Permalänk

Passar cpu fläkten med min processor

Hej! Tänkte byta processor kylare har nu en corsair h110 men vill köra luftkylning istället med en noctua nh-d15 .
Min fråga är passar den med mitt moderkort och chassi ? Samt kommer jag kunna köra samma klockning ? Ligger på 4375mhz nu kör med 125 blck samt 125 strap
Har ett storm trooperchassi , asus rampage v extreme moderkort samt minnena
Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 VENGEANCE LPX.
Tackar
Lars J M

Permalänk
Medlem

ja en d15 ska passa.

du lär kunna köra samma överklockning men du nämner inte den viktigaste detaljen, alltså spänningen.

Permalänk
Skrivet av versions:

ja en d15 ska passa.

du lär kunna köra samma överklockning men du nämner inte den viktigaste detaljen, alltså spänningen.

! Ligger på 1.248v Eller runt 1.2 iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

! Ligger på 1.248v Eller runt 1.2 iaf

med så låg spänning klarar du dig alldeles utmärkt med båda två. lite mer än så kan du allt fläska på.

Permalänk
Skrivet av versions:

med så låg spänning klarar du dig alldeles utmärkt med båda två. lite mer än så kan du allt fläska på.

Det låter förträffligt , tackar! Kan dock inte komma så mycket högre i och med värmen . Kommer upp i runt 70c under full load .

Permalänk

Det blir trångt men det går. Montera moderkortet först dit med 8 pins cpu power kabeln och på med kylaren sedan. Annars blir det trångt o bökigt.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D