Ljudet är omvänt i mitt Siberia V2 med UAC-03 USB Ljudkort :(

Permalänk
Medlem

Ljudet är omvänt i mitt Siberia V2 med UAC-03 USB Ljudkort :(

Hej!

När jag använde mitt gamla headset lyckades jag bryta sönder 3.5 mm kontakten i själva uttaget vilket gjorde att enbart ljud i den högra hörluren spelades upp, jag köpte ett nytt headset då, Siberia V2 tillsammans med ett USB ljudkort, UAC-03.

Ljudet var då från första början omvänt, alltså att höger ljud gick till vänster hörlur och vice versa, visst kan jag ha headsetet bakochfram och det är också vad jag har gjort men nu vill jag kunna ha det rätt för att på bästa sätt använda micken och för att det är aningen bekvämare.

Letar främst efter gratis, säker mjukvara som ändrar så att ljudet går till rätt hörlur, jag vill alltså ha en funktion som vänder ljudet åt fel håll så att det i mitt fall blir åt rätt håll.

Jag har läst om VLC media player men det går väl bara att "vända" ljudet på det specifika ljudklippet och inte på ALLT ljud som spelas i headsetet, spel, musik osv.

Tack på förhand!

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Det ska du kunna göra i din Realteak HD-kontrollpanel.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Gigabyte Z-68X-UD3H-B3 Rev 1.3 - i5 2500k 4,1Ghz - Fractal Design Smart Modular 650W - ASUS GTX 660 TI 2GB - Intel 320 80GB SSD - Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB

Permalänk

Du bör väl ha fått en programvara till ditt USB-ljudkort som löser detta?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

Fiiber, jag tror jag har letat där, Skulle du kunna skriva exakt hur jag ska göra det?

Oscar: Njae? Tror inte det, var mest sätta i sladdarna i Usb ljudkortet och Usb ljudkortet i valfri USB port.. :3

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Jag kan nu också bekräfta att det är fel på UAC-03 USB Ljudkortet och INTE hörlurarna. Hur fixar jag det? Jag väntar fortfarande på svar från Fiiber, är dock skeptisk för jag hittar inte den funktionen. :/

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Bump

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Tja tja! sökte på nätet och hittade att den igentligen heter "C-Media Virtual 7.1-Channel USB 2.0 Sound Card Adapter Dongle" som Deltaco har satt sin logga på

Videon där Deltaco säger att det är C-media chip i = http://www.youtube.com/watch?v=T343HwCDPIE

Om jag inte läst helt fel skall det vara denna drivrutin du skall installera, sjukt nog verkar den inte gå att ladda ned dära så hittade
att sweex säljer ett ljudkort med samma chip i och testade ladda ner och står C-media på installern så testa installera http://www.sweex.com/en/assortiment/sound-vision/sound-cards/...

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Ska prova det här imorgon, uppskattas rejält att du tog dig tid!!

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Jag antar att jag ska ladda ner installern så att den öppnas med winrar?
När jag trycker på setup för att installera drivern står det att jag ska sätta i "multi channel audio device USB enheten" typ, vad ska jag göra?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Det verlar bara finnas för windows8?!?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

SC016_Installer_Vista_7_v6.12.8.2131.zip (6,60 MB)
SC016_Installer_XP_v5.12.8.2111.zip (9,95 MB)
SC016_Installer_Win8_311012.zip (15,34 MB)

börja med att ta ut USB ljudkortet starta installern, sätt sedan in den då det står att du skall göra det

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Medlem

Nej det funkar inte. blir samma att jag ska sätta i USB kortet

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jagheter:

Observera att så kallat "bumpande" inte är tillåtet på SweClockers. Alla ska ha lika stor chans att få hjälp och svar i trådar, vilket snabbt förstörs om ett fåtal ämnen hålls i toppen av meningslösa inlägg. Läs gärna igenom forumets regler en extra gång: http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av Jagheter:

Fiiber, jag tror jag har letat där, Skulle du kunna skriva exakt hur jag ska göra det?

Oscar: Njae? Tror inte det, var mest sätta i sladdarna i Usb ljudkortet och Usb ljudkortet i valfri USB port.. :3

Om du vill ha svar måste du citatera, tror inte att folk kommer tillbaka om du inte skrivit något till dom..

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk

Reklamera hörlurarna, de är ju uppenbart felmonterade från fabrik.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt om jag bröt mot en regel, jag har skickat ett PM till Fiiber, inget svar. Och uppenbarligen har du inte läst allt, har bekräftat att själva hörlurarna fungerar felfritt, dock inte ljudkortet.
Svaret "reklamera ljudkortet då" behöver ingen skriva.
Tack

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Hej!

Ljudet var då från första början omvänt, alltså att höger ljud gick till vänster hörlur och vice versa, visst kan jag ha headsetet bakochfram och det är också vad jag har gjort men nu vill jag kunna ha det rätt för att på bästa sätt använda micken och för att det är aningen bekvämare.

Tjenare, hittade du någon lösning?

Jag har precis samma problem med samma produkt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddy:

Tjenare, hittade du någon lösning?

Jag har precis samma problem med samma produkt.

Oj hahah! Gammal tråd men roligt att se att folk söker!

Nej tyvärr hittade jag ingen lösning och jag är rädd att just den här produkten är på ren svenska skitdålig.
En kompis till mig köpte ett sånt några månader sedan, samma problem.
Finns massvis med folk som har upplevt samma fel.

Det jag gjorde var att köpa nytt alltihop och det fick bli ASUS ROG Vulcan pro.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Finns massvis med folk som har upplevt samma fel.

Yes, det blir väl till att försöka lämna tillbaks skiten. Jag förväntade mig inte underverk, men man kan fan tycka att skiten ska fungera!

Tack för att du tog dig tid och svarade!!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddy:

Yes, det blir väl till att försöka lämna tillbaks skiten. Jag förväntade mig inte underverk, men man kan fan tycka att skiten ska fungera!

Tack för att du tog dig tid och svarade!!

Inga problem!

Lycka till!

Visa signatur

Citera för snabbt svar.