Bakgrundsbelysning på tangentbord orsakar störningar!

Permalänk
Medlem

Bakgrundsbelysning på tangentbord orsakar störningar!

Som sagt har ett Qpad MK-85 som orsakar störningar i högtalarna när belysningen är tänd och slutar direkt när jag släcker bakgrundsbelysningen...

någon som vet hur jag fixar detta smått irriterande problem? har Asus Xonar DX som ljudkort och använder en splitterkabel för 3.5mm pluggen för att kunna ha mina högtalare (HK Soundsticks II) och mitt Qpad QH-90 samtidigt..

har testat att koppla ur allt och köra utan splitterkabel och störningarna kvarstår så undrar om jag kan göra något? ser inga kabelbrott heller längs kablarna som kan orsaka det och är inget råttbo bakom datorn och alla kablar är av hög kvalitet med bra isolering :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Låter kanske lustigt, men det kan vara ditt grafikkort som orsakar missljudet, störningar kan gå från ditt grafikkort till ditt ljudkort, jag hade massiva problem innan jag skaffade en galvanisk avskiljare som tog bort mitt brus ur högtalarna avsevärt. Har aldrig haft problem med mina lurar dock. Olika från olika ljudkort kanske? Vad har du för GPU? Mina störningar kunde också triggas av konstiga saker, har för mig jag hörde mycket missljud när använda musen. ja no shit.

har ironiskt nog samma tangentbord som dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Låter kanske lustigt, men det kan vara ditt grafikkort som orsakar missljudet, störningar kan gå från ditt grafikkort till ditt ljudkort, jag hade massiva problem innan jag skaffade en galvanisk avskiljare som tog bort mitt brus ur högtalarna avsevärt. Har aldrig haft problem med mina lurar dock. Olika från olika ljudkort kanske? Vad har du för GPU? Mina störningar kunde också triggas av konstiga saker, har för mig jag hörde mycket missljud när använda musen. ja no shit.

har ironiskt nog samma tangentbord som dig.

de sitter ju nära i chassit ska testa en sådan från kjell

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

de sitter ju nära i chassit ska testa en sådan från kjell

Notera att den jag äger från Kjell är till för högtalarsystem med RCA ingångar/utgångar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är detta tråden för konstiga ljud störningar så har jag mitt bidrag:

http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1362079-klickande-lj...

Löstes genom att han åkte hem. Mitt elnät fungerade bara inte med hans dator. Vissa saker häpnar en bara.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Är detta tråden för konstiga ljud störningar så har jag mitt bidrag:

http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1362079-klickande-lj...

Löstes genom att han åkte hem. Mitt elnät fungerade bara inte med hans dator. Vissa saker häpnar en bara.

haha jo dessa problem är inte lätta och klura ut :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte hittat nån lösning, någon som har koll på vad jag kan köpa för att få bort bruset?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Rekordmedlem

Det kanske är störningar som fortplantas via usbbussen, det kanske kan fungera med ferriter på kabeln till tangentbordet elerl att man bygger nått filter på spännigsmatningen, typ nån liten keramisk kondensator.
Har du datorn ansluten till ett jordat uttag eller inte ? Det påverkar störnivån rätt mycket.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.