerar prickar på väggar (stjärnor) och se två armador ur sins of a solar empire mosa skiten ur varandra.

Permalänk

ge det 12-15 år så har vi detta inbyggt i ögonen, sen efter det så är det nano augs som gäller

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Avstängd

[Skämt]

Tänkt er sex undervisning i skolan med dom här. xD

Dold text

Kommer blir kul när dom kommer ut hoppas att inte priset är mer än 3k så kanske jag köper. Undra om man kan har dom som en GPS eller kan se när bussen kommer på ett bra sätt kommer blir kul vad man kan göra med dom.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Problemet med prototyperna som finns just nu är att synfältet är mycket begränsat. Annars verkar det fungera bra. Att lösa synfältsfrågan borde ju gå kan man tycka ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

[Skämt]

Tänkt er sex undervisning i skolan med dom här. xD

Dold text

Kommer blir kul när dom kommer ut hoppas att inte priset är mer än 3k så kanske jag köper. Undra om man kan har dom som en GPS eller kan se när bussen kommer på ett bra sätt kommer blir kul vad man kan göra med dom.

3k är för lite. Tänk på att det här är datorer i sin egen rätt. Inte ens en xbone eller ps4 kostar endast 3k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabz:

3k är för lite. Tänk på att det här är datorer i sin egen rätt. Inte ens en xbone eller ps4 kostar endast 3k.

Nu tror jag också iofs att 3k är för lite men det är ju inte helt orealistiskt, med tanke på att den antagligen bygger på en billig ARM SoC, och vi har ju faktiskt sett även high end telefoner för runt dom priserna, dock innehåller ju denna en smula mer hårdvara men jag tror att dom skulle kunna göra en affär av att sälja dom till det priset, that said så Har jag ytterst svårt att tro att du får loss en för under 7k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Problemet med prototyperna som finns just nu är att synfältet är mycket begränsat. Annars verkar det fungera bra. Att lösa synfältsfrågan borde ju gå kan man tycka ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Yepp synfältet är mycket begränsat

"Hologram field of view is very limited, it's only in a small box, not immersive. Especially objects clipping in and out of FOV breaks immersion significantly. Nothing like the demos. Only works when looking straight at the hologram. "It's not augmenting reality, augmenting a little fraction of reality. Which is still amazing, but Microsoft is promising science fiction"

Permalänk
Inaktiv

Ser fram emot detta. Microsoft är ett företag att räkna med i framtiden. Jämfört med Google och Apple.